Archief - Nicotine aanslag verwijderen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gravendelver

Legacy Member
Misschien zijn hier mensen die mij kunnen helpen. Ik ben bezig met het kuisen van de inwendige delen van een beamer (projector). De meeste lensjes en ook de tft's zijn aangetast door de sigarettenrook. Het beeld was eerst geelachtig, na het kuisen met gewoon water valt het vrij goed mee maar er zit toch nog altijd een lichte gele aanslag op de lensjes en dergelijke waardoor hij geen zwart kan weergeven maar eerder zwart met een geelachtige waas erover. Zijn er mensen die tips hebben om nicotine aanslag te verwijderen? Het mogen wel geen producten zijn die kunststof aantasten aangezien alle lensjes en filters hieruit gemaakt zijn. Hoop dat iemand me kan helpen :bow:

Exxos

Legacy Member
Isopropylalcohol - Isopropanol. Zo zuiver als ge vinden kunt.

Ga naar den apotheker en vraag hem dat.
Ik gebruik dit voor mijn Nikon lenzen.

Ook op kunstof goed te gebruiken, ben zelf roker en mag mij hier ook geregeld mee bezig houden.

Verdampt snel zonder sporen ook (lenzen).

CyberOps

Legacy Member
ik ging u nen beteren tip geven, maar ge gaat hem niet goed vinden :unsure:

stoomboot

Legacy Member
Azijn, verdund met water? :unsure:

Daar kunt ge allerlei vlekken mee wegkrijgen... Ik gebruik het allesinds voor mijn tft-scherm en bril.

gravendelver

Legacy Member
CyberOps zei:
ik ging u nen beteren tip geven, maar ge gaat hem niet goed vinden :unsure:

Ik heb hem zo gekocht, om op te kuisen. Ik rook wel, maar niet in mijn kamer ofzo ;)

Exxos

Legacy Member
Ga je mijn advies proberen, gravendelver?

Kan wel zijn dat den apotheker vraagt waarom ge zo'n zuivere alcohol wilt, zeg hem dat't voor optiek te kuisen is, lenzen etc.

Pana

Legacy Member
Exxos zei:
Ga je mijn advies proberen, gravendelver?

Kan wel zijn dat den apotheker vraagt waarom ge zo'n zuivere alcohol wilt, zeg hem dat't voor optiek te kuisen is, lenzen etc.

In den dehaize hier in tunrhout kunde zelfs zuivere alcohol per liter kopen :eek:

Exxos

Legacy Member
Gij hebt't waarschijnlijk op het percentage alcohol, decade.

Dat bedoel ik daar niet mee. Isopropyl is héél zuiver, wat verontreinigende bestanddelen betreft.

Je kan het ermee proberen met den delhaize alcohol, maar op mijn lenzen komt ie niet ;)

gravendelver

Legacy Member
Kben er deze middag om geweest, maar nog geen tijd gehad om te testen. Hoop dat het werkt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan