Archief - Pc maakt van één 2d foto een 3d beeld.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
Ik weet het niet hoor, ge ziet ook alleen maar beelden maar wat er achter zit weet je natuurlijk niet hé .. :)

D@SîR0

Legacy Member
zoals ze het hier hebben gedaan is het inderdaad perfect mogelijk, omdat er maar een aantal zeer duidelijke aflijningen zijn tussen de grond en de dimensionele objecten. zoals ge kunt zien, wordt de grond uitgerokken en worden er enkele punten gedefiniëerd waar de dimensies scheiden.

Zeker als ge ziet dat deze demonstratie door een universiteit gemaakt is, geloof ik het.

128MB

Legacy Member
Vind ik niks speciaals aan.
Het lijkt alsof de foto een beetje gebogen is en die gezet op een grondvlak wat bijvoorbeeld de weg is of het gras ofzo. Meer is het niet.

Sertu

Legacy Member
Ze hebben gewoon de grond neergeslagen in de diepte. Wat ze laten zien in lang geen 3d model. Een echt 3d model heeft minstens 3 a 4 foto's nodig. De VUB heeft daar software voor ontwikkeld. Ben daar ooit is op bezoek geweest en toen konden we die software testen.

1 foto bevat geen informatie over diepte => onmogelijk (buiten wat ze daar doen, ze laten de trein gewoon als foto en slaan de grond neer, let ook op het feit dat de pixels van de grond serieus uitgerokken worden => afmetingen worden scheefgetrokken ipv juist geprojecteerd)

Bontus

Legacy Member
lukt enkel met foto's met duidelijk perspectief.
De kwaliteit van die foto moet ook extreem hoog zijn wil je nog een iet of wat mooi 3D beeld krijgen.
En de vormen zien er dan nog zowiezo ietwat uitgerokken uit.

chosen1

Legacy Member
kheb zo ooit eens een filmpje gezien van een gebouw dat ook werd omgezet naar een 3D beeld! dat was wel een beetje mooier om te zien dan uitgerekte foto's zoals deze

Starrk

Legacy Member
Kan je een 3D model maken van een 2D foto als bv. maar 1 zijde van een object zichtbaar is?

Moet die andere zijde op foto staan of vult de computer dat aan met de kennis die hij heeft van de gefotografeerde zijde?

Wat ik hier zie is voor mij net als die kinderboekjes met uitflapbare foto's.

QplQyer

Legacy Member
Het is onmogelijk om een 3D-representatie te maken van een object als men slechts één zijde kent, dan moet men gokken wat de andere zijde is, dus in het algemeen is dat niet mogelijk om te doen. Als men weet welk object het is, kan men gaan beginnen gokken wat erachter zou kunnen liggen, maar dan heb je al een kennisbank nodig naast de foto.

wouter_dc

Legacy Member
chosen1 zei:
kheb zo ooit eens een filmpje gezien van een gebouw dat ook werd omgezet naar een 3D beeld! dat was wel een beetje mooier om te zien dan uitgerekte foto's zoals deze
Was dat niet dat 1 programma, waar iedereen foto's van bezienswaardigheden zou moeten uploaden, waarna het programma een 3d voorstelling genereerde?

BloodSeaker

Legacy Member
Als ik me goed herinner, heb ik dat in een les ook al gezien, dat ze dat met de foto van een gezicht perfect konden bvb: Uiteraard is het gegenereerd 3D beeld enkel goed voor gebruik vanuit 1 bepaald perspectief, maar het biedt wel een aantal perspectieven naar de toekomst toe om eenvoudige 3D beelden te genereren.

chosen1

Legacy Member
wouter_dc zei:
Was dat niet dat 1 programma, waar iedereen foto's van bezienswaardigheden zou moeten uploaden, waarna het programma een 3d voorstelling genereerde?

ja het was in ieder geval een groot gebouw dus prolly een bezienswaardigheid
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan