Archief - Krassen op horloge

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wafel

Legacy Member
Jow,

Ik ben daarnet gaan zwemmen met de jeugdweging waarin ik leider ben, en ik heb mijn horloge aangehouden om te tid te checken. Nu ben ik van de glijbaak gegaan en daardoor zijn er ernstige krassen op het glas van mijn horloge gekomen.

Ik dacht dat ik ooit eens gehoord had dat er een soort van middel bestond dat je daarop moet wrijven om krassen weg te werken. Bestaat dit ?

[TFT]Poky

Legacy Member
tegen lichte krassen bestaan er dingen, maar diepere krassen daar kunt ge niks tegen doen.
Tenzij nieuw glas laten zetten

Robust²

Legacy Member
Polywatch is zo een product, ik heb het bij de Inno gehaald en werkt zeer goed imo :)

Wafel

Legacy Member
mja, echt diep zou ik ze niet noemen, maar vooral heel uitgebreid, het is bij momenten zelfs moeilijk om het schermke te lezen.

Weet er iemand de naam van zo'n product en waar ik het kan vinden ?

EDIT: merci @ poster boven mij. Iemand nog ervaringen hiermee ?

Bartel

Legacy Member
Ik heb ooit gehoord van tandpasta?!? Dit omdat het gemaakt is van zand en dus schuurt op het glas (wat natuurlijk geen krassen maakt), maar nooit zelf geprobeerd imo. Maar kwaad kan het nooit en je hebt het in huis dus... :p

skelly_king

Legacy Member
anders als ge da vaker zou meemaken, kunt ge dan zo van de ander glas laten steken ? 'k weet da da bestaat da glas ma als ge da kunt vervangen weetek nie, ik werk in een restaurant en een van m'n werk eeft da en die mag gewoon me een mes er in snijden enzo, geen krassen :) ij eeft eens voorgetoond

chosen1

Legacy Member
BarTeL zei:
Ik heb ooit gehoord van tandpasta?!? Dit omdat het gemaakt is van zand en dus schuurt op het glas (wat natuurlijk geen krassen maakt), maar nooit zelf geprobeerd imo. Maar kwaad kan het nooit en je hebt het in huis dus... :p

mja ze zeggen da ook van op een cd te doen maar doe da maar NOOIT! ik heb da eens getest bij een lege cd en die zag er 100 keer zo slecht uit na de tandpasta als er voor! bij de eerste wrijving staat hij al vol met kleine krasjes! en aangezien glas gemaakt wordt van hetzelfde zand als tandpasta zal de tandpasta niet veel kunnen doen aan glas!

Dreetn

Legacy Member
chosen1 zei:
mja ze zeggen da ook van op een cd te doen maar doe da maar NOOIT! ik heb da eens getest bij een lege cd en die zag er 100 keer zo slecht uit na de tandpasta als er voor! bij de eerste wrijving staat hij al vol met kleine krasjes! en aangezien glas gemaakt wordt van hetzelfde zand als tandpasta zal de tandpasta niet veel kunnen doen aan glas!
Normaal moet je dat wel doen met tandpasta zonder zand of andere schuur dingen erin.

tgc_9012

Legacy Member
chosen1 zei:
mja ze zeggen da ook van op een cd te doen maar doe da maar NOOIT! ik heb da eens getest bij een lege cd en die zag er 100 keer zo slecht uit na de tandpasta als er voor! bij de eerste wrijving staat hij al vol met kleine krasjes! en aangezien glas gemaakt wordt van hetzelfde zand als tandpasta zal de tandpasta niet veel kunnen doen aan glas!
Ik heb al 3x die tandpasta truk gedaan bij CD's die mijn pc niet meer kon lezen, en na elke keer kon hij ze wel terug lezen :)

ChunWai.

Legacy Member
Misschien is het bij bepaalde soort tandpasta dat het niet lukt en bij de rest wel?:)

HighWire

Legacy Member
skelly_king zei:
anders als ge da vaker zou meemaken, kunt ge dan zo van de ander glas laten steken ? 'k weet da da bestaat da glas ma als ge da kunt vervangen weetek nie, ik werk in een restaurant en een van m'n werk eeft da en die mag gewoon me een mes er in snijden enzo, geen krassen :) ij eeft eens voorgetoond

Van dat glas bestaat inderdaad, komt vrij veel voor bij de duurdere horloges.
Ik heb een breitling horloge (een echt voor er hier een of andere onozel doet, heeft me wat geld gekost maar is het na 5 jaar dienst nog altijd meer dan waard) en da glas maakt ook vanalles mee en is geen krasje op te bespeuren... Heb al geweten dak er mee tegen scherpe randen en dergelijke mee botste en ander onheil en da ding geeft geen kik... Ma ge betaalt er wel voor natuurlijk :)

chosen1

Legacy Member
Lian-Li zei:
mag je een cd dan afspoelen onder wate ?

ik zie niet in waarom dit niet zou mogen? als ge met uw nagel kunt krassen zonder een kras te maken dan zal water nog minder doen :p maar natuurlijk geen natte cd's uw uw drive steken natuurlijk :p

chosen1

Legacy Member
skelly_king zei:
anders als ge da vaker zou meemaken, kunt ge dan zo van de ander glas laten steken ? 'k weet da da bestaat da glas ma als ge da kunt vervangen weetek nie, ik werk in een restaurant en een van m'n werk eeft da en die mag gewoon me een mes er in snijden enzo, geen krassen :) ij eeft eens voorgetoond

ik heb zo glas in mijn G-shock! da zijn pas horloges! ik heb die nu 6 jaar en er hebben tot nu toe 3 batterijen in gezeten (nu moet er wel een nieuwe in) en er staan nog geen krassen op da scherm! enige nadeel is het velcro-bandje dat stinkt door zweet :p

MorGo7h

Legacy Member
De hardheidsgraad van glas is wel hoger van die van plastic he. Op glas zal je geen krasse met tandpasta, maar op cd heb je dat wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan