Archief - Opnieuw stroomstoringen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shellshock

Legacy Member
Velen zullen jullie de stroomstoring nog wel herinneren die een paar weken geleden in het nieuws was.
Nu, van de week hebben wij het (bijna) weer voorgehad, en vandaag weer bijna.
Woensdagavond rond 21.00 uur, zagen we de lichten even flikkeren, maar dat was het. Een half uur daarna kreeg ik een sms van een vriend van mij dat hij compleet zonder stroom zat. Ik belde hem, en hij vroeg of we ook last van stroompanne hadden. Ik zei van niet. Ik woon nochtans een goede 300 meter van hem vandaan. Later hoorden we nog dat er mensen waren die zo'n flikkering hadden gezien, maar geen panne hadden meegemaakt.
De dag erna was het probleem opgelost. Vandaag echter, kregen we weer zo'n flikkering rond vier uur, half vijf.

Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt, en weet iemand toevallig hoe dit kwam?

Ik woon in Schoten tegen Antwerpen.

Garrincha

Legacy Member
hier vande week ook een paar keer(Ekeren city) twas wel geloof ik altijd na 20u. dus da zou nachttarief switch kunne zijn. Kdenk dak ooit is gehoord heb dat overdag als er weinig stroom verbruikt wordt, dat er dan ook overgeschakeld wordt naar nachttarief mssn wast da bij u. :unsure:

oftewel was der ene aan den elentriek aant prutsen :p

marle

Legacy Member
hier was gisteren avond ook het licht ff aan't flikkeren, ma tegen wnr ik m'n volmeter had, wast gedaan dusja.

T-bag

Legacy Member
@Shellshock

Ik zie dat je ook van schoten bent, waar ongeveer? Wij hier in koningshof hebben, het was donderdagavond denk ik, 3 kwartier zonder stroom gezeten, van 22.00 tot 22.45 ongeveer. Het waren echt wel specifieke plaatsen want op het einde van onze straat brandde alle lichten nog wat ongeveer 200 meter verder is.
Gisteren was er idd rond 4uur half 5 ook terug een panne van een paar seconden...

ComputerVISTA

Legacy Member
Kan zeer lokaal zijn hé

Het leukste dat ik ooit gezien heb was hier in Geraardsbergen.

Ik heb hier een mooi uitzicht over de ganse stad die mooi omhoog loopt vanaf hier en op een zekere keer viel de electriciteit uit in mijn huis en zag ik stelselmatig gans de stad straat per straat uitvallen, zo een echt doomsday scenario :D

Shellshock

Legacy Member
T-bag zei:
@Shellshock

Ik zie dat je ook van schoten bent, waar ongeveer? Wij hier in koningshof hebben, het was donderdagavond denk ik, 3 kwartier zonder stroom gezeten, van 22.00 tot 22.45 ongeveer. Het waren echt wel specifieke plaatsen want op het einde van onze straat brandde alle lichten nog wat ongeveer 200 meter verder is.
Gisteren was er idd rond 4uur half 5 ook terug een panne van een paar seconden...

Ik woon in het centrum. In de venstraat.
En mijn vriend woont in de Paalstraat. In de buurt van de bouwcentrale.

hybrid

Legacy Member
Schoten stond op de lijst dan de gemeentes die werden zonder elektriciteit werden gezet, werken eraan ofzo of weer vant zelfde.

KilL

Legacy Member
bij ons in aalst is den donderdag den elektric ook een 15 tal min uitgevallens was rond half twee.

Kemblin

Legacy Member
jups hier in schoten amerloo ook donderdag 45 min uitgevallen. Gisteren middag ook n korte flikkering, genoeg om pc te laten uitvallen

Razzia

Legacy Member
Niets gehad hier in Oost-Limburg. Was er wel bij vorige keer, was wel nice. Hele straat donker ^^

DBK

Legacy Member
Garrincha zei:
hier vande week ook een paar keer(Ekeren city) twas wel geloof ik altijd na 20u. dus da zou nachttarief switch kunne zijn. Kdenk dak ooit is gehoord heb dat overdag als er weinig stroom verbruikt wordt, dat er dan ook overgeschakeld wordt naar nachttarief mssn wast da bij u. :unsure:

oftewel was der ene aan den elentriek aant prutsen :p
op wa slaagt da? :x
nachttarrief is gewoon een andere prijs dat ze hanteren vanaf een bepaal uur om mensen aan te zetten snachts elektriciteit te verbruiken zodat er een gelijkmatigere belasting is en zodus men niet voor de nacht meerdere centrales moet "uitschakelen" om ze de volgende morgend dan terug "in te schakelen".

Wover

Legacy Member
Nu ge't zegt, hier in Herentals is dees weekend of vorige week ergens mijn pc ineens out of the blue gereboot, ben er vrij zeker van dattet aan een stroomtekort lag, anders zou mijn leet pc nooit uitvallen :p

DBK

Legacy Member
hier is net de elektriciteit voor een fractie van een seconde uitgevallen en bij mijn nonkel in duffel, 18 km verder ook

Godzilla*Akira

Legacy Member
Hier was/is alles in orde, kan me zelf niet direct herinneren wanneer er nog eens een stroompanne was hier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan