Archief - Industrie Hamburg en omstreken.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dusjattoo

Legacy Member
Goeiedag allemaal,
Ik ga maar onmiddellijk met de deur in huis vallen.
Begin februari gaan we met onze richting (4de jaar ingenieur elektro-mechanica) een studiereis maken naar het buitenland.
Ze is verplicht en we krijgen hiervoor van de school een week verlof.
Het enige probleem is dat we ze zelf moeten regelen. :scream:
Nu hebben we al de keuze gemaakt dat we naar Hamburg, Duitsland gaan.
We moeten enkel nog interessante bedrijven hebben waarvoor we bedrijfsbezoeken kunnen regelen. Een verplicht onderdeel is namelijk dat we minstens 4 zulke bezoeken moeten plannen.

Volgende bedrijven zijn al potentiële kandidaten:

Airbus (vliegtuigfabrikant)
Lufthanstechnik (vliegtuigonderhoud)
ThyssenKrupp (roltrappenfabrikant)
Blohm & Voss (producent marineschepen & jachten)
Dolmar (kettingzagenfabrikant)
Jungheinrich en Still (heftruckfabrikanten)
Rofin (LASER fabrikant)
Daimler-Chrysler (fabrikant assen en kleppen vr genoemd merk)
Exxonmobile (olieraffinage)
Philips (elektronische halfgeleiders)
Siemens (heeft een zetel aanwezig, maar nog niet juist duidelijk wat ze doen daar)
Beiersdorf (fabrikant NIVEA)
Holsten (brouwerij)
ABB (fabrikant van elektrische machines voor de industrie)


Mijn vraag was nu of iemand nog andere interessante (liefst grote) bedrijven kent in de buurt van Hamburg? (autofabrieken ed)
Ze mogen tot op een afstand van ongeveer 200km van Hamburg liggen want normaal hebben we een bus voor het vervoer.
Als iemand andere zaken kent die zeker het bezoeken waart zijn, feel free to share it. :p

Merci

screaM^

Legacy Member
kben paar jaar geleden naar Airbus geweest, en kmoet zeggen da da echt de moeite is, nen echten aanrader dus !
verder denk ik ook dat daimler-chrysler een zeer interessant bedrijf is voor uw richting, omda ge dan toch ook zeker al wa beter mee kunt met de mechanische uitleg.
deze zou ik zeker willen bezoeken moest ik in uw klas zitten, maar er zijn er nog wel enkele van deze lijst die wel eens interessant zouden kunnen zijn imo.

Art

Legacy Member
Ik zou ABB en airbus aanraden om eens te gaan bezoeken eigenlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan