Jayvie
Legacy Member
Het is meer een vraag dan een discussie, maar wat zijn net instellingen van openbaar nut? Zijn dat bijvoorbeeld bibliotheken, of wat moet ik mij hier bij voorstellen? (Tis voor een examen)
Het gaat over de verschillende maatschappelijke sectoren, de omschrijving, het belang ervan en enkele voorbeelden. Zo staat er bijvoorbeeld ook bij: de gezondheidssector, de non-profit sector en instellingen van openbaar nut...
Een andere vraag:
De federale instellingen, zijn dat dezelfde? Want dat is ook een apart puntje:
De federale instellingen met betrekking tot de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht.
Gaat het dan gewoon over de Trias Politica, met benoeming van deze machten (dus de rechterlijke zijn de rechtbanken, de uitvoerende de ministers etc.)?
Alvast bedankt! Google brengt me weinig hulp
Het gaat over de verschillende maatschappelijke sectoren, de omschrijving, het belang ervan en enkele voorbeelden. Zo staat er bijvoorbeeld ook bij: de gezondheidssector, de non-profit sector en instellingen van openbaar nut...
Een andere vraag:
De federale instellingen, zijn dat dezelfde? Want dat is ook een apart puntje:
De federale instellingen met betrekking tot de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht.
Gaat het dan gewoon over de Trias Politica, met benoeming van deze machten (dus de rechterlijke zijn de rechtbanken, de uitvoerende de ministers etc.)?
Alvast bedankt! Google brengt me weinig hulp

Thanks.