Archief - Poster afmaken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mcR

Legacy Member
ik zou graag een poster laten maken van een jpg afbeelding (450x590)

wie heeft er ervaring mee?!


* de afmetingen van de poster moeten min. iets van 50x70 zijn
edit: is dat een probleem doordat de jpg file slechts 450x590 is?

* ik heb al eens gekeken op google maar weet echt niet wat er goed qua kwaliteit is ofzo. kostprijs is geen probleem, maar moet realistisch blijven :) kwaliteit betaal ik graag!

* bestaan er ook van die 'harde' posters? zo verhard papiers ofzo, kan het moeilijk uitleggen :p

* is het mogelijk dat je de poster kan gaan afhalen naar een winkel ofzo? anders met de post....


alvast bedankt!


als dit op de verkeerde plaats staat, moven en sorry!

Racemaniac

Legacy Member
dus een afbeelding van 450x590 op poster van 50-70...
gaat da ni pokkelelijk zijn?? dan hebt ge pixels groter dan 1 mm... ge kunt dan wss gewoon de pixels in uw poster tellen...

spaflesss

Legacy Member
Uw jpeg heeft denkelijk een te lage resolutie om daar een fatsoenlijke poster van te maken. Moest ge toch ne poster willen, kunt ge altijd naar een copycenter gaan en zeggen dat ze u een kleurenafdruk op A3/A2/A1/A0 maken.

EternalSilence

Legacy Member
Racemaniac zei:
dus een afbeelding van 450x590 op poster van 50-70...
gaat da ni pokkelelijk zijn?? dan hebt ge pixels groter dan 1 mm... ge kunt dan wss gewoon de pixels in uw poster tellen...

kunnen ze dat niet hertekenen op hogere resolutie? :unsure:

denk niet dat ze voor poster te maken vragen een jpg afbeelding ofzo, van 50-70 te hebben :p

PureFun

Legacy Member
Hertekenen ? Het probleem is dat er door de lage resolutie te weinig info is om up te scalen naar een grotere. Je kan zelf in photoshop wat rommelen door naar hogere resoluties te schakelen zodat je toch een aantal pixels per cm² hebt. Met sharpen en wat masks kan je afhankelijk van de complexiteit van de poster mss nog aanvaardbare resultaten halen. Conservaties antwoord is echter dat je met die poster in die resolutie niets kan doen.

Print desnoods zelf een a4 pagina af waar je de .jpg al exact vergroot hebt naar eindgrootte, dus enkel een deel van de poster afprinten zoals een hoek om een idee te krijgen over de kwaliteit. Met rasterbator kan je dit doen.

mcR

Legacy Member
dat is wat ik vreesde, dat de afbeelding te klein is...

spaflesss zei:
Uw jpeg heeft denkelijk een te lage resolutie om daar een fatsoenlijke poster van te maken. Moest ge toch ne poster willen, kunt ge altijd naar een copycenter gaan en zeggen dat ze u een kleurenafdruk op A3/A2/A1/A0 maken.
in het copycenter kunnen ze dat op A0 of A1 formaat drukken? in kleur?

sneax

Legacy Member
er zijn programma's die deze afbeelding kunnen vergroten en er deftig laten uitzien op poster formaat, dit zal vooral lukken bij vectorachtige tekeningen (zoals iets tekenfilmachtig) of tekeningen zoals 'mentor' met grote vlakken met gewoon shades in (de wangen enzo)

een gedetaileerde foto van bijvoorbeeld een bos upscalen zal iets anders zijn, maar ge kunt altijd proberen - ik weet niet hoe die programma's noemen maar er is hier al één gezegd 'rasterbator'

Xoliul

Legacy Member
Voor A0 moet je 3370 x 2384 pixels op 72dpi hebben, wij moesten laatst voor school op die resolutie renderen, en 72dpi is al laag eigenlijk. Maw, met jouw petieterige jpg lukt dat nooit.

Flipkikker

Legacy Member
Xoliul zei:
Voor A0 moet je 3370 x 2384 pixels op 72dpi hebben, wij moesten laatst voor school op die resolutie renderen, en 72dpi is al laag eigenlijk. Maw, met jouw petieterige jpg lukt dat nooit.

Renderen heeft dan toch uren geduurd? :eek:

Cycloon

Legacy Member
Het is tezien op welke pc hij dat heeft gedaan en hoe complex z'n ontwerp was natuurlijk.

Project Zero

Legacy Member
Wel, als het een cartoon of tekening is kan je hem altijd laten overzetten in vectors, door iemand die daar iets van kent want dat lijkt mij niet makkelijk.
Of je gebruikt die rasterbater he :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan