Archief - Overschrijving Gestructureerde Mededeling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KULeest

Legacy Member
Hallo,

Ik moet een overschrijving uitvoeren en heb van een bedrijf een "gestructureerde mededeling" gekregen in de vorm:

***000/0000/00000*** (0'en zijn cijfers)

Wat moet ik hiermee? Is dit als vervanging van de gewone mededeling dieje moet schrijven onderaan de overschrijving? En moet ik die sterretjes meegeven? Op internet zie ik die code zonder de sterretjes, maar ergens in een uitleg van een online bank module staat dat je eerst die sterrejes moet type? Hoe zit dat juist in elkaar die gestructureerde mededeling?

Alvast bedankt

josuwa

Legacy Member
Nee, een gestructureerde mededeling zijn zoveel cijfers en /'s, als je online overschrijft zie je het er ergens bijstaan, ook de stap wanneer je een gewone mededeling mag doen, maar daar staat ook erges gestructureerde mededeling... Als je het niet online doet, moet je gewoon zeggen tegen de mens die het voor je overschrijft op de bank dat het een GESTRUCTUREERDE mededeling is, en het komt allemaal goed ;)

Epyon

Legacy Member
Op Inet noemt het vakje meestal OGM. De sterretjes moet je ook intypen afaik (ik doe het toch altijd, en het komt altijd terecht :p ).

ClayDavis

Legacy Member
staat da der ni ergens bij als ge een overschrijving uitvoert? Daar moet je dan die cijfertjes invoeren. Das gewoon zodat het bedrijf weet vanwaar het geld komt.

Bjorn

Legacy Member
zonder sterretjes en zonder /'etjes lukt het hier bij dexia en kbc steeds ;)

Avenger 2.0

Legacy Member
Zit er in een gestructureerde mededeling eigenlijk ook een beveiliging tegen typfouten zoals dat met rekeningnummers is?

Cranox

Legacy Member
De gestructureerde mededeling is gewoon een hulp voor de ontvanger , via deze code weet hij direkt waarvoor je het geld hebt overgeschreven.
Heb je een foutje gemaakt dan gaat dit bij de persoon niet kloppen en moet hij dit manueel ( via je andere gegevens ) nakijken.

CFK

Legacy Member
Epyon zei:
Op Inet noemt het vakje meestal OGM. De sterretjes moet je ook intypen afaik (ik doe het toch altijd, en het komt altijd terecht :p ).

bij een gestructureerde mededeling kunt ge die sterretjes niet intypen omdat ge niet meer plaats hebt dan het aantal cijfers dat je krijgt
gij typt dat dus in het vakje van een normale mededeling

GenesisX

Legacy Member
Wat is OGM dan? Het verschil tussen de cijferstructuur opgegeven in de eerste post en OGM? Normaal zet je dat toch bij mededeling? Zo doe ik het toch altijd...

orac

Legacy Member
spectrious zei:
moet da eigelijk altijd officieel zijn? Of Zouden ze hiermee kunnen lachen: http://img297.imageshack.us/img297/2373/bankys0.png

ik zou U ten zeerste willen aanraden om zeker bij internationale verrichtingen dit soort grapjes achterwege te laten. Er gebeuren inderdaad geautomatiseerde controles op bepaalde woorden zoals "Al Quaeda" , "Bin Laden" en dergerlijke . Uw transactie zal er waarschijnlijk wel doorgeraken maar misschien later dan verwacht na één of andere manuele verificatie.

cram

Legacy Member
orac zei:
ik zou U ten zeerste willen aanraden om zeker bij internationale verrichtingen dit soort grapjes achterwege te laten. Er gebeuren inderdaad geautomatiseerde controles op bepaalde woorden zoals "Al Quaeda" , "Bin Laden" en dergerlijke . Uw transactie zal er waarschijnlijk wel doorgeraken maar misschien later dan verwacht na één of andere manuele verificatie.

Ach zolang de persoon(en) bedrijf hun geld maar krijgen kan dat geen kwaad
Als er maar bij staat over wat die betaling gaat.
Als je een rekening hebt gekregen met bijvoorbeeld 123/4567/89123,moet je die invullen

whacker

Legacy Member
Gestructureerde mededeling staat meestal apart van een normale mededeling (er onder of er boven, ge kunt maar 1 van beiden ingeven) en ge kunt (meestal) enkel de cijfers ingeven, de rest maakt niet uit. Der is inderdaad een soort verificatie ingebouwd zoals bij een rekeningnummer (hoewel ik hier niet 100% zeker van ben).
OGM staat trouwens gewoon voor 'Overschrijving met Gestructureerde Mededeling'.
Belachelijke zever als gewone mededeling mag, hier wordt geen rekening mee gehouden met de bank. Volgens orac zouden ze scannen op bepaalde woorden maar ik denk/weet het niet. Ik ken namelijk bankpersoneel die regelmatig "Fuck you", "fuck off" of andere vunzigheden schrijven in die mededelingen en ze hebben er nog nooit iets over gehoord.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan