Archief - Overschakelen van ISP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Kan iemand me eens uitleggen hoe je precies kan overschakelen van provider?
Ik zou nog deze maand willen overschakelen van Telenet naar EDPnet of Dommel.

En weet iemand waar ik de beschikbaarheid van ADSL2+ kan opzoeken? Op de EDPnet-site staat een "link" die niet kan aangeklikt worden :p
:edit: hier dus: http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=adsl2test
hoe weet je nu hoever je van een centrale ligt? :edit:

General Lee

Legacy Member
Ik meen dat ge tegenwoordig moest mailen om te laten bepalen op welke afstand ge van de centrale zit.
Volgens mij kunt ge trouwens bij EDPnet uw afstand te weten komen als ge het bestelformulier deels invult...

Overschakelen zelf houdt normaal in dat ge uw huidig abo opzegt en een abo neemt bij Dommel/EDPnet. Nuja ge hebt daar alleszins een Belgacom-telefoonlijn voor nodig.

PureFun

Legacy Member
ADSL2+ availability check link is klikbaar met andere browser.

SMa

Legacy Member
"Do It Yourself"
Wat houdt dit in? Wat moet er allemaal geinstalleerd worden?
Enkel de lijn in de modem pluggen en je router configureren, of verwachten ze meer?


Ik heb het bestelformulier al eens volledig ingevuld, en nx gevonden ivm de afstand tot de centrale.

KO

Legacy Member
Voor afstand tot centrale moet hen eens mailen.
Vroeger kon dit op hun site zelf, maar wegens misbruik niet meer ^^

Avenger 2.0

Legacy Member
SMa zei:
"Do It Yourself"
Wat houdt dit in? Wat moet er allemaal geinstalleerd worden?
Enkel de lijn in de modem pluggen en je router configureren, of verwachten ze meer?

Inderdaad. Meer is het niet. Splitter en Modem/Router. Met wat computer kennis lukt dat normaal wel. Anders even de buurjongen ofzo inhuren.

VFB

Legacy Member
Trouwens, "deze maand" nog overschakelen zal niet lukken denk ik...

Als ik me niet vergis moet je een opzegperiode in acht nemen, en je zit altijd je eerste jaar vast aan een provider. Dus als je bijvoorbeeld in September 2006 pas bij Telenet bent gegaan, zit je nog vast tot in September 2007 bij hen...

Just so you know :)

SMa

Legacy Member
we zijn hier al bij telenet sinds ze met breedband gestart zijn, daz toch al meer dan 1 jaar :D

ik lees op sommige sites dat je internetabonnementen elkaar niet mogen overlappen, en dat je zowiezo een periode zonder internet valt
dit zou toch niet mogen kunnen?

RpR

Legacy Member
SMa zei:
we zijn hier al bij telenet sinds ze met breedband gestart zijn, daz toch al meer dan 1 jaar :D

ik lees op sommige sites dat je internetabonnementen elkaar niet mogen overlappen, en dat je zowiezo een periode zonder internet valt
dit zou toch niet mogen kunnen?

Als je van Belgacom adsl naar dommel gaat dan wordt uw abonnement automatisch opgezegd. Voor telenet zal je dit nog moeten opzeggen. Maar je kan het laten overlappen. Stel dat je dommel aanvraagt dan kan je op de site van dommel zien wanneer je wordt aangesloten. Dan bel je naar telenet om je vanaf die dag af te sluiten. Je stuurt dan nog een fax met handtekening + kopie paspoort om identiteit te bevestigen en vanaf dan zou je telenet niet meer moeten betalen.

dead_stop

Legacy Member
General Lee zei:
Ik meen dat ge tegenwoordig moest mailen om te laten bepalen op welke afstand ge van de centrale zit.
Volgens mij kunt ge trouwens bij EDPnet uw afstand te weten komen als ge het bestelformulier deels invult...

Overschakelen zelf houdt normaal in dat ge uw huidig abo opzegt en een abo neemt bij Dommel/EDPnet. Nuja ge hebt daar alleszins een Belgacom-telefoonlijn voor nodig.

bij EDPNET niet, tenzij je echt de fysieke telefoonlijn wil zeggen. Een Belgacom abbo is niet nodig.

byter

Legacy Member
dead_stop zei:
bij EDPNET niet, tenzij je echt de fysieke telefoonlijn wil zeggen. Een Belgacom abbo is niet nodig.

en toch lukt het verhaal niet zonder belgacom, als jij geen abo neemt bij BC voor telefonie ga je raw copper zien aangerekend op je edpnet factuur (maw ze rekenen het dan gewoon door)

Mégane

Legacy Member
byterage zei:
en toch lukt het verhaal niet zonder belgacom, als jij geen abo neemt bij BC voor telefonie ga je raw copper zien aangerekend op je edpnet factuur (maw ze rekenen het dan gewoon door)

Het kan zonder Belgacom maar een raw copper kost meer dan een discovery lijn van Belgacom. Bij EDPnet kan je zonder Belgacom een ADSL lijn hebben, maar dat kost 11,80€/maand extra terwijl een Belgacom discovery line maar 6€/maand kost. Van een raw copper wordt gezegd dat die een betere lijnkwaliteit heeft omdat er geen telefoonverkeer opzit, maar in de praktijk is daar heel weinig van te merken.

Een raw copper is trouwens zo duur omdat de gangsters van Belgacom 11€/maand doorrekenen aan de ADSL provider.

whacker

Legacy Member
zou wel moeten gaan tegenwoordig.
I-talk bijvoorbeeld is al zonder vaste telefoonlijn (dan moet je die kosten niet betalen). Dit is wel een belgacomproduct. Het IS dus mogelijk maar ik weet niet of ze het al doen als je bij een andere provider zit (zoals Dommel).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan