Archief - Huis huren voor 1 maand

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bourgi

Legacy Member
Weet iemand of het mogelijk is om ergens een gemeubeld huis of appartement te huren voor 1 maand in Gent ?

^^pathfinder^^

Legacy Member
Ik denk niet dat er verhuurders daar happig op gaan zijn.
Mss iemand die je kent zijn kot "overhuren", sommigen hebben een 12 maanden contract en tis nu toch vakantie dus ze zitten er niet.

skelly_king

Legacy Member
Ge kunt da natuurlijk wel doen ze, toch alleszins aan de zee. Zijn van die huizen die al bemeubeld zijn enzo. Maar normaal gezien bestaat huurcontract uit 3 jaar e ;) 'k zou ook eerder vragen voor een z'n kot

Gentille

Legacy Member
Een huurcontract wordt meestal opgemaakt per 3 maand of per 3 jaar. Per maand ga je moeilijk vinden, ik denk zelf dat het niet wettelijk is. Of je moet huur betalen voor 3 maand.

Santa

Legacy Member
skelly_king zei:
Ge kunt da natuurlijk wel doen ze, toch alleszins aan de zee. Zijn van die huizen die al bemeubeld zijn enzo. Maar normaal gezien bestaat huurcontract uit 3 jaar e ;) 'k zou ook eerder vragen voor een z'n kot

Nja aan de zee das nu wel een zeer zwaar uiterste. Daar kunde zelfs huren voor drie dagen ^^

EternalSilence

Legacy Member
denk wel dat je dit in gent kunt vinden, maarja, je zal wel mogen zoeken

denk eerder dat je een student zou aanspreken die een kot geeft, wss meer succes.

bludgeoned

Legacy Member
Doom Dragon zei:
denk wel dat je dit in gent kunt vinden, maarja, je zal wel mogen zoeken

denk eerder dat je een student zou aanspreken die een kot geeft, wss meer succes.
Goed idee, zou het gezicht van je kotbaas wel eens willen zien als hij de kamer komt tonen aan nieuwe huurders of gewoon eens een controle komt doen.
Dan ziet hij daar enkele zatlappen liggen die naar de Gentse feesten zijn geweest :D

Bourgi

Legacy Member
Wel, het is voor 4 personen, en ik ben bereid om max 1000 euro te geven voor die ene maand...
Ik vind dus enkel deftige dingen aan de zee, maar niet in Gent.

Darius Craven

Legacy Member
Jaarcontracten kan ook trouwens...

En een kamer kan je soms ook voor een maand huren, het komt voor...

Maar een appartement of huis voor 1 maand... Ik vrees ervoor :)
Best gwn een zoekertje plaatsen op hebbes of whatever...

En is het mss voor de Gentse Feesten? :D

SoliD

Legacy Member
gentille zei:
Een huurcontract wordt meestal opgemaakt per 3 maand of per 3 jaar. Per maand ga je moeilijk vinden, ik denk zelf dat het niet wettelijk is. Of je moet huur betalen voor 3 maand.
de wet gaat ervanuit dat standaard huurcontracten worden afgesloten voor 9 jaar.
De woninghuurwet is op deze periode afgestemd (qua opzeggingsmogelijkheden etc...).
Het blijft echter mogelijk om contracten te sluiten die korter of gelijk zijn aan 3 jaar, dus het is mogelijk, alleen zal je niet makkelijk een verhuurder vinden die dit doet. Een verhuurder heeft liefst een huurder die zolang mogelijk blijft huren.

maxdevis

Legacy Member
meestal vind je wel ergens in een stad studios die je voor kortere periodes kan huren.
een heel huis is al wat moeilijker me dunkt.
met wat chance vind je iemand waar je op het huis mag passen als ze op vakantie zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan