Archief - opzegkosten abo Telenet internet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Prietsie

Legacy Member
Hoi,

Ik ga hier niet beginnen lullen waarom ik bij telenet weg wil (zie andere threads) maar ik wil dus snel overstappen naar een andere provider. Ik vroeg me af of iemand mij hier zou kunnen vertellen wat de kosten zijn die telenet aanrekent als je je internet abonnement opzegt? Ik veronderstel da ik ni de enige ben die deze plannen heeft/had en hoop dan ook snel op een antwoord, aangezien ik niets over dit onderwerp op hun helpdesk kan terugvinden.
Allesinds bedankt op voorhand,

See you,
(at 24Mb/s-60Gb)



ps; gelieve het slotje hier weg te houden aangezien dit gewoon een correcte, "non-flamebare" vraag is, tenzij de censuur hier hoog tij viert

whacker

Legacy Member
Bellen naar telenet en vragen, hangt af hoe lang uw contract nog loopt...

Lord Seth

Legacy Member
^^ I'm with stupid
+Wanneer je aan niet meer vast hangt, kan je kosteloos opzeggen, keep in mind dat het 1 maand duurt voordat je afgesloten wordt. Aangetekende brief sturen met vanaf wanneer je afgesloten wil worden en waarom. Zet die waarom maar in het vet.

Prietsie

Legacy Member
Ik denk dat het gewoon een soort contract van onbepaalde duur is, heb allesinds nooit moeten bijtekenen voor meerdere jaren ofzo..
Ga morgen eens proberen bellen vanop het werk, maar wou nog sneller een antwoord weten via hier, want als ik de threads hier nalees zal ik niet de enige zijn die wil veranderen of veranderd heeft. En als ik het van anderen weet, weet ik wat ik moet verwachten aan telefoon, indien ze zin hebben om er een paar tientallen euro's bij te doen, dan weet ik wat te zeggen :)

Grtz

Prietsie

Legacy Member
Lord Seth zei:
^^ I'm with stupid
+Wanneer je aan niet meer vast hangt, kan je kosteloos opzeggen

Wat bedoel je juist met "niet meer vasthangen"? Heb een gewone vaste internetlijn :), telefoon ook maar die behouden we.

GhO$T

Legacy Member
Prietsie zei:
Ik denk dat het gewoon een soort contract van onbepaalde duur is, heb allesinds nooit moeten bijtekenen voor meerdere jaren ofzo..
Ga morgen eens proberen bellen vanop het werk, maar wou nog sneller een antwoord weten via hier, want als ik de threads hier nalees zal ik niet de enige zijn die wil veranderen of veranderd heeft. En als ik het van anderen weet, weet ik wat ik moet verwachten aan telefoon, indien ze zin hebben om er een paar tientallen euro's bij te doen, dan weet ik wat te zeggen :)

Grtz
Dan heb je blijkbaar de verkeerde topics nagelezen want er staat hier op het forum dikwijls vermeld dat je gratis kan opzeggen eens je langer dan een jaar klant bent. (Behalve bij uitzonderlijke gevallen als je vb. net toegezegd hebt voor een nieuwe promotie waardoor je weer een jaar kan vasthangen)

Gewoon een aangetekende brief en telenet doet de rest voor u, wel inderdaad rekening houden met een maand opzegperiode, je kan dus geen brief sturen dat je morgen wil afgesloten zijn.

Prietsie

Legacy Member
GhO$T zei:
Dan heb je blijkbaar de verkeerde topics nagelezen want er staat hier op het forum dikwijls vermeld dat je gratis kan opzeggen eens je langer dan een jaar klant bent. (Behalve bij uitzonderlijke gevallen als je vb. net toegezegd hebt voor een nieuwe promotie waardoor je weer een jaar kan vasthangen)

Dan heb ik idd blijkbaar een paar dingen over het hoofd gelezen. Ik had een paar jaar Expressnet om vervolgens sinds een paar maand naar Basicnet (onmenselijk trouwens) te veranderen aangezien ik toch niveel meer downloade. Maar wil nu trug meer vermogen dus wil trug veranderen. Geldt dat overschakelen naar Basicnet ook als een promotie waarover ze moeilijk kunnen doen denkt ge?

Thx,
Grtz

Lord Seth

Legacy Member
Prietsie zei:
Wat bedoel je juist met "niet meer vasthangen"? Heb een gewone vaste internetlijn :), telefoon ook maar die behouden we.
Als je bijvoorbeeld 4 maanden geleden een contract aangegaan zijt met Telenet, moet je normaal nog 6 maanden gaan. Want een contract duurt 12 maanden.
Als je vroeger opzegt, moet je de resterende maanden nog steeds betalen.

Overschakelen van TurboNet naar ExpressNet en omgekeerd kan kosteloos gaan. Maar wanneer je vanuit BasicNet overschakelt naar Express/turbo, moet je activatiekost betalen. Of omgekeerd.
"Om over te stappen op dit product wordt er een éénmalige administratieve kost van 25.00 € (inclusief BTW) aangerekend. Deze zal op je aanrekening verrekend worden."
Momenteel zijn er geen promoties die jij kan gebruiken, je kan altijd naar de helpdesk bellen, en daar vragen ofze iets speciaals voor je kunnen doen. Ik heb het gevoel dat je dat gemakkelijk kan bij hen.

Iconz

Legacy Member
Lord Seth zei:
Als je bijvoorbeeld 4 maanden geleden een contract aangegaan zijt met Telenet, moet je normaal nog 6 maanden gaan. Want een contract duurt 12 maanden.
Als je vroeger opzegt, moet je de resterende maanden nog steeds betalen.

4+6=10?
Moet dat niet twaalf zijn of kan je na 10 maanden al opzeggen?

whacker

Legacy Member
Dat is dus wat ik bedoelde, dat als hij een contract had getekend (of ingezegd op één of andere promotie) in het laatste jaar dat hij dan de resterende maanden zou moeten betalen. De enigen die dat weten is Telenet zelf en dus moet je sowieso bellen. Wel een goeie tip Lord Seth, ik wist niet dat dat (eventueel) kon.

GhO$T

Legacy Member
Prietsie zei:
Dan heb ik idd blijkbaar een paar dingen over het hoofd gelezen. Ik had een paar jaar Expressnet om vervolgens sinds een paar maand naar Basicnet (onmenselijk trouwens) te veranderen aangezien ik toch niveel meer downloade. Maar wil nu trug meer vermogen dus wil trug veranderen. Geldt dat overschakelen naar Basicnet ook als een promotie waarover ze moeilijk kunnen doen denkt ge?

Thx,
Grtz
Bellen naar telenet om zeker te zijn, maar veranderen van formule zou inderdaad wel eens kunnen betekenen dat je opnieuw 1 jaar vast zit, geen idee.

Preske

Legacy Member
Prietsie zei:
Ik denk dat het gewoon een soort contract van onbepaalde duur is, heb allesinds nooit moeten bijtekenen voor meerdere jaren ofzo..
Ga morgen eens proberen bellen vanop het werk, maar wou nog sneller een antwoord weten via hier, want als ik de threads hier nalees zal ik niet de enige zijn die wil veranderen of veranderd heeft. En als ik het van anderen weet, weet ik wat ik moet verwachten aan telefoon, indien ze zin hebben om er een paar tientallen euro's bij te doen, dan weet ik wat te zeggen :)

Grtz

het is wel degelijk een jaarcontract, maar er wordt vanuit gegaan dat, zolang ge het niet opzegt (meestal 1-3 maand voor verloop van contract) ge nog altijd bij hun wilt blijven, en zo wordt uw contract dus automatisch vernieuwd.
wordt heel vaak gedaan.

Lord Seth

Legacy Member
preske zei:
het is wel degelijk een jaarcontract, maar er wordt vanuit gegaan dat, zolang ge het niet opzegt (meestal 1-3 maand voor verloop van contract) ge nog altijd bij hun wilt blijven, en zo wordt uw contract dus automatisch vernieuwd.
wordt heel vaak gedaan.
Met een jaar ? Dan ben je fout want na het standaard jaar dat je uitzit bij eender welke provider, wordt het contract hoe dan ook verlengd met één maand.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan