Archief - Identiteit Crimineel Vrijgeven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Djack

Legacy Member
Yo,

Had ff een vraagje. Stel je auto word gestolen maar de dader word gesnapt. Geeft de politie de naam vrij van de dader ?

Dank bij voorbaat

Greetz

Parnakra

Legacy Member
Djack zei:
Yo,

Had ff een vraagje. Stel je auto wordt gestolen maar de dader wordt gesnapt. Geeft de politie de naam vrij van de dader ?

Dank bij voorbaat

Greetz

Niet aan het grote publiek, nee. Aan het slachtoffer wel, zou ik durven denken.

*Mercenary*

Legacy Member
Als je je auto gewoon terug krijgt (mits nodig papierwerk) en er komt geen proces van dan denk ik niet dat je zal weten wie de dader was.

Tenzij er schade aan je wagen is en de verzekering ertss moet komen, dan heb je een tegenpartij nodig en dan zul je prolly wel te weten komen wie het is.

Blackend

Legacy Member
Wij hebben ooit eens een paardenvan gehad die gestolen geweest is. We waren toen verzekerd en een nieuwe gekocht.

3 jaar later krijgen we het bericht van de politie dat de van teruggevonden is in Spanje. :) Voor de rest ook geen gegevens meer gehad en juist enkele papierkes moeten invullen maar op dat moment was die oude van ook al weer eigendom van de verzekering natuurlijk.

Hiapoe

Legacy Member
Djack zei:
Yo,

Had ff een vraagje. Stel je auto word gestolen maar de dader word gesnapt. Geeft de politie de naam vrij van de dader ?

Dank bij voorbaat

Greetz

Zelf een auto gepikt of zo en bang voor represailles? ;)

GeeKer

Legacy Member
Toen mijn brommer gestolen werd hebben ze de identiteit ni wille geve. Daar da ik zo goed als bijna zeker was heb ik via een bevriende agent toch ge naam gekregen.

Maar volgens de wet mogen ze denk ik de naam niet vrijgeven. Dit enkel en alleen al zodat de burger het recht niet in eigen handen zou nemen.

GaMe®

Legacy Member
Djack zei:
Yo,

Had ff een vraagje. Stel je auto word gestolen maar de dader word gesnapt. Geeft de politie de naam vrij van de dader ?

Dank bij voorbaat

Greetz
Van plan eene te gaan pikken ofzo?

Gamb|t

Legacy Member
Bij het noteren van uw klacht, vraag een attest van klachtneerleging.

Ga met dat attest naar de rechtbank (corectionele) en vraag daar uw statuut benadeeld persoon aan, dan ga jij op de hoogte worden gesteld over het verder verloop van de zaak.
(evt. seponering met de reden ervan,..)

Wanneer de dader wordt gevonden van het misdrijf dat jij hebt aangegeven, dan krijg jij een brief aan van het parket met de datum van verschijning voor het hof.
Dan zal je sowieso de dader zien + de naam horen + inzage dossier (onder voorwaarden).
uiteraard zal dit bij de seponering niet het geval zijn

De politie zal nooit deze gegevens verschaffen

Dees

Legacy Member
Kermit zei:
ja en, zo wordt het rotte deel tenminste op natuurlijk wijze uit de maatschappij opgekuist ;)

Er ooit al eens bij stilgestaan dat niet iedereen capabel is om 'het recht in eigen handen te nemen'?
Heeft ook te maken met de wet op bescherming van de privacy dat ze dat niet vrijgeven. Onlangs is er nog iets dergelijks gebeurt, er is gestolen uit muziekhandel Piens, de dader is gevat, en de winkeluitbater heeft de naam van de dief gewoon vrijgegeven en op zijn website gezet. Ik weet wel niet wat de gevolgen waren voor de heer Piens in kwestie

SIO

Legacy Member
mja kzou ook geneigd zijn em zelf ook iet te gaan lappen als wraak

Project Loony

Legacy Member
Cron zei:
NEEN!
Zou nogal nen heksenjacht ontstaan dan.
Tja, als de 'alternatieve' straffen die jij predikt, erdoor zouden komen, zou er ook een heksenjacht ontstaan hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan