Archief - Online Webshop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tharinto

Legacy Member
Hoi,

Sommigen vinden dat dit misschien hier niet thuis hoort, maar volgens mij zitten hier de meest ervaren mensen voor dit soort van dingen, daarom...

Nu dit jaar krijgen sommige studenten op de Uhasselt eens kans om een eigen bedrijf op te starten, gefinacierd door de Uhasselt en andere bedrijven. Hiervoor moet een ondernemingsplan worden opgesteld en als dit wordt goedgekeurd krijg je een 'go'.

Nu een vriend en ik zijn dit zeker van plan om te doen en om een zo laag mogelijk opstartkost te hebben, hadden we gedacht aan een online webwinkel. Het enigste wat je echt moet aankopen is een site laten bouwen (+2000 euro), stock kan thuis gebeuren.

Maar de tijden van online webwinkels zijn echt op hun hoogtepunt aan het komen en het is dus zeer moeilijk om nog een gat in de markt te vinden waar de concurrentie van de "groten" niet te zwaar is.

Daarom hier met een post of jullie enig idee hadden van wat je nog mist in België dat je online aan een degelijke prijs wilt aankopen? Zelf hadden een vriend & ik gedacht aan een webshop gespecialiseerd in headsets, luidsprekers, boxen, geluidskaarten. Audio apparaten voor de pc dus. Dit is wel in België te vinden en de grote winkels zoals tones.be, maar niet uitgebreid... En het is toch een segment dat de laatste tijd een groei kent.
Nog een idee was een soort van studentenwinkel, waar van allerhande dingen voor op kot en voor gewone studenten te koop zouden zijn, is nog altijd iets wat niet bestaat ...
Als er betere ideeën zijn mogen deze altijd komen!

Ik wil benadrukken dat ik hier om raad kom vragen en niet om ons product te ontwikkelen.

Alvast bedankt

SilentSpring

Legacy Member
alsk een raad mag geven ivm die webshop:
Indien je de hoge kost om dat te maken wil vermijden: www.mijnwinkel.nl
Ik gebruikte die voor de webshop van onze mini-onderneming vorig jaar. Ge kunt 2 of 3 maand gratis testen. De pro versie kost 40€ per maand, en voor 50€ per maand verdwijnt de reclame ook;). Layout kan ook gans aangepast worden enzo. (Of vanaf 800€ ontwikkelen ze ne shop gans op maat;)
Succes btw

(dit omdak die + 2000€ zag en dat heeft toch al nen grote impact vindek)

SilentSpring

Legacy Member
Stancke zei:
Eens voorstellen aan Goedele Maandag:p
hehe doe maar, ze zal het miss nog kennen;).
Wij hebben dat gans het jaar gratis gebruikt:p.
1ste 3maand hebbek hem aangevraagd onder mijn naam, laatste 3 maand onder de naam van de mini:p
(Aangezien ik me bezighield met de website en bijhorende zevers)

ot: daar gaat m'n voornemen om m'n hoofstuk boekhoudrecht es te 'blokken':p
Hier zitten is zoveel leuker dan saaie wettekstjes te doorworstelen

Stancke

Legacy Member
Den Freddie zei:
hehe doe maar, ze zal het miss nog kennen;).
Wij hebben dat gans het jaar gratis gebruikt:p.
1ste 3maand hebbek hem aangevraagd onder mijn naam, laatste 3 maand onder de naam van de mini:p
(Aangezien ik me bezighield met de website en bijhorende zevers)

ot: daar gaat m'n voornemen om m'n hoofstuk boekhoudrecht es te 'blokken':p
Hier zitten is zoveel leuker dan saaie wettekstjes te doorworstelen

had dat eigenlijk succes die online winkel?:unsure:

SilentSpring

Legacy Member
Stancke zei:
had dat eigenlijk succes die online winkel?:unsure:
kheb het besteloverzicht niemeer staan, maar dacht dat we toch een goeie 100€ uit die webshop gehaald hebben.
(+/- 100€ volgens dak vluchtig uit m'n mails kan afleiden) Dat was toch mooi meegenomen, zeker omdat ge maar 1 avond nodig hebt (als je beetje doorwerkt) om die webshop klaar te hebben en af en toe es de lijst updaten als er producten bijkomen of weggaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan