Archief - Internet Providers ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UnD3RD0G

Legacy Member
Na wat tegenslagen, en nu de druppel die het doet overlopen ben ik van plan van provider te veranderen.
Momenteel zit ik bij Telenet.

ik heb al op forum gesearched, op Internet providers maar ene keer liep het vast (5+ minuten search...) , 2de keer gewoon een 404,
Google maakt me ook niet veel wijzer gezien er altijd 20 keer teveel reclame enzo tussenzit als je op Internet Providers zoekt.

Wat ik zoek is een lijst met de belgische Internet / Telefoon / TV maatschapijen,
maw, zij die Telenet kunnen vervangen.
Die 10gb limiet van Telenet komt me ook hartstikke de keel uit, dus ook daar zou het leuk zijn om iets beter te vinden.
Alsook de upload snelheid ( 20kb/sec anyone... :unsure: )

Maw, ik zoek een vergelijking, meningen, ideeën of ervaringen van mensen, die me deze keuze wat kunnen vergemakkelijken...

Alvast Bedankt,
een momenteel nog gefrustreerde Telenet Gebruiker

kakature

Legacy Member
Equino zei:

Bwo, qua service en snelheid was (6 maand geleden ofzo) ik daar toch niet zo tevreden van hoor. Ik zou gaan voor Dommel al is de uploadsnelheid wat traag. Maar daar hebben ze bij Dommel het boostpackage voor.

Boost Pack: verhoog uw uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb, verhoog uw mediumband snelheid naar 1536/448 kbit/sec, 448 is eigenlijk nog niet zo snel, maar beter dan de meeste hier in Belgie.

6 Euro per maand meer is dat dan.

Avenger 2.0

Legacy Member
Internet : Dommel, EDPNet, andere (scarlet, tele2, mobistar, etc)
TV : TV Vlaanderen (schotel) of Belgacom TV
Telefoon : Belgacom of VOIP provider

Er zijn nog een paar maatschappijen die combo pakketten hebben met Internet en telefoon zoals Scarlet, Tele2 of Mobistar.

Ik ben sinds een jaar volledig verlost van telenet en het is de beste stap die ik ooit gezet heb. Ik telefoneer nu zowat gratis (ook geen abonnementskosten) en internet heel voordelig met een ruime limiet. Spaar nu per maand bijna €50 uit tegenover vroeger. Kost je alleen wat tijd om alles uit te zoeken en in orde te brengen.

Robinvv

Legacy Member
Dommel of EDPNet

Dommel heeft wel méér voordelen dan EDPNet.

Sephiroth

Legacy Member
waarom twijfelen mensen eigenlijk nog o_O
dommel is gewoon de beste keuze atm, punt uit.

el shorty

Legacy Member
dommel of edpnet zijn de beste opties.

Kijk ook eens op www.userbase.be Een forum gespecialiseerd in ISP problemen en oplossingen. Zowat alle providers staan er ook in een vgl tabel en hebben een subforum, indien dara veel mensen bij aangesloten zijn.

Bontus

Legacy Member
Willen mensen hun resultaten van userbase geven met dommel aub?
Ik heb dus fulladsl en ik haal deze resultaten:
Your DOWNLOAD Speed:
2787 kbps or 348 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
266 kbps or 33 KB/sec

EDPNet klopt dit resultaat blijkbaar in de meeste gevallen.
Ik zit wel op 4.5km van de centrale, dan is ADSL op zich al een twijfelgeval.

bludgeoned

Legacy Member
fulladsl
Your DOWNLOAD Speed:
3398 kbps or 425 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
280 kbps or 35 KB/sec

Is niet slecht maar is zeker niet altijd zo.
HEt ene moment gaat het goed en het andere moment niet.
Service is ronduit slecht en ze houden je constant aan het lijntje en schuiven de problemen steeds door naar Belgacom.

el shorty

Legacy Member
dommel:
Your DOWNLOAD Speed:
3335 kbps or 417 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
321 kbps or 40 KB/sec

R|Jonas

Legacy Member
el shorty zei:
dommel:
Your DOWNLOAD Speed:
3335 kbps or 417 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
321 kbps or 40 KB/sec
Weet ge hoever ge van de centrale zit? Aan de anderen, vermeldt dit erbij als ge het weet plz :)

el shorty

Legacy Member
R|Jonas zei:
Weet ge hoever ge van de centrale zit? Aan de anderen, vermeldt dit erbij als ge het weet plz :)

zo'n 500-600 meter volgens de edpnet meter. Hij staat net om de hoek van de straat, kan dus wle goed kloppen. Volgens mijn line attenuation zit ik in ieder geval onder de 1 km dus dat kan zeer goed kloppen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan