Archief - lening : cofidis of bank

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoenDK

Legacy Member
bon, ik ga dus eindelijk de stap (moeten) zetten : ik ga een kleine lening aan van een paar duizend euro
ik kan dit doen via cofidis of gewoon via de fortis bank waar ik reeds jaaaren klant ben en waar ik ook mijn rekeningen heb + waar ik mijn lening aanga voor mijn appartement te betalen...
iemand enige ervaring met cofidis? aan de éne kant denk ik dat zo'n bank duurder is qua rente tov cofidis, en aan de andere kant denk ik dat je beter gaat waar je reeds klant bent - fortis dus in mijn geval

iemand raad/ervaring?

chosen1

Legacy Member
whacker zei:
Blijf weg van Cofidis tbh.

ik lijk me te herinneren dat er daar ook al negatieve dingen over zijn verschenen in TestAankoop in de rubriek 'waar gebeurd' (waar mensen hun klachten naar sturen dus)

virtualdude

Legacy Member
Nooit gehoord van sparen?

Consumptieleningen kosten stukken van mensen.
15% intrest ofzo betalen. Daar wacht ik toch liever een maand ofzo voor ze

KoenDK

Legacy Member
het gaat hem over zo'n 2000€, die ik zou kunnen afbetalen via 250€ per maand
blijkbaar is cofidis toch niet zo goed? thx, dan wordt het fortis bank :)

Defees

Legacy Member
ge kunt toch bij "eender" welke bank uw lening aangaan in principe ?


:oink: Lenen bij madam leemans is gelijk lenen bij een vriendin?

DBK

Legacy Member
*DeFees* zei:
ge kunt toch bij "eender" welke bank uw lening aangaan in principe ?


:oink: Lenen bij madam leemans is gelijk lenen bij een vriendin?
Tot die kleerkasten voor uw deur staan als je eens niet optijd terugbetaalt :D

MinM

Legacy Member
BLIJF WEG CAN CONSUMENTEN KREDIETEN

zeker bij mevrouw leenmans en cofidis grootste afzuipers ter wereld.
cetelem is de ergste
ooit eens laten vangen door die mannen tv aangekocht van 999€ in totaal 1400€ moette betalen...

als je goeie klant zijt bij een bank doet het dan daar
als er dan ooit iet onverwacht gebeurt kan je altijd voor een paar euro een verzekering bij nemen
of effectief uw probleem uitleggen bij de bank.
bv bij dexia zijn ze zeer begrijpend en willen ze zelfs een uitstel van betaling geven mits een kleine intrest verhoging natuurlijk maar ze willen u echt helpen..

maar als ge dit bij cofidis of andere zou doen
deze aarzelen niet om de klerekast naar uw woning te sturen

joriske18

Legacy Member
ik zou zeggen geen van de 2. Als je je het niet kan veroorloven koop het dan niet of spaar. maar om zomaar een lening aan te gaan dan ben je toch niet goed bezig hoor. Je bent meer geld kwijt en als er dan iets gebeurt waardoor je niet kan betalen dan zit je pas in de shit.

>P>Barney

Legacy Member
Sommigen denken hier blijkbaar dat het altijd zo gemakkelijk is om te sparen. Als je het geld niet hebt, koop het dan niet of doe het dan niet....

Wij hebben hier elektriciteits werken moeten laten uitvoeren (we konden niet wachten en nee we hadden het geld niet staan (9500 euro) dan ga je toch geld lenen.

Ik zou zeggen, ga naar fortis en leent hij maar die 2000 euro en zorg dat ge ze goed uitgeeft :D

virtualdude

Legacy Member
>P>Barney zei:
Wij hebben hier elektriciteits werken moeten laten uitvoeren (we konden niet wachten en nee we hadden het geld niet staan (9500 euro) dan ga je toch geld lenen.

10K op een lopende rekening hebben is toch nu niet zo'n moeilijk zaak.


Doet me denken aan een persoon die in z'n nieuwe S-klasse afkwam bij de bank en na het betalen van enkele rekeningen 150€ wou afnemen aan de toog. De dame vertelde hem dat zijn rekening hiervoor ontoereikend was.

Ge moet ihmo altijd een "Oorlogsrekening" hebben. Geld dat klaarstaat voor onvoorziene omstandigheden. Indien je elke maand je loon opsoupeert dan ben je slecht bezig.

Just my 2 cents.

>P>Barney

Legacy Member
Als je een huis, auto moet afbetalen, lening aan m'n ouders (zodat we de notaris kosten konden betalen) en 2 kleine pagadders rondlopen hebt, kan ik je verzekeren dat je niet veel moet sparen.

Messias.

Legacy Member
Maar je mist het punt, als je nog extra kan lenen en maandelijks een som kan aflossen, dan kan je die evengoed op een aparte rekening zetten.

whacker

Legacy Member
virtualdude zei:
10K op een lopende rekening hebben is toch nu niet zo'n moeilijk zaak.
Ge moet ihmo altijd een "Oorlogsrekening" hebben. Geld dat klaarstaat voor onvoorziene omstandigheden. Indien je elke maand je loon opsoupeert dan ben je slecht bezig.
Ik snap uw punt en zou dat ook wel willen maar soms is dat gewoon niet mogelijk. Neem nu mijn situatie: moeten verhuizen door omstandigheden buiten mijn wil en sinds dan wonen we met 2 in een appartement met één (starters-)maandloon. Dat appartement was niet in orde dus nog enkele dingen aan moeten doen die niet allemaal zijn terugbetaald (we hadden een bepaald budget voor verf maar gezien de muren nieuw bepleisterd waren slorpten ze de verf op waardoor we meer nodig hadden). 't Is allemaal wel te doen maar ge houdt niet veel over op't einde van de maand (en nee, niks van "zotte kosten" gedaan of dingen die ik niet nodig zou hebben. Mijn vriendin begint dan te werken en ze heeft een auto nodig (moet naar werven en zo...). Ouch. In mijn geval kon ik nog op vriendelijke familie rekenen maar ik kan me inbeelden dat dit voor andere mensen een wezenlijk probleem is.

YellinD

Legacy Member
virtualdude zei:
10K op een lopende rekening hebben is toch nu niet zo'n moeilijk zaak.


Doet me denken aan een persoon die in z'n nieuwe S-klasse afkwam bij de bank en na het betalen van enkele rekeningen 150€ wou afnemen aan de toog. De dame vertelde hem dat zijn rekening hiervoor ontoereikend was.

Ge moet ihmo altijd een "Oorlogsrekening" hebben. Geld dat klaarstaat voor onvoorziene omstandigheden. Indien je elke maand je loon opsoupeert dan ben je slecht bezig.

Just my 2 cents.

als je ouder wordt, merk je wel dat geld sparen niet altijd vanzelfsprekend is :)

wij komen ook elke maand maar net toe, ligt het aan de 2 pagadders zoals andere mensen, kan zijn, maar sinds ik bij mijn ouders vertrokken ben, heb ik niet veel meer gespaard (buiten 13e maand en vakantiegeld en zo)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan