Archief - Je tv scherm recorden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

belgianreaver

Legacy Member
Hey, ik zag enige tijd geleden filmpjes van games op de wii en ps2 die opgenomen waren maar je zag duidelijk dat het niet met een gewone camera of fototoestel gedaan was maar zoals je een computerscherm record. nu is mijn vraag, hoe doe je dat je tv scherm recorden zonder het te filmen met je digitale fototoestel of camera? ik hoop dat iemand me kan helpen want ik zou graag filmpjes opnemen van online voetbalmatches op mario strikers charged

Gavin

Legacy Member
ja? dan zal die PS2 wel aan een PC gehangen hebben.

Zo heb ik het toch een tijd geflikt.

Zelete

Legacy Member
Tv-kaartje kopen :)

En Fraps is totaal niet geschikt om tv-beeld op te nemen, dat is alleen geschikt om DX9/10 beelden mee op te nemen.

De beste oplossing is uw PS2 aan uw tv-kaart te hangen, en op te nemen met een programma zoals bijvoorbeeld DScaler. En nog handiger is dat je een redelijk moderne tv-kaart koopt met ingebouwde encoder, dan kan je terwijl je opneemt heel vloeiend spelen.

belgianreaver

Legacy Member
Zelete zei:
Tv-kaartje kopen :)

En Fraps is totaal niet geschikt om tv-beeld op te nemen, dat is alleen geschikt om DX9/10 beelden mee op te nemen.

De beste oplossing is uw PS2 aan uw tv-kaart te hangen, en op te nemen met een programma zoals bijvoorbeeld DScaler. En nog handiger is dat je een redelijk moderne tv-kaart koopt met ingebouwde encoder, dan kan je terwijl je opneemt heel vloeiend spelen.

bij de aldi pc van men broer zit er een tv kaart ingebouwd, moet ik dan men ps2 of wii aansluiten aan de L, R en COMPOSITE poorten?

boogje

Legacy Member
Zou je eigenlijk met een DVD-recorder ( nen deftige van Sony) beeld kunnen opnemen van de console die erop is aangesloten? ^^

VinceFeet

Legacy Member
boogje zei:
Zou je eigenlijk met een DVD-recorder ( nen deftige van Sony) beeld kunnen opnemen van de console die erop is aangesloten? ^^

Ik kon dat vroeger toch met een videorecorder dus dan zal dat met DVD-recorder ook wel lukken zeker? :p

GregoryCo

Legacy Member
no_way2go zei:
DVD-recorder?

Dacht ik ook... Met Fraps en via tv kaart is toch slechte kwaliteit?
Kheb zo eens mijn ps2 aan pc gehangen. Was enorme slechte audio..

belgianreaver

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);9042375 zei:
Dacht ik ook... Met Fraps en via tv kaart is toch slechte kwaliteit?

me broer heeft ander programma die hij bij pc kreeg fastcappro genaamd, ik heb nu men wii aangesloten aan de tv kaart maar hoe kan ik nu beeld krijgen?

GregoryCo

Legacy Member
belgianreaver zei:
me broer heeft ander programma die hij bij pc kreeg fastcappro genaamd, ik heb nu men wii aangesloten aan de tv kaart maar hoe kan ik nu beeld krijgen?

Je moet normaal ergens 'AV-in' klikken ofzo

belgianreaver

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);9042394 zei:
Je moet normaal ergens 'AV-in' klikken ofzo

heb het gevonden, ik moest naar powercinema gaan (het programma om tv te kijken) en dan bij VIDEO IN composite 1 kiezen en dan had ik beeld :D

belgianreaver

Legacy Member
btw, waarom zou ik met dvd recorder recorden als ik er geen heb? :lol:

belgianreaver

Legacy Member
Marsmillo zei:
Een van de oplossingen is:

1. Je console aansluiten op je dvd recorder en opnemen.
2. Na opnemen dvd'tje in PC plaatsen in beeldmatriaal rippen.
3. Wat videobewerkingsprogramma'tjes openen en mooi filmpje maken.
4. Eventueel op internet zwieren
5. Klaar

Je hebt bij deze enkel een dvd-recorder nodig en een DVD'tje, neem eer RW en je kan het meermaals gebruiken. Er zijn ook nog andere oplossingen, zoals console aansluiten op je pc via een tvkaart e.d. maar laat ons het maar lekker simpel houden.

dan heb ik het met suc6 op de moeilijke manier gedaan :applause:

GregoryCo

Legacy Member
Kvind het ook eigelijk moeilijker en meer werk op dvd-recorder:p maja natuurlijk wel betere kwaliteit...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan