Archief - rekening met toestemming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
hallo allemaal,

k ben al enige tijd aan het rondkijken op de website van menig banken, nu zit k met een specifieke vraag;

ik ben op zoek naar een rekening waar ik en mijn vriendin - die nog enkele maanden minderjarig is - samen geld op kunnen zetten, hierbij is het de bedoeling dat er enkel geld kan afgehaald worden indien we beide hiervoor toestemming geven. K meen dat mn vader vroeger zo een rekening had in luxemburg, dan moest men ma meegaan en tekenen voor ze geld eraf konden halen.

Mocht dit niet gaan en ik open zelf een spaarrekening waar k mn vriendin een volmacht op geef, zou het dan mogelijk zijn dat mn vriendin haar moeder, nudat deze nog minderjarig is, als voogd inzage in die rekening vraagt of er eventueel geld afhaalt?

Alvast bedankt

w00tw00t

Legacy Member
is nie te vroeg om zoiets te planne? zeker da u vriendin nog minderjarig is : /
En als ik u was dan zou ik gewoon naar een bank bellen en vragen. Ik denk dat ze u direct een antwoord op kunnen geven...

fromalk

Legacy Member
w00tw00t zei:
is nie te vroeg om zoiets te planne? zeker da u vriendin nog minderjarig is : /
En als ik u was dan zou ik gewoon naar een bank bellen en vragen. Ik denk dat ze u direct een antwoord op kunnen geven...

ja deels wel, maar het is gewoon zo dat we wellicht volgende zomer in de studio van haar vader trekken, en die stort vanaf volgende maand 50% van de almentatie op mn vriendin haar rekening, maar omdat haar moeder in dat geval nog steeds gewoon in staat zou zijn geld af te halen als haar voogt zijn we daar niet veel mee en daarom zoeken we naar een alternatief zoals het deze

SoliD

Legacy Member
dat valt allemaal te regelen met de bank, moet je gewoon ff een afspraak maken en de voorwaarden vastleggen.

mathieu

Legacy Member
da's een 2x2 rekening da ge bedoeld,
het beste is om een jongerenrekening te openen met 2x2
hou er dan wel rekening mee dat je geen bankkaart krijgt ook

GhO$T

Legacy Member
zolang die moeder nog onderhoudsplicht heeft ga je ze niet zomaar de toegang tot dat alimentatiegeld kunnen weigeren denk ik... Zolang u vriendin geen 18 is, is haar ma verplicht van haar te onderhouden en daarvoor mag ze dus dat geld gebruiken.

Best gewoon wachten tot vriendin 18 is, en dan direct volmacht op haar rekening laten schrappen.

Massis

Legacy Member
what he said ^^

mss gwn aan de vader vragen het geld bij te houden tot ze 18 wordt?

User_BELGIUM

Legacy Member
ik weet maar 1 ding en dat is dat alimentatiegeld meestal niet genoeg is om u kind een maand te onderhouden

ik moest het vroeger stellen met 75euro allimentatiegeld per maand dat mijn pa gaft aan mij (100%) en daar moet ik 1maand van rekken. Omdat ik eigenzinnig was vroeger en het niet kon geloven dat het leven zo duur was hadden ik en mijn ma het op een akkoordje gesmeten. Ik moest 3 maand leven met alleen het allimentatiegeld. Ik had verdomme al de grootste misérie om met dat geld voor 4 weken ver eten te kunnen kopen alleen al. Dus zonder electriciteit, gas, water, gsm, kleren ed.

Gun haar moeder dat geld, want ze woont nog steeds thuis!
Kvindt het schandalig wat ik lees.
Jullie weten duidelijk niet hoe duur het leven is en hoeveel het kost een kind te onderhouden.
Ik durf gene frank meer te vragen van mijn ma :sop:

ClayDavis

Legacy Member
misschien moet pa wel meer alimentatie betalen? misschien komt ze helemaal niet overeen met haar ma?....

etc. etc.

ik vind dat je een beetje hard van stapel loopt :)

User_BELGIUM

Legacy Member
da maakt niet he.. ze woont nog steeds in haar moeder's huis, slaapt niet op haar kamer maar op moeder's kamer, in moeder's bed, met moeder's verwarming en moeder's licht.. aléja je kan wel volgen he nu..

fromalk

Legacy Member
Mja het gaat om
500€ / maand excl schoolkosten

probleem is dat vriendin thuis nog steeds moet opdraaien voor 5 honden, wasproducten eigen kleren etc. Zijn de laatste weken veel problemen rond geweest en haar vader heeft zich dan bevraagd en het is perfect mogelijk dat hij het geld voor een bepaald % naar de dochter stuurt.

Dan om even in te gaan op:
User_BELGIUM; ja in een normale situatie zou ik u gelijk geven; nu is het wel zo dat ze pas een kamer in huis heeft toen we die voorbije zomer samen gebouwd hebben, en dat geld komt uit eigen zak, van mij, haar en haar vader.
Verwarming en electriciteit ok maar de moeder behoud wel nog steeds een % van de almentatie.

En die kamer heeft inderdaad ook een oppervlakte in huis, dat kan dan ook verhaald worden op het % almentatie en de moeder krijgt een financieel voordeel van 70€/maand op haar huur per kind dat inwoont dat vind ik toch al een mooie compensatie. Nu dit laatste is wel mijn eigen mening



edit: perongeluk te vroeg gepost :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan