Archief - Komt scarlet z'n beloftes na?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AeroDawn

Legacy Member
Hallo iedereen..

Ik vond al een tijdje raar dat ik nog niets opgemerkt had van de "verhoogde downloadsnelheid" bij Scarlet One (6,6mbit/s). Dus ik deed enkele tests en wat blijkt, mijn snelheid lag om en rond de 2800kbit/s. En ik ben niet alleen. Op deze site kan je zien wat de gemiddelde snelheid is die ze daar reporten.

http://www.ispmonitor.be/nl/meteo/reports/5/?period=2007-04

Nog iemand van jullie die hetzelfde opgemerkt heeft? BTW, ik had hier iets van gehoord, namelijk dat ze "momenteel de snelheden bezig waren aan het verhogen.. al vind ik dit wel nogal raar.."

AeroDawn

Legacy Member
hmm, die wijkcentrale, is da ene die elektriciteit ook kan verdelen? omdat er zo een centrale staat aan de overkant van mn deur:p (da's wel hoogspanning, kweet ni of die lijnen derbij zitten of ni)

mathieu

Legacy Member
zit momenteel ook bij scarlet
ik heb 3.3mbs down
384kbs up

heb ook een mail gehad dat ze de snelheden aan het verhogen waren, mja scarlet beloofd veel

vroeger bij tiscali had ik 4.6mbs down en nu zevert scarlet dat ik tever van de centrale zit voor de snelhied ? :s

AeroDawn

Legacy Member
idd..en als ge kijkt op de site van scarlet zeggen ze

6.6Mbit/s!!!! Abonneer u nu!*
*Hangt af van de afstand van uw huis tot aan de centrale. Hierdoor valt uw snelheid dus altijd terug op 3,3Mbit/sec. Wij zijn grote afzetters.

Amoeba

Legacy Member
AeroDawn zei:
hmm, die wijkcentrale, is da ene die elektriciteit ook kan verdelen? omdat er zo een centrale staat aan de overkant van mn deur:p (da's wel hoogspanning, kweet ni of die lijnen derbij zitten of ni)
hoogspanningstransformatiecentra staan compleet los van uw internetverbinding.

het fenomeen dat ge beschrijft, das redelijk normaal hoor. is bij elke provider zo.
nooit zult ge aan de volle bandbreedte geraken, en das maar normaal ook want op alle signaal bestaan er verliezen, hoe klein ook.

kweet niet hoe het bij scarlet zit maar ik voelde mij nog meest afgeript met een standard telenet abonnement.

Conqie

Legacy Member
AeroDawn zei:
idd..en als ge kijkt op de site van scarlet zeggen ze

6.6Mbit/s!!!! Abonneer u nu!*
*Hangt af van de afstand van uw huis tot aan de centrale. Hierdoor valt uw snelheid dus altijd terug op 3,3Mbit/sec. Wij zijn grote afzetters.

tja, das overal zo hoor

LSDsmurf

Legacy Member
Zo'n sites om je verbindingssnelheid te meten kloppen ook niet altijd hoor.

Ik heb die ISP Monitor test juist eens gedaan en kom uit op amper 1134.72KB/s met mijn ExpressNet Turbo. Nochtans als ik van meerdere (snelle) servers tegelijk aan het downloaden ben kom ik regelmatig boven de 2MB/s.

AeroDawn

Legacy Member
update: kem ne keer mijn bandbreedte belast, en ik heb gemerkt da ik gewoon ni hoger geraak dan aan 180kb/s, zelfs als ik download van verschillende servers.. (rapidshare premium account op verschillende servers..)

AeroDawn

Legacy Member
hmm ik denk dat dit probleem ergens anders aan te wijten is..zie volgende thread ;)

Epyon

Legacy Member
Ik denk dat Scarlet op hun DSLAM aansluitpunten de laatste tijd plaats zat heeft en dus ook wel wat meer bandbreedte zal kunnen bieden :lol: .

Robinvv

Legacy Member
Epyon zei:
Ik denk dat Scarlet op hun DSLAM aansluitpunten de laatste tijd plaats zat heeft en dus ook wel wat meer bandbreedte zal kunnen bieden :lol: .


Ik dacht het niet.

EDPnet gebruikt hetzelfde netwerk als Scarlet..

FLT

Legacy Member
De nieuwe abonnees worden direct op 6.6Mbit gezet (indien mogelijk), voor de reeds bestaande klanten zoekt men nog een oplossing omdat BGC tegenwerkt. Ze kunnen (eerder willen) maar een paar lijnaanpassingen doen per dag en daardoor kan niet iedereen ineens zomaar overgezet worden. Ze gingen iets overeenkomen met BGC maarja...

Quilombo

Legacy Member
nog nooit gehoord van het verschil tussen theoretische snelheid en de snelheid in praktijk :wtf: ?

hiscore

Legacy Member
FLT zei:
De nieuwe abonnees worden direct op 6.6Mbit gezet (indien mogelijk), voor de reeds bestaande klanten zoekt men nog een oplossing omdat BGC tegenwerkt. Ze kunnen (eerder willen) maar een paar lijnaanpassingen doen per dag en daardoor kan niet iedereen ineens zomaar overgezet worden. Ze gingen iets overeenkomen met BGC maarja...

Ik zit bij fulladsl (academic broadband via werkgever). Blijkt dat die opgekocht zijn door Scarlet. Laatste weken merk ik een terugval van mijn normale 450 kilobyte/sec. download naar amper 100 à 200 in het beste geval. In het slechtste geval spreken we over 10 à 30 kilobyte/sec. Dit is ronduit schandalig en had ik de fora niet gelezen, ik had nooit geweten dat het bedrijf waar ik mijn maandelijkse 27,5 euro betaal voor fulladsl Go overgenomen was. Geen mailtje niks.

Als ik dan lees dat de bestaande (17.000) klanten efkes op hun kin moeten kloppen terwijl de nieuwe die 2 euro meer betalen al die hoge snelheden krijgen, dan vraag ik me af of dergelijke praktijken wel legaal zijn. Wie in de politiek wil zich hier eens mee bezighouden? Als Scarlet mij wil houden als klant zou ze er toch goed aan doen mij 1) te informeren, 2) te respecteren, niet?

Soit, als er iemand nieuws heeft over plotse toekomstige verbeteringen voor fulladsl-ers van regio groot Gent... laat het maar horen. Andere gerelateerde nieuwsfeiten zijn natuurlijk ook welkom.

Het straffe van de zaak is dat die gasten zelfs niet reageren op emails en dat hun helpdesk eurocentjes per minuut kost. GRRRRRRR!!!

Greetz,
Hiscore

FLT

Legacy Member
hiscore zei:
Ik zit bij fulladsl (academic broadband via werkgever). Blijkt dat die opgekocht zijn door Scarlet. Laatste weken merk ik een terugval van mijn normale 450 kilobyte/sec. download naar amper 100 à 200 in het beste geval. In het slechtste geval spreken we over 10 à 30 kilobyte/sec. Dit is ronduit schandalig en had ik de fora niet gelezen, ik had nooit geweten dat het bedrijf waar ik mijn maandelijkse 27,5 euro betaal voor fulladsl Go overgenomen was. Geen mailtje niks.

Academic broadband is al altijd via Scarlet gegaan. Heeft dus niets te maken met het "nieuws" dat je nu vernomen hebt dat Scarlet de boel heeft opgekocht.
Geen excuus dus en je lage snelheid kan door verschillende factoren veroorzaakt worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan