Archief - Kerst vieren in londen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
Ja,ik weet het: het is nog vroeg! :p

We zouden graag dit jaar met kerst naar londen gaan om daar de kerstperiode door te brengen.Nu,mijn vraag is dan ook:

-Heeft iemand dat al gedaan?Indien ja,wat waren je ervaringen..? :)

-tips in verband met verblijf,restaurants etc

-Hoe zit het met het meenemen van 2 kleine huisdieren(onze hond en mijn tante hare)

-Wanneer best boeken? :)

We zouden graag met de overzetboot gaan omdat je dan nog eens in de taxfree-shops kan binnen gaan! :D

Grtz ;)

Dreamchaser

Legacy Member
the boogyman zei:
Ja,ik weet het: het is nog vroeg! :p

We zouden graag dit jaar met kerst naar londen gaan om daar de kerstperiode door te brengen.Nu,mijn vraag is dan ook:

-Heeft iemand dat al gedaan?Indien ja,wat waren je ervaringen..? :)

-tips in verband met verblijf,restaurants etc

-Hoe zit het met het meenemen van 2 kleine huisdieren(onze hond en mijn tante hare)

-Wanneer best boeken? :)

We zouden graag met de overzetboot gaan omdat je dan nog eens in de taxfree-shops kan binnen gaan! :D

Grtz ;)

Ik kan je alvast vertellen dat het meenemen van honden geen optie is. Tenzij je ze op voorhand 6 maanden daar in quarantaine wil laten zitten. Daar geldt een strenge wet op, omdat het eiland hondsdolheidvrij is en ze dat ook zo willen houden (ofwel is die wet de laatste jaren veranderd).

Dakantochnie

Legacy Member
the boogyman zei:
-Heeft iemand dat al gedaan?Indien ja,wat waren je ervaringen..? :)
Ik heb het de voorbije kerst gedaan, en uiteraard supersfeervol maar enorm druk.
Het is wel zo dat ze daar heel strikt zijn. Als Kerstdag voorbij is dan nemen ook meteen alles weg. Je moet niet denken dat het tot na nieuwjaar duurt.

the boogyman zei:
-tips in verband met verblijf,restaurants etc
Zowel eten als overnachten in Londen is peperduur. Om te gaan eten raad ik je aan om tot op Picadilly Circus te rijden, daar vind je heel gezellige restaurants. Hou er wel rekening mee dat je op de vermelde prijzen op de kaart nog eens een aantal procent bij moet rekenen voor de bediening (is altijd in Londen).

De meeste hotels zal je terugvinden in Paddington (daar is gewoon het ene hotel naast het andere), maar verwacht daar absoluut niet te veel van. Ondanks hun belachelijk hoge prijzen bieden ze toch erg weinig aan en je kan er van op aan dat er gebreken zullen zijn. Ik raad je dan ook aan om eens eerst een bezoekje te brengen aan www.tripadvisor.com en daar de reviews te lezen.

the boogyman zei:
-Hoe zit het met het meenemen van 2 kleine huisdieren(onze hond en mijn tante hare)
Ik denk niet dat je beesten mee op de boot mag nemen hoor, op het vliegtuig...ik weet het niet.

the boogyman zei:
-Wanneer best boeken? :)
Ofwel nu al, ofwel heel laat. Niet in het midden want dan zijn er geen kortingen.

the boogyman zei:
We zouden graag met de overzetboot gaan omdat je dan nog eens in de taxfree-shops kan binnen gaan! :D
Kan je toch ook als je met het vliegtuig gaat?
Trouwens, ik heb het ook al gedaan met de boot, en dat is absoluut niet aan te raden. Je moet rekenen dat je een hele dag onderweg bent.
Eerst moet je van bij je woonplaats naar Calais rijden (en daar je auto laten staan is absoluut niet aan te raden - criminaliteit alom), dan moet je de hele controle van de douane doormaken (en dat kan lang duren) dan is er de overzet zelf die 2 uur duurt en dan mag je terug in de rij gaan staan om gecontroleerd te worden door de douane van Engeland zelf.
Eenmaal aangekomen in Dover en de douane gepasseerd mag je via een absoluut niet te brede weg langs de rotsen naar Londen rijden (wat je enorm veel tijd gaat kosten, reken maar op drie uur) om dan nog je hotel te zoeken.
Dit kost je een hele dag, zeker van.

Gavin

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik denk niet dat je beesten mee op de boot mag nemen hoor, op het vliegtuig...ik weet het niet.


Ofwel nu al, ofwel heel laat. Niet in het midden want dan zijn er geen kortingen.
dieren kunnen bij mijn weten nog wel mee op een vliegtuig, maar dan moet ge wel wat dokken en die zitten dan in speciale kooitjes
al kan ik me niet inbeelden dat elk type vliegtuig dat zou hebben



en waar gaat ge boeken? rechtstreeks? want de zomerbrochures zijn ocharme pas uit, bestsellers nu nog niet maar die brochure zal er wel vroeger zijn..maar of citytrips daarin staan

Dreamchaser

Legacy Member
Dreamchaser zei:
Ik kan je alvast vertellen dat het meenemen van honden geen optie is. Tenzij je ze op voorhand 6 maanden daar in quarantaine wil laten zitten. Daar geldt een strenge wet op, omdat het eiland hondsdolheidvrij is en ze dat ook zo willen houden (ofwel is die wet de laatste jaren veranderd).

Even opgezocht en de wet is intussen wel versoepeld. Maar toch is er wel wat werk aan om met je hond in Engeland binnen te mogen.

http://scooterandfriends.homestead.com/engelandklaar.html
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan