Archief - Mobistar: Aantal tekens is ineens veel minder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Featherfoot

Legacy Member
Ik heb sinds kort een vrij vreemd probleem met mijn gsm;

Als ik een bericht typ kan ik nog maar 4 lijntjes typen tegenover vroeger toen ik nog bijna 2 schermpjes vol kon typen met dezelfde gsm. Het aantal tekens dat ik in een bericht kan zetten voor ik de melding krijg dat ik aan mijn 2de bericht begin is met andere woorden drastisch verminderd.

Weet iemand of je dit kan instellen of wat ik hieraan kan doen? Ik zit nog steeds bij hetzelfde type ( tempo music, met een belkaart ) en ik heb nog steeds dezelfde gsm ( Samsung X 450 ).

Graag zou ik hiervoor een oplossing vinden, wat anders wordt het meer betalen dan dat ik vroeger moest. Bedankt op voorhand

fragrag

Legacy Member
Misschien heeft het iets te maken met kerstdrukte. Daarom dat herladen ook uitgeschakeld is sinds zondag tot en met nieuwjaars

Genious

Legacy Member
als het een troost mag zijn: ik denk niet dat omdat je gsm het verkeerd aangeeft, je ook meer zal betalen.

Featherfoot

Legacy Member
fragrag zei:
Misschien heeft het iets te maken met kerstdrukte. Daarom dat herladen ook uitgeschakeld is sinds zondag tot en met nieuwjaars

Neenee, het is al sinds een week of 2 zo, dus met de kerstdrukte heeft het niet persee iets te maken.

Equino

Legacy Member
gebruikte tekens zoals: é, à ç,... enzo?

Bij mij kort dat altijd m'n berichten héél véél in als ik die tekens gebruik. Verder zit ik ook bij mobistar en heb daar nog niets van gemerkt. Ik typ dan ook niet zo heel veel.

Killer Queen

Legacy Member
dat zou wel ripoff zijn
normaal zijn het 160 tekens
bij mij is het nog steeds hetzelfde
daar mogen operators niet eens aankomen denk ik zo
is de lettergrootte van je typveld niet gewoon veranderd?

Featherfoot

Legacy Member
Ik heb het juist uitgeteld, ik kan maximaal 70 tekens in mijn bericht zetten voordat ik melding krijg dat ik een 2de bericht aan het typen ben.

Ik vind dit toch wel heel gek, hopelijk iemand van jullie die hier een oplossing voor heeft?

Dj Aero

Legacy Member
wie zou dat het beste weten? een mobistar werknemer of een telenet games forum lid?

amdr

Legacy Member
Dat kan je normaal erges instellen denk ik, maar vraag me niet waar. Heb dat op een van men oudere GSMs ook eens tegengekomen. Je simkaart heeft niets met je GSM te maken he.

|nfected

Legacy Member
Je kan bij samsung bij de berichtenopties het soort bericht selecteren. Je hebt wss eens dat veranderd en daardoor kan je nu veel minder typen

^MystiQ

Legacy Member
fragrag zei:
Misschien heeft het iets te maken met kerstdrukte. Daarom dat herladen ook uitgeschakeld is sinds zondag tot en met nieuwjaars

Klets misschien nog wat meer uwen nek :ironic:
Kheb hier zojuist herladen dus kweet al niet waar ge da vandaan haalt ..

@ Threadstarter, kijk eens bij uw berichtenopties, hoogst waarschijnlijk is daar iets veranderd, kheb ook een samsung en ge kunt daar wel dingen verkeerd instellen :)

Mithrandix

Legacy Member
Op kerst & oudejaars avond kunt ge nimeer herladen vanaf 22 uur

fragrag

Legacy Member
Och, mijn fout, kheb 't verkeerd gelezen. Ik dacht van 24 december tot 31 december. Blijkbaar was het alleen op die twee dagen.

maxdevis

Legacy Member
Equino zei:
gebruikte tekens zoals: é, à ç,... enzo?

Bij mij kort dat altijd m'n berichten héél véél in als ik die tekens gebruik. Verder zit ik ook bij mobistar en heb daar nog niets van gemerkt. Ik typ dan ook niet zo heel veel.

bij mij ook

Time

Legacy Member
Steek je simkaart in een andere gsm en laat iemand met een andere provider zijn simkaart in de jouwe steken. Weet je meteen of het aan de gsm of aan de provider ligt.

Terror Factor

Legacy Member
da ligt ni aan de provider, die kunne daar niks aan verandere hoor. waarschijnlijk heb je gewoon iets aan de instellingen veranderd, of gebruik je andere tekens dan het standaard alfabet+nummers ofzo?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Kijk bij instellingen voor sms of de max. berichtlengte op "max beschikbaar" staat.
Zo is het toch bij mij aangeduid. Kan ietsje verschillen. (ik heb SE k300i)

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
Genious zei:
als het een troost mag zijn: ik denk niet dat omdat je gsm het verkeerd aangeeft, je ook meer zal betalen.

ik denk het wel, vroeger kon ik ook maar een tijdje 60 tekens sture, ik dacht dat ook, maar ik verzond telkens 2 berichtjes.. kheb da dan gemeld en late maken..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan