Archief - Jetpack

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

128MB

Legacy Member
Zoiets is duur zenne :s
Het werkt op perslucht zo te zien.
Daar zit 100den of zelfs veel meer bar in. En het werkt maar voor korte tijd.

Veel ga je er niet aan hebben ze :p

Denk nu niet dat je je vriendjes gaat imponeren als je naar school komt gevlogen met zoiets :rofl: n/o je bent 21 't is maar een voorbeeld.

Je kunt proberen het zelf te maken :) hang een paar flessen op je rug met een soort harnas, sluit er een uitlaatsystem op aan wat gestuurd wordt door een ventiel. En thats it :p Maar als je je kop kwijt bent ik kom niet helpen zoeken :)

Zoiets zou wel tof zijn maar, enkel in onze dromen vrees ik.

128MB

Legacy Member
Wauw 21 seconden vliegen. Dan ben je de straat nog niet overgestoken :p

Wat als je zoiets maakt met brandstofcellen? zou het langer meegaan?

Zeta Reticula

Legacy Member
128MB zei:
Wauw 21 seconden vliegen. Dan ben je de straat nog niet overgestoken :p

Wat als je zoiets maakt met brandstofcellen? zou het langer meegaan?
Brandstofcellen genereren elektrische spanning. Dus buiten het idee dat je onder je voeten een geladen plaat aanbrengt en dan jezelf probeert te lanceren met elektrostatische kracht zie ik daar geen toepassing in. ;)

128MB

Legacy Member
E'k ken niks van brandstofcellen :p
Ik dacht dat dat samengeperste brandstof was ofzoiets, mja ik heb weer teveel starwars gezien.

aXl_

Legacy Member
128MB zei:
E'k ken niks van brandstofcellen :p
Ik dacht dat dat samengeperste brandstof was ofzoiets, mja ik heb weer teveel starwars gezien.

nee eerder spontaan opgaande redox reacties die een electrische spanning genereren. Wordt bv gebruikt in ruimtetuigen.

wlibaers

Legacy Member
aXl_ zei:
nee eerder spontaan opgaande redox reacties die een electrische spanning genereren. Wordt bv gebruikt in ruimtetuigen.

Ionenmotoren? Heel efficiënt, maar zeer lage stuwkracht. Goed voor aandrijving als je al in een baan geraakt bent, maar niet om hier op aarde te vliegen. Als je met elektriciteit wil werken is een ducted fan systeem realistischer (Hiller platform, maar dat was niet elektrisch, elektrische systemen zijn vaak zwaarder dan verbrandingsmotoren).

aXl_

Legacy Member
wlibaers zei:
Ionenmotoren? Heel efficiënt, maar zeer lage stuwkracht. Goed voor aandrijving als je al in een baan geraakt bent, maar niet om hier op aarde te vliegen. Als je met elektriciteit wil werken is een ducted fan systeem realistischer (Hiller platform, maar dat was niet elektrisch, elektrische systemen zijn vaak zwaarder dan verbrandingsmotoren).

nee, een brandstofcel is dit ding ;)

ik was helemaal geen alternatieven aan het opsommen om een jetpack aan te drijven, ik wilde enkel ff aanstippen dat een brandstofcel iets totaal anders is :)

wlibaers

Legacy Member
Ah, OK, ik weet wat een brandstofcel is, maar vroeg me af hoe je daar stuwkracht mee zou krijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan