Archief - Reisje naar Parijs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BingoChub

Legacy Member
Ik en een paar maten zijn van plan volgende week een weekendje naar Parijs te gaan. We hebben al een paar plaatsen die we zeker gaan bezoeken, maar hebben toch nog wat inspiratie nodig. De meesten van ons hebben al het Louvres en de Eifeltoren enzo al bezocht, dus zoiets zoeken we niet. Eerder minder gekende, maar daarom niet minder interessante plaatsen/buurten van Parijs waar we nog meer de sfeer van deze prachtige grootstad zouden willen opsnuiven. Wie heeft nog leuke tips of interessante aanraders? :)

Arifiene

Legacy Member
Oe oe ja, veel tips geven, want ik ga de 23sten :p
(en dan kan ik alle ideeën uit uw thread rippen :p)

Btw: in de sleghte kunt ge zo'n globus reidsgidsje kopen voor iets van een 4-5euro, staan goede tips in, qua plaatsjes, restaurantjes etc
(ja ik heb em al, néé, kga em ni overtypen :p)

BingoChub

Legacy Member
Ja kzou ook nog es moeten kijken in den trotter, maar we zoeken nog van die leuke buurten om uit te gaan enzo.

En ik denk dat jij er een romantisch weekendje van zal maken, wij dus niet é :p

Arifiene

Legacy Member
BingoChub zei:
Ja kzou ook nog es moeten kijken in den trotter, maar we zoeken nog van die leuke buurten om uit te gaan enzo.

En ik denk dat jij er een romantisch weekendje van zal maken, wij dus niet é :p

qué :p
ik ga niet met mijn lief hoor, ik ga met ne maat :p
dus nix romantiek :p

Akto

Legacy Member
Ik ga ook, wel met lief :-) We zullen dus samen romantisch bij kaarslicht ons reisje plannen (en dan alle blaadjes in de fik)... we gaan al zeker naar Swingtap in rue Keller waar ik de nieuwste beste hipste professioneelste tapdansschoenen ga kopen! Er is ook een dansschool aan. Voor wie het iets zegt he...

sick minds

Legacy Member
waarom niet die onderaardse gangen, die vol liggen met skeletten, bezoeken. Het Parijse kerkhof (Père-Lachaise)met al die bekende grafzerken, de omgeving van La defense, in centre pompidou is momenteel een Hergé tentoonstelling bezig. Musee Dorsay, de oude militaire school graf van napoleon, Opera gebouw... i dunno stuff enough

Arifiene

Legacy Member
Akto zei:
Ik ga ook, wel met lief :-) We zullen dus samen romantisch bij kaarslicht ons reisje plannen (en dan alle blaadjes in de fik)... we gaan al zeker naar Swingtap in rue Keller waar ik de nieuwste beste hipste professioneelste tapdansschoenen ga kopen! Er is ook een dansschool aan. Voor wie het iets zegt he...

ze hebben toevallig geen spitzen (betaalbare!)?

wat we gaan doen moet ik vrijdag uitzoeken
aangezien ik donderdag men laatste examen heb :p

Akto

Legacy Member
Neen, de winkel verkoopt alleen tapdansschoenen. In de dansschool wordt ook alleen tap gegeven... Maar het kan niet moeilijk zijn om te zoeken waar ze in Parijs spitzen verkopen.

fromalk

Legacy Member
k ben vorige zomer ook met mn vriendin gegaan,

k denk dat we in de eerste plaats elke bekend ding hebben bezocht, en dan de 2de dag, zijn we door de kleine straatjes gaan wandelen smogens ontbeten enz, namiddag gewinkeld en savonds opnieuw wat rondgetrokken

Parijs is een magnifieke stad je moet verder gewoon geluk hebben dat je nergens teveel in de rij staat

Dees

Legacy Member
opera Garnier is wel de moeite, evenals het Pantheon (hoewel ze hier vaak moderne kunst 'integreren' in het bestaande gebouw, en het zijn charme afnemen). Parijs zit vol met musea en bezienswaardigheden, blader gewoon eens de eerste de beste reisgids door, je komt zowiezo dingen tegen die je nog hebt gezien

LeSec

Legacy Member
Tisma hoe jij het bekijkt hé Dees,
Het Pantheon was erg mooi vorige keer toen ik het bezocht, er hing een enorm hoog en modern kunstwerk in, maar het nam de charme van het pantheon niet af vind ik.
Waarom vraagt ge u af? :p

Omdat het kunstwerk geïnspireerd was op een ander "kunstwerk".

In 1851 physicist Léon Foucault demonstrated the rotation of the Earth by his experiment conducted in the Panthéon, by constructing a 67 meter Foucault pendulum beneath the central dome. The original iron sphere from the pendulum was returned to the Panthéon in 1995 from the Conservatoire National des Arts et Métiers.

In 2006, Ernesto Neto, a Brazilian artist, installed "Leviathan Thot", an anthropomorphic installation inspired by the biblical monster. The art installation was in the Pantheon from September 15, 2006 until October 31 for Paris' Autumn Festival.

In dat opzicht vind ik het erg origineel en heb ik er me helemaal niet aan gestoord.
Oud en nieuw kunnen perfect in elkaar doorvloeien.

potte

Legacy Member
Musée d'Orsay, L'orangerie, zijn toch 2 bekende musea in Parijs die iedereen toch een keer moet bezoeken vind ik.
Het Centre Pompidou, ook een zeer mooi museum.

volpetrolski

Legacy Member
gewoon door Parijs wandelen vind ik al een beleving op zich.

Plut0r

Legacy Member
sick minds zei:
waarom niet die onderaardse gangen, die vol liggen met skeletten, bezoeken. Het Parijse kerkhof (Père-Lachaise)met al die bekende grafzerken, de omgeving van La defense, in centre pompidou is momenteel een Hergé tentoonstelling bezig. Musee Dorsay, de oude militaire school graf van napoleon, Opera gebouw... i dunno stuff enough

Opletten op Père-Lachaise ben daar nog gefouilleerd geweest door 2 undercover agenten :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan