Mistabeen
Legacy Member
Helleu
Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb een abonnement op een magazine, en ik wou dit dit jaar stopzetten.
Dus enkele weken geleden stuur ik een email om het op te zeggen, ik kreeg er geen reactie op en een paar weken laten kreeg ik een brief voor betaling van mijn verlenging.
Daarin stond vermeld dat abonnementen 2maand op voorhand moeten opgezegt worden. Ik had pas opgezegt een aantal weken voor het laatste nummer (5tal weken dacht ik)
Dus stuurde ik nog een email om te vragen of het alsnog mogelijk was om op te zeggen, aangezien het nogal vrij idioot is, tis nie alsof ze een immens verlies gaan hebben omdat ik het niet meer moet hebben.
Vandaag krijg ik een brief van hen in de bus waarin een standaard tekst staat dat mijn abonnement vervalt VOLGEND JAAR.
Ik ben hier dus niet al te blij mee, kunnen zij me eigelijk verplichtne om het te verlengen? Normaal gezien wordt de consument toch verdedigt door de wet dat ge van een aankoop kunt afzien binnen x aantal dagen. Is een verlenging van het abonnement dan ook geen soort van aankoop, die ik dan ook kan van afzien als ik niet tevreden ben. Alle hulp is welkom
Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb een abonnement op een magazine, en ik wou dit dit jaar stopzetten.
Dus enkele weken geleden stuur ik een email om het op te zeggen, ik kreeg er geen reactie op en een paar weken laten kreeg ik een brief voor betaling van mijn verlenging.
Daarin stond vermeld dat abonnementen 2maand op voorhand moeten opgezegt worden. Ik had pas opgezegt een aantal weken voor het laatste nummer (5tal weken dacht ik)
Dus stuurde ik nog een email om te vragen of het alsnog mogelijk was om op te zeggen, aangezien het nogal vrij idioot is, tis nie alsof ze een immens verlies gaan hebben omdat ik het niet meer moet hebben.
Vandaag krijg ik een brief van hen in de bus waarin een standaard tekst staat dat mijn abonnement vervalt VOLGEND JAAR.
Ik ben hier dus niet al te blij mee, kunnen zij me eigelijk verplichtne om het te verlengen? Normaal gezien wordt de consument toch verdedigt door de wet dat ge van een aankoop kunt afzien binnen x aantal dagen. Is een verlenging van het abonnement dan ook geen soort van aankoop, die ik dan ook kan van afzien als ik niet tevreden ben. Alle hulp is welkom


Denk dat hieromtrent nog een KB enzo moet verschijnen.