onsmozes
Legacy Member
Om van bij het begin te beginnen:
In 2004 zit ik op kot in Gent en vraag een telenetaansluiting. In de zomer van 2005 ga ik op een ander kot en verwittig telenet telefonisch om het abonnement op te zeggen, reactie: wij willen een geschreven bevestiging. Ik stuur fax met de bevestiging (hier ben ik in de fout gegaan, moest een aangetekende brief zijn).
Tot voor november 2006 heb ik niets meer van telenet gehoord en dan krijg ik een brief van Juridesk, bemiddelingskantoor tussen de persoon met schuld (ik dus) en de deurwaarder. Ik moet een som betalen van de resterende maanden (logisch, ik had een abonnement van 1 jaar) en nalatigheidskosten.
Voor alle zekerheid; dat ik moet betalen, geen probleem.
Mijn probleem is dat ik niet juist weet waarvoor ik moet betalen. Ik heb die facturen nooit gezien, en met de facturatie van onze telenetaansluiting thuis hebben we al regelmatig problemen gehad (125 euro foutief aangerekend de laatste 3 maanden, na lang bellen weer rechtgezet).
In mijn reactie heb ik hen dan ook verteld dat ik wens alle facturen vanaf augustus 2005 wenste te ontvangen. Juridesk heeft de laatste factuur opgestuurd (waar nota bene een vermelding stond van een rechtzetting van foute facturatie de maand ervoor!), maar daar ben ik natuurlijk niets mee want daarop staat hetzelfde bedrag vermeld als in de oorspronkelijke brief. Juridesk heeft toen de procedure tijdelijk op halt gezet.
Logischerwijs heb ik een brief terug gestuurd met de vraag om alle facturen te verzenden. vandaag kreeg ik "antwoord". Men schrijft dat ik "geen enkele reactie" (stond in het vet) gaf en dat daardoor de procedure wordt voortgezet. Goed, de post is net als juridesk en maakt ook al eens fouten zeker
? ik bel dus en doe het verhaal en de vrouw aan de telefoon reageert: "kijk meneer, u hebt alles gekregen dat u nodig hebt om te betalen en als u dat niet wilt dan kunt u maar beter zorgen voor een goede advocaat en dan zien wij elkaar in de rechzaal. Prettige dag verder (gooit telefoon toe).
Mijn vraag is: kan dit zomaar? Ik weet weinig af van recht, maar als ik om die documenten vraag, heb ik dan niet het recht deze in te kijken?
dank bij voorbaat
In 2004 zit ik op kot in Gent en vraag een telenetaansluiting. In de zomer van 2005 ga ik op een ander kot en verwittig telenet telefonisch om het abonnement op te zeggen, reactie: wij willen een geschreven bevestiging. Ik stuur fax met de bevestiging (hier ben ik in de fout gegaan, moest een aangetekende brief zijn).
Tot voor november 2006 heb ik niets meer van telenet gehoord en dan krijg ik een brief van Juridesk, bemiddelingskantoor tussen de persoon met schuld (ik dus) en de deurwaarder. Ik moet een som betalen van de resterende maanden (logisch, ik had een abonnement van 1 jaar) en nalatigheidskosten.
Voor alle zekerheid; dat ik moet betalen, geen probleem.
Mijn probleem is dat ik niet juist weet waarvoor ik moet betalen. Ik heb die facturen nooit gezien, en met de facturatie van onze telenetaansluiting thuis hebben we al regelmatig problemen gehad (125 euro foutief aangerekend de laatste 3 maanden, na lang bellen weer rechtgezet).
In mijn reactie heb ik hen dan ook verteld dat ik wens alle facturen vanaf augustus 2005 wenste te ontvangen. Juridesk heeft de laatste factuur opgestuurd (waar nota bene een vermelding stond van een rechtzetting van foute facturatie de maand ervoor!), maar daar ben ik natuurlijk niets mee want daarop staat hetzelfde bedrag vermeld als in de oorspronkelijke brief. Juridesk heeft toen de procedure tijdelijk op halt gezet.
Logischerwijs heb ik een brief terug gestuurd met de vraag om alle facturen te verzenden. vandaag kreeg ik "antwoord". Men schrijft dat ik "geen enkele reactie" (stond in het vet) gaf en dat daardoor de procedure wordt voortgezet. Goed, de post is net als juridesk en maakt ook al eens fouten zeker
? ik bel dus en doe het verhaal en de vrouw aan de telefoon reageert: "kijk meneer, u hebt alles gekregen dat u nodig hebt om te betalen en als u dat niet wilt dan kunt u maar beter zorgen voor een goede advocaat en dan zien wij elkaar in de rechzaal. Prettige dag verder (gooit telefoon toe).Mijn vraag is: kan dit zomaar? Ik weet weinig af van recht, maar als ik om die documenten vraag, heb ik dan niet het recht deze in te kijken?
dank bij voorbaat
