Gurdt
Legacy Member
Ik zit met een probleem in verband met een kabelaansluiting bij Infrax.
De situatie is als volgt. Een 8-tal jaar geleden (ik weet niet precies wanneer) zijn er bij mij in de straat grote werken geweest. Voordien stond er een distributiekast van Infrax op de grens van onze grond en die van de rechterbuur. Nadien stond dat kastje op de grens van onze grond en die van de linkerbuur. Ze hebben dan de coax-kabel op de positie van het oude kastje gesplitst en verlengd naar de positie van het nieuwe kastje.
Nu hebben we sinds kort Telenet-internet en al snel ondervonden we veel problemen in verband met een excessief tragere internetsnelheid en veelvoorkomende down-time (neem 2 keer per week gedurende 24u in totaal ofzo). Tijdens die down-time werken ook televisie en telefoon niet meer.
Er is dan een technicus van Telenet langs gekomen. Die merkte dat er tussen de distributiekast en het aansluitingspunt van Telenet in huis een grote storing zat. Hij maakte dan een afspraak met Infrax voor een gedetailleerdere inspectie. Die technicus van Infrax is vandaag langs gekomen. Resultaat: de kabel is nu (na die verlenging) veel te lang. Een coax-kabel verliest namelijk signaalsterkte over afstand. Ook is er op het punt van het oude distributiekastje een breuk. Door deze breuk en grote afstand verliezen we veel signalen. Deze zijn de reden van de vele problemen. De Infrax-technicus (die van Telenet ook trouwens) voorspelde dat dit wellicht enkel maar erger zal worden en spoedig niet meer zal functioneren.
Oplossing: nieuwe greppel graven naar het nieuwe kastje. Probleem: mijn vader wil niet opdraaien voor iets waar de stad Hasselt/Infrax/Telenet verantwoordelijk is. Namelijk die slechte aansluiting en verlenging op de plaats van het oude kastje.
Ik heb dan naar de stad Hasselt gebeld waar ze me doorverwijzen naar Infrax omdat kabelwerken hier door hun gebeuren. Bij Infrax sturen ze me door naar Telenet omdat zulke installaties in opdracht van Telenet gebeuren. Bij Telenet sturen ze me door naar Infrax omdat het om technici van Infrax gaat. Zoals jullie zien, dit is een vicieuze cirkel waarbij er blijkbaar gehoopt wordt dat we het maar opgeven en zelf een nieuwe greppel naar het nieuwe kastje bekostigen.
Deze greppel bekostigen zou op zich geen probleem zijn, ware het niet dat we de oprit en de kelder moeten openbreken. Dit vergt niet alleen veel tijd maar kost ook wel wat. Gezien wij met die fout niets te maken hebben in feite, willen we natuurlijk hier niet voor opdraaien.
Weet iemand welke de volgende stap is die we best ondernemen? Bij Infrax sturen ze ons naar Telenet, bij Telenet sturen ze ons naar Infrax.
De situatie is als volgt. Een 8-tal jaar geleden (ik weet niet precies wanneer) zijn er bij mij in de straat grote werken geweest. Voordien stond er een distributiekast van Infrax op de grens van onze grond en die van de rechterbuur. Nadien stond dat kastje op de grens van onze grond en die van de linkerbuur. Ze hebben dan de coax-kabel op de positie van het oude kastje gesplitst en verlengd naar de positie van het nieuwe kastje.
Nu hebben we sinds kort Telenet-internet en al snel ondervonden we veel problemen in verband met een excessief tragere internetsnelheid en veelvoorkomende down-time (neem 2 keer per week gedurende 24u in totaal ofzo). Tijdens die down-time werken ook televisie en telefoon niet meer.
Er is dan een technicus van Telenet langs gekomen. Die merkte dat er tussen de distributiekast en het aansluitingspunt van Telenet in huis een grote storing zat. Hij maakte dan een afspraak met Infrax voor een gedetailleerdere inspectie. Die technicus van Infrax is vandaag langs gekomen. Resultaat: de kabel is nu (na die verlenging) veel te lang. Een coax-kabel verliest namelijk signaalsterkte over afstand. Ook is er op het punt van het oude distributiekastje een breuk. Door deze breuk en grote afstand verliezen we veel signalen. Deze zijn de reden van de vele problemen. De Infrax-technicus (die van Telenet ook trouwens) voorspelde dat dit wellicht enkel maar erger zal worden en spoedig niet meer zal functioneren.
Oplossing: nieuwe greppel graven naar het nieuwe kastje. Probleem: mijn vader wil niet opdraaien voor iets waar de stad Hasselt/Infrax/Telenet verantwoordelijk is. Namelijk die slechte aansluiting en verlenging op de plaats van het oude kastje.
Ik heb dan naar de stad Hasselt gebeld waar ze me doorverwijzen naar Infrax omdat kabelwerken hier door hun gebeuren. Bij Infrax sturen ze me door naar Telenet omdat zulke installaties in opdracht van Telenet gebeuren. Bij Telenet sturen ze me door naar Infrax omdat het om technici van Infrax gaat. Zoals jullie zien, dit is een vicieuze cirkel waarbij er blijkbaar gehoopt wordt dat we het maar opgeven en zelf een nieuwe greppel naar het nieuwe kastje bekostigen.
Deze greppel bekostigen zou op zich geen probleem zijn, ware het niet dat we de oprit en de kelder moeten openbreken. Dit vergt niet alleen veel tijd maar kost ook wel wat. Gezien wij met die fout niets te maken hebben in feite, willen we natuurlijk hier niet voor opdraaien.
Weet iemand welke de volgende stap is die we best ondernemen? Bij Infrax sturen ze ons naar Telenet, bij Telenet sturen ze ons naar Infrax.