Archief - Informatie Kilometervergoeding...?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UnD3RD0G

Legacy Member
Ik had graag een bron/informatie gevonden/gehad waar ik kan kijken wat de wettelijke minimum en maximum bedragen zijn voor de kilometervergoedingen van werkgever naar werknemer die zich in dienst van het bedrijf ,met zijn eigen wagen naar de klaten verplaatst.

Maw,
als ik met mijn auto, voor het werk naar klant moet,
hoeveel moet hij minimum, en hoeveel mag hij mij maximum per kilometer terug betalen?

Google bracht niet veel info, search op het forum nog minder

Alvast bedankt !

DX2

Legacy Member
Volgens mij wordt dat bepaald in uw contract, en is het enkel voor naar het werk te rijden en terug. Indien u klanten gaat bezoeken gebeurd dit toch met een bedrijfswagen? En verzekering niet vergeten van je wagen. Hier bij ons is dat een kilometervergoeding van en naar het werk, en dat is exponentieel. Dus hoe dichter bij het werk hoe meer euro per kilometer. Voor vertegenwoordigers: wagen van het werk en een tankkaart van Shell/Total/...

Wij werken met een extern bedrijf inzake lonen: Acerta. Probeer daar eens na te vragen anders. Per maand heb ik ongeveer 16 euro km-vergoeding, en ik woon op 4 km van mijn werk.

misschien helpt dit: http://www.belgium.be/eportal/application?languageParameter=nl&pageid=contentPage&docId=3735
http://personeel.vlaanderen.be/statuten/omzendbrieven_dienstorders/OMZ_VOI_2003_5.htm

UnD3RD0G

Legacy Member
ik heb mijn eigen wagen,
en ik ga werken bij een klant, maw dit is geen woon werk verkeer ( wat meestal NIET betaald is ) maar wel klantenverkeer, en dus bedrijfsgebonden.

DX2

Legacy Member
tankbonneke binnendoen op uw bedrijf en die moeten dat dan terugbetalen

Skoebiedoe

Legacy Member
Hangt van de auto af.
Als ik dat soms doe dan krijg ik 8,5 frank de kilometer dacht ik.
Als je dat frequent gaat doen moet je dat wel aangeven aan uw verzekering.

UnD3RD0G

Legacy Member
blijkbaar heeft mn niet echt door wat ik bedoel.

Als ik mijn PRIVE auto gebruik in DIENSTVERBAND , is mijn werkgever VERPLICHT om mij een kilometervergoeding terug te betalen.

deze kilometervergoeding is WETTELIJK opgesteld, en bedraagt dus minima en maxima ( ik vraag dus helemaal niet achter verzekering en type auto enzo ... )

op volgende link :
http://www.vacature.com/art331
vind je wat ik bedoel, scroll naar onderste articel ' ik gebruik personen auto voor werk '
maar ik weet nu niet of die bedragen wettelijke MINIMA of MAXIMA zijn ...
iemand die daar wat meer info over heeft? :)

$anka

Legacy Member
ik weet perfect wat je bedoeld, heb een paar collega's die ook zo'n contract hebben. en ik weet dat die kmvergoeding dat die krijgen echt wel veel is. Maar verzekering door het bedrijf zit er dan weer niet in ...

er zijn er die meer geld krijgen van hun km's dan van hun loon

ma geen idee waar ge die vastgestelde normen kunt vinden

DX2

Legacy Member
De overheid legt geen maximums op denk ik.
Het minimum schat ik rond € 0,15/km woon-werkverkeer
niet dat ge er iets mee zijt voor uw klantenbezoek maar misschien helpt het toch voor een beeld te vormen. Niks gevonden op de links?
en sorry da we u willen helpen, nie direkt uitvliegen
CAPS POWER ^^

dJeez

Legacy Member
Ik vermoed dat het dit is dat je zoekt...

Gevonden via Google :
Aanpassing van het bedrag van de kilometervergoeding voor beroepsverplaatsingen
De werknemer die gebruik maakt van zijn eigen wagen in opdracht van zijn werkgever, heeft recht op terugbetaling van de gemaakte kosten onder de vorm van een "kilometervergoeding".
Deze kosten zijn "kosten eigen aan de werkgever" en worden niet beschouwd als loon. Zij zijn dan ook niet onderworpen aan RSZ en belastingen.
De werkgevers uit de privé-sector betalen deze verplaatsingskosten in het algemeen forfaitair terug op basis van de vergoedingen die de overheid aan zijn personeel toekent.
Zo vermijden de werkgevers enige discussie met de Fiscus en de RSZ betreffende de hoogte van het toegekende bedrag.
Die vergoeding wordt elke jaar op 1 juli geïndexeerd.
Het nieuwe bedrag voor de periode tussen 1 juli 2006 tot en met 30 juni 2007 bedraagt 0,2903 EUR/km. Het nieuwe bedrag zal in de komende dagen in het Staatsblad verschijnen.

http://www.assleuven.be/actua/NewsDetail.aspx?ArticleID=426


Andere tekst, zelfde conclusie : http://www.sd.be/site/website/be/nl/3000c/30100c/10000p_060818_02

Dus 't zal wel 0,2903 EUR/km zijn zeker...

L&L

Legacy Member
Je kan ook overeenkomen met je werkgever dat je geen kilometervergoeding krijgt, maar dat je mag tanken op de zaak...
Zoiets lijkt me véél voordeliger :)

En als je je wagen consequent gebruikt voor het werk, zou het niet gek zijn om eens te horen naar een bedrijfswagen...

Dreamchaser

Legacy Member
DX2 zei:
tankbonneke binnendoen op uw bedrijf en die moeten dat dan terugbetalen

En de slijtage van uw wagen dan?

Hier is het 0.2841 € per kilometer met eigen wagen, de kostprijs van de diesel met firmawagen zonder tankkaart. En uiteraard niks met firmawagen en tankkaart.

Voor alle duidelijkheid, het gaat niet om woon-werkverkeer maar om klantenbezoeken etc.

UnD3RD0G

Legacy Member
idd, dat heb ik ook duidelijk vermeld, het gaan niet om woon-werk verkeer, maar werk-klant verkeer.

en ik verneem overal wel wat mensen krijgen, maar het is moeilijk een discussie aan te gaan met mn werkgever als ik niet weet wat de minima en maxima zijn , dan heb ik iets om mij op te basseren... :x

speckie1987

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
idd, dat heb ik ook duidelijk vermeld, het gaan niet om woon-werk verkeer, maar werk-klant verkeer.

en ik verneem overal wel wat mensen krijgen, maar het is moeilijk een discussie aan te gaan met mn werkgever als ik niet weet wat de minima en maxima zijn , dan heb ik iets om mij op te basseren... :x

gewoon een forfaitair bedrag anders vragen waarin je kosten van slijtage enzo ook wat kan bijrekene :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan