Archief - Oudere games versus moderne computersystemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Warlock

Legacy Member
yooo
Ik erger mij hier aan het feit dat ik hier met een ganse hoop oudere games zit die ik niet meer kan draaien op mijn huidige systeem: probleem met windows versie, met drivers, hardware, etc.
Soms werkt het helemaal niet, soms raak ik in het spel maar loop ik na een tijd tegen een zwart scherm aan, of soms is het gewoon totaal niet meer speelbaar, zoals GTA1 dat ofwel te traag of veel te snel gaat
Daarnet probeerde ik bvb nog eens Hidden&Dangerous1, een pracht van een spel (ondanks de vele bugs).
Het zijn dus geen prehistorische games (H&D is van '99, rond dezelfde periode als bvb Dungeon Keeper2 of AOE2) en van dat spel is dus niet eens meer een officiële site terug te vinden laat staan een deftige support.
en dat terwijl spellen zoals wolf3D, een game uit '92, wel nog perfect werken
Dat is toch echt doodjammer
In dat opzicht zijn consoles toch beter: je bent altijd zeker dat je spel zal draaien en naar behoren werkt

^MystiQ

Legacy Member
Ik erger er mij aan dat ik nieuwe games niet kan draaien omdat mijn laptop binnen het jaar of twee al weer compleet verouderd is.

Nu is hij al 4 jaar verouderd. Het is toch wat te zeggen é met het leven, anyone close ?

Conqie

Legacy Member
Warlock zei:
In dat opzicht zijn consoles toch beter: je bent altijd zeker dat je spel zal draaien en naar behoren werkt

You wish, een tijdje geleden GT4 gekocht voor de ps2, maar werken, neen hoor, men console bleek te "oud", een oudere type laser, fun...

Hellrabbit

Legacy Member
is idd klote

in de vakantie kreeg ek zo af en toe eens zin om een oud spelleke van onder het stof te halen en ik kreeg ze gewoon nie opgestart omdat menne pc te snel was :ironic:

jodeman

Legacy Member
Oh man, zoek op google, ze hebben altijd versies die op nieuwe pc's draaien met FPS limiter. Zoek beter ;).

freeza

Legacy Member
Warlock zei:
yooo
Ik erger mij hier aan het feit dat ik hier met een ganse hoop oudere games zit die ik niet meer kan draaien op mijn huidige systeem: probleem met windows versie, met drivers, hardware, etc.
Soms werkt het helemaal niet, soms raak ik in het spel maar loop ik na een tijd tegen een zwart scherm aan, of soms is het gewoon totaal niet meer speelbaar, zoals GTA1 dat ofwel te traag of veel te snel gaat
Daarnet probeerde ik bvb nog eens Hidden&Dangerous1, een pracht van een spel (ondanks de vele bugs).
Het zijn dus geen prehistorische games (H&D is van '99, rond dezelfde periode als bvb Dungeon Keeper2 of AOE2) en van dat spel is dus niet eens meer een officiële site terug te vinden laat staan een deftige support.
Dat is toch echt doodjammer
In dat opzicht zijn consoles toch beter: je bent altijd zeker dat je spel zal draaien en naar behoren werkt

dat games soms enorm traag lopen of veel te snel kan te maken hebben met je processor... Heb je een dual core? door een core uit te schakelen heb ik dat probleem niet meer :$ :crazy:

en anders idd een fps-limiter zoeken :p

Stimpy

Legacy Member
Hellrabbit zei:
is idd klote

in de vakantie kreeg ek zo af en toe eens zin om een oud spelleke van onder het stof te halen en ik kreeg ze gewoon nie opgestart omdat menne pc te snel was :ironic:

maar FoF kan je dan niet draaien :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan