Archief - Problemen met @telenet.be e-mail adressen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lemon

Legacy Member
Hebben jullie ook problemen met het niet ontvangen van mails van buitenlandse servers?

Ik stuur via mijn @gmail.com account naar mijn eigen @telenet.be account en ik ontvang deze mail onmiddelijk (<10sec).

Een bedrijf stuurt een mail 2 dagen geleden via een nederlands domein en ik heb deze ondertussen nog steeds niet ontvangen...

En zo zijn er nog meer gevalletjes.

Is dit een geisoleerd geval dat enkel bij mij is, of hebben andere mensen hier ook last van?

Rivers

Legacy Member
Inderdaad. Ik stuur geregeld wel eens met mijn telenet account naar een skynet account. Zo'n 30% van de vallen komt deze niet aan. Mja, kan misschien ook aan de firewall of virusscanner liggen.

Wover

Legacy Member
Ik heb een paar dagen geleden wel enkele dagen geen e-mail ontvangen (geen enkele tussen 18/05 en 21/05 zelfs). Vandaag werkte het plots wel weer, ik denk dat de inbox gewoon vol zat ofzo.

Lemon

Legacy Member
Het is enkel bij het ontvangen van mails. Verzonden mails komen altijd aan.

En aan een volle mailbox kan het niet liggen want mijn outlook trekt mijn pop3 account om het uur automatisch leeg.

epsilon

Legacy Member
Ik heb ooit eens een e-mail verzonden vanaf een Hotmail account verzonden naar mijn Telenet na 2 JAAR gekregen.
Heb er een screenshot van :p
Ik had zoiets van "wat zit mij nog na 2 jaar te mailen over mijn eindwerk van het middelbaar", tot ik naar de datum keek.

DéWé

Legacy Member
epsilon zei:
Ik heb ooit eens een e-mail verzonden vanaf een Hotmail account verzonden naar mijn Telenet na 2 JAAR gekregen.
Heb er een screenshot van :p
Ik had zoiets van "wat zit mij nog na 2 jaar te mailen over mijn eindwerk van het middelbaar", tot ik naar de datum keek.

lol nice :)

anti-hero

Legacy Member
epsilon zei:
Ik heb ooit eens een e-mail verzonden vanaf een Hotmail account verzonden naar mijn Telenet na 2 JAAR gekregen.
Heb er een screenshot van :p
Ik had zoiets van "wat zit mij nog na 2 jaar te mailen over mijn eindwerk van het middelbaar", tot ik naar de datum keek.

haha, nog trager dan de post in gent ...

Wover

Legacy Member
Eigenlijk wel vreemd als dat pakketje echt zo lang over het internet heeft rondgedoold, maar het zal waarschijnlijk wel aan de migratie naar Windows Live Hotmail gelegen hebben gok ik (hoewel dat op die datum nog niet het geval was).

epsilon

Legacy Member
Woverke zei:
Eigenlijk wel vreemd als dat pakketje echt zo lang over het internet heeft rondgedoold, maar het zal waarschijnlijk wel aan de migratie naar Windows Live Hotmail gelegen hebben gok ik (hoewel dat op die datum nog niet het geval was).

Nope, toen was er nog geen sprake van Live.
Packet heeft echt 2 jaar zitten bouncen tussen servers denk ik :D Heeft zoiets normaal geen TTL?

Preske

Legacy Member
epsilon zei:
Ik heb ooit eens een e-mail verzonden vanaf een Hotmail account verzonden naar mijn Telenet na 2 JAAR gekregen.
Heb er een screenshot van :p
Ik had zoiets van "wat zit mij nog na 2 jaar te mailen over mijn eindwerk van het middelbaar", tot ik naar de datum keek.

ik krijg geregeld mails die minstens 5u uit de toekomst komen.

Kill0rBee

Legacy Member
Kunde de nummers van de Lotto niet te weten komen? Of van Euromillions? :p

angelke83

Legacy Member
Ik heb ook al vaker problemen met telenet gehad :s
Heeft het niet te maken met instellingen van de SPAM (kan je op telenetsite zien) ?

Telenet kan in jouw plaats aanduiden wat SPAM is, als je dit niet veranderd...

Darius Craven

Legacy Member
Ja, en ik krijg regelmatig mails over viagra, hoe kunnen die da nu we... emm... wacht :)

Ik heb rond 18/05 en 21/05 ook serieuze problemen gehad met mijn mails...
Ach, tis een miserie, maar ja, het net zit vol met rommel...

schep

Legacy Member
idd groot aantal van die problemen kan men vrij dikwijls oplossen door spamfilters aan te passen

en anders een betaalde mailhoster nemen, nooit geen problemen mee :)
voor 't geld moet je 't al nie laten

Siskos

Legacy Member
Dat probleem met eindwerk is gemakkelijk te verklaren, laat gewoon al je mails op de server staan en haal ze dan binnen?

Heb hier zo ook een collectie van telenet nieuwsbrieven van 3 jaar allemaal op dezelfde dag ontvangen zijn ^^

En dat mails van nederlandse sites niet aankome lijkt wel een probleem te zijn bij telenet.
Geraak ook moeilijk op sommige nederlandse *gehoste* websites, ergens iets mis met hun connecties ofzo :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan