Archief - Mosselen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

moloko

Legacy Member
In de reclame blaadjes zie je staan "Zeeuwse mosselen".Dan eronder gevangen in Noordoostelijk deel van de Atlantische oceaan.
Zeeuwse mosselen komen van twee plaatsen: de Oosterschelde en de Waddenzee.
Hier worden de mensen toch belogen.Kan dit zomaar?

rechtervoet

Legacy Member
dat speelt zich al langer af dan vandaag ze.

zeeuwse mosselen : worden ergens anders gevangen en bewaart in zeeuws water dus zeeuwse mosselen zogezegd

Hollandse maatjes : gevangen aan de kanten van noorwegen en denemarken maar word gekuist en gefileerd in nederlands dus hollandse maatje

Dit komt gwn door de consument. men wil PERSE hollandse maatjes of zeeuwse mosselen. de vraag is te groot en het aanbod is te klein dus vindt men min of meer andere manieren om aan die vraag te voldoen.

Cycloon

Legacy Member
Tja, of ze nu uit de noordzee komen of gekweekt zijn in spanje in zo speciale kweekruimtes maakt me echt geen ******* uit, zolang ze maar goe smaken :D

twoen

Legacy Member
maar ze zijn weer opgeslaan

we zouden eens een jaar die hollande rommel moeten boycotten..dan zouden ze hun prijzen niet meer opslaan het jaar nadien

drieskeuh

Legacy Member
opgeslaan? Ze zijn een pak goedkoper dan vorig jaar. Ik ben er vorige week ofzo gaan eten en toen kosten ze 17.5€. Dit is nog altijd ontzettend veel voor wat het eigenlijkis, maar vorig jaar waren ze toch duurder dan 20€.
Ik dacht alleen dat de grootwarenhuizen waren opgeslaan.

twoen

Legacy Member
drieskeuh zei:
opgeslaan? Ze zijn een pak goedkoper dan vorig jaar. Ik ben er vorige week ofzo gaan eten en toen kosten ze 17.5€. Dit is nog altijd ontzettend veel voor wat het eigenlijkis, maar vorig jaar waren ze toch duurder dan 20€.
Ik dacht alleen dat de grootwarenhuizen waren opgeslaan.

vanaf vandaag hebben de nederlandse mosselkwekers gezegd dat ze hun prijs opslaan...reden: ze willen meer geld en de belgen kopen toch

ik weet niet hoe het zit op restaurant maar in de grootwarenhuizen zijn ze duurder dan vorige week

russian

Legacy Member
Het is nog veel te vroeg om mosselen te eten. Hint: maanden met een R zijn mosselmaanden (je moet eens mosselen na nieuwjaar eten, veel lekkerder en malser).

TeOtWaWkI

Legacy Member
Ze zijn wel goed dees jaar,ze mochten wel iets groter geweest zijn....

ComputerVISTA

Legacy Member
russian zei:
Het is nog veel te vroeg om mosselen te eten. Hint: maanden met een R zijn mosselmaanden (je moet eens mosselen na nieuwjaar eten, veel lekkerder en malser).

Wel dan? juri en aurustus zijn dan toch uitstekende maanden? :unsure:

Ble$$ed^

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Wel dan? juri en aurustus zijn dan toch uitstekende maanden? :unsure:

:D

ik ben er geen grote fan van, ma om hier een discussie te voeren over mosselen :/ nuja tzal aan mij ligge zeker :sop:

RaGeR

Legacy Member
Dat was vroeger omdat ze ze toen niet zo goed konden bewaren.
Tegenwoordig met al die vriezers is geld die regel niet meer.

Pvt Martin

Legacy Member
in feite worden we al jaren door die mosselboeren belogen.
om een pak mosselen de naam "zeeuwse mosselen" te doen krijgen moet er maar 30-40% (nie echt zeker maar twas zoiet) echte zeeuwse mosselen inzitten. de rest mag van eender waar komen

en volgens mij zijn da allemaal sjoemelaars
ik denk da ze gewoon zeggen da de oogst klein was om zo de mosselprijs te doen stijgen, de mensen kopen ze toch.

nuja, die hollanders zijn me niks da uit de zee komt echt eerlijk

killgore

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Wel dan? juri en aurustus zijn dan toch uitstekende maanden? :unsure:

nope, dat is zo gekomen omdat het dan zomer is en de massa dan graag mosselen eet zeker.

Mosselseizoen begint (of begon liever) eigenlijk pas in september-oktober.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan