Archief - Postphone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

belgianreaver

Legacy Member
dag iedereen, ik ben al een tijdje games aan het verkopen via dit forum en laat de mensen overschrijven op mijn bank van de post bankrekening. Ze zeggen dat het overgeschreven is (wat ik wel geloof aan hun itrader rating te zien) maar na 2 dagen staat het nog steeds niet op de postphone. gebruikt er iemand dit ook en weet er iemand hoelang het duurt voordat het op de postphone te horen is?

grtz

mauron

Legacy Member
Wacht nog een dag of 2 vooraleer u ongerust te maken. Een overschrijving kan soms een paar dagen duren, zeker als die net voor of tijdens een weekend/feestdag word ingevoerd...

belgianreaver

Legacy Member
ah k thx ik begon mij al zorgen te maken. kzal de betalingen van gisteren morgen of overmorgen wel hebben zeker :)

russian

Legacy Member
Je hebt in België nu eenmaal de malafide (groot)banken die bij een overschrijving wel snel geld van je rekening halen, maar het pas na een paar dagen bij de andere persoon storten (om intresten te ontvangen). Geen paniek, nog een paar dagen geduld maximaal.

belgianreaver

Legacy Member
russian zei:
Je hebt in België nu eenmaal de malafide (groot)banken die bij een overschrijving wel snel geld van je rekening halen, maar het pas na een paar dagen bij de andere persoon storten (om intresten te ontvangen). Geen paniek, nog een paar dagen geduld maximaal.

ben nie gewend van me de bank van de post te werken, dexia enzo gaat sneller. weten jullie ook wat de snelheid van argenta is? ik ga daar een rekening openen omdat je niks moet betalen voor rekening, kaart, homebanking,...

whacker

Legacy Member
visa is daar ook gratis ;)
Tot nu toe vind ik argenta redelijk snel (eigenlijk even snel als de rest dat ik al gebruikt heb, niet speciaal dus). Ik moet wel twee dagen wachten als ik van Fortis naar Argenta overschrijf maar zoals russian al aanhaalt is dat normaal de fout van Fortis. Argenta kan wel nog geen internationale overschrijvingen online. Na nieuwjaar zou dit af moeten zijn hebben ze mij beloofd.

Epyon

Legacy Member
Banken mogen wettelijk gezien drie dagen over een (nationale) overschrijving doen, en vele nemen die tijd dan ook effectief (muchos interestos op tussenrekeningen). Overschrijvingen tussen rekeningen bij dezelfde bank gaan natuurlijk onmiddellijk. Zelf zit ik bij KBC en moet ik eigenlijk niet echt klagen over de tijdsduurte.

Pred

Legacy Member
belgianreaver zei:
ben nie gewend van me de bank van de post te werken, dexia enzo gaat sneller. weten jullie ook wat de snelheid van argenta is? ik ga daar een rekening openen omdat je niks moet betalen voor rekening, kaart, homebanking,...

als ik een overschrijving doe via argenta staat dat 19 keren van de 20 DE DAG ERNA op de rekening van de begunstigde! Alleen als je in het weekend overschrijft kan het 2 dagen duren.
Ik heb zelf gemerkt als ik spullen verkocht dat het lang duurde vooraleer het geld op m'n rekening stond, maar dat lag dus aan die andere banken en niet aan argenta!

belgianreaver

Legacy Member
ik heb vandaag de betaling van woensdag of donderdag gekregen dus wss zal ik morgen de rest krijgen die een dag erna betaald zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan