Archief - Hoe zit het nu met duanekosten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unnamed

Legacy Member
Tjah, mijn vraag. Ik wil eens een duidelijk antwoord over hoe het zit met duanekosten bij imports van goederen uit het buiteland. Hoe veel kost het, wanneer moet je betalen, wanneer niet?

Maakt het uit waar ik het koop? Als ik iets tweedehands uit amerika wil kopen met ebay, is dat dan een verschil als je zou kopen uit een normale winkel? Moet ik duanekosten betalen met bijvoorbeeld amazon.co.uk (engelse site. EU dus).

Ik heb dus net een Visa kaart, en wil iets kopen van de Amerikaanse eBay. Het gaat om wat elektronica (onderdelen voor een robot :p), dingen die je hier niet echt kunt kopen. Of toch zeker niet voor een lage prijs.

Kijken ze bij de duane naar de prijs, of naar het gewicht? Of hoe zit het nu precies?

Ik hoor van mensen steeds andere dingen. De één importeert iets uit Japan en moet niks betalen, en de ander heeft dan weer problemen met de duane. Het is zo verwarrend.

Arifiene

Legacy Member
Uit de VS moet je tot 50 euro dacht ik niets betalen; als het een geschenk is. Als het commercieel is moet ge zowieso betalen. Ge kunt vragen of ze erop zetten dat het een geschenk is van bvb 25 euro (das zon groen blaadje, verplicht voor pakjes), maar de meeste ebay'ers willen dit niet doen omdat daar hoge boetes op staan. K ben nu niet zeker van het bedrag, maar hoog ligt het zeker niet.
edit: ge kunt het natuurlijk ook gewoon riskeren, de douane opent niet alle pakjes, maarja, als ge het dan zitten hebt...

Tyfius

Legacy Member
Ik had 2 boeken besteld via amazon.com, 10 euro extra kosten omdat de duane dat pakje heeft opengemaakt...

mauron

Legacy Member
Uit de EU: Normaal gezien niks

Buiten de EU: Als het pakje een waarde heeft lager dan 22€ betaal je niks. Ligt de waarde hoger, betaal je wel (en niet weinig :p). Als je het pakje als geschenk (gift) laat markeren mag de waarde niet hoger dan ongeveer 50€ liggen. Ligt het daarboven betaal je wel weer...

Myst!Q

Legacy Member
Is het normaal gezien niet de douane in plaats van de duane ?

Unnamed

Legacy Member
FuLcRuM zei:
*opent www.google.be*

*tikt "douane kosten" in*

http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/wagen_kopen/index.htm

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ik had hier evengoed kunnen posten dat je zelf moest googlen ; maar dan had ik wss een flame aan mijn broek...

Dus heb ik u maar een plezier gedaan

Oh hartelijk dank! Dat had ik niet gedaan! Jammer genoeg ben ik niet van plan om een WAGEN te kopen uit het buitenland. En je link is dus ook niet hulpzaam.

Nee nee, kom aan. Ik heb gewoon iemand nodig die het in duidelijk Nederlands uitlegt aan een dommerik als ik. Maar nu weet ik tenminste waarom ik niks officieel vond bij het zoeken naar "duanekosten". :lol:. Wat verwacht je? Ik heb dat woordje nog nooit in mijn leven moeten spellen, en als je in google "duane kosten" intypt krijg je 40.100 pagina's van mensen die het woordje ook niet kunnen spellen :lol:


Aan al de rest: Bedankt.

FuLcRuM

Legacy Member
Lol kheb u de verkeerde link gecopy-paste...

Had ge nu nog normaal gereageerd dan haddek de juiste gegeven; nuja...

Have phun you 1337 master

Unnamed

Legacy Member
Dus je post opnieuw om me te vertellen dat je me niet gaat helpen? Ok dan.

En je leek zo een sympathieke kerel na je eerste bericht aan mij.

Unnamed

Legacy Member
Op die site, onder het stukje "kopen op het internet", staat alles wat ik moet weten behalve hoeveel dat de douane kosten werkelijk zijn.

FuLcRuM

Legacy Member
Is het nodig te vertellen dat het dus exact dezelfde site was? Neen, ik denk het niet :niceone:

Brock

Legacy Member
Unnamed, ik ben hier eens gaan rondvragen en het hangt er vanaf WAT je invoert.
Voor accijnsgoederen ( bvb alcohol of sigaretten ) wisselen die tarieven voortdurend. Er zijn dus geen vaste bedragen voor handen.
Ik kan u, indien gewenst, de nummer doorgeven van iemand die bij accijnzen werkt hier ( hij is wel franstalig, maar ik doe nederlandsoefeningen met hem onder de middag, en omgekeerd, en hij kan behoorlijk nederlands ;) ). Hij is zeker bereid u verder te helpen.

edit: voor robotonderdelen zal hij u ook wel een antwoord kunnen geven :)

Unnamed

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Is het nodig te vertellen dat het dus exact dezelfde site was? Neen, ik denk het niet :niceone:

Je bent een ware held.

Kijk, ik zal eerlijk zijn. Je eerste post was beledigend. Dus antwoordde ik op dezelfde toon als jij tegen mij. Je had me even goed gewoon de link kunnen geven, maar blijkbaar was dat niet genoeg. Ik had "douane" tot nu toe fout geschreven, en vond dus niks op google. Ik geef toe dat dit een fout van mij was. Ondertussen ben ik zelf aan het zoeken met de correcte spelling, en toch vind ik niet hoeveel dat de douane kosten werkelijk zijn.

Dus als iemand me hulp kan bieden, zonder geflame en sarcasme, dan ben ik dankbaar. Meer wil ik niet. Vandaar deze thread. Snap je?

Unnamed, ik ben hier eens gaan rondvragen en het hangt er vanaf WAT je invoert.
Voor accijnsgoederen ( bvb alcohol of sigaretten ) wisselen die tarieven voortdurend. Er zijn dus geen vaste bedragen voor handen.
Ik kan u, indien gewenst, de nummer doorgeven van iemand die bij accijnzen werkt hier ( hij is wel franstalig, maar ik doe nederlandsoefeningen met hem onder de middag, en omgekeerd, en hij kan behoorlijk nederlands ). Hij is zeker bereid u verder te helpen.

edit: voor robotonderdelen zal hij u ook wel een antwoord kunnen geven

Hartelijk bedankt. Wat ik me wel afvraag is waarom er dan niet gewoon een lijst bestaat met alle verschillende types van goederen dat je kan invoeren. Zou robotonderdelen niet onder elektronica of iets dergelijks vallen?

Brock

Legacy Member
Unnamed zei:
Hartelijk bedankt. Wat ik me wel afvraag is waarom er dan niet gewoon een lijst bestaat met alle verschillende types van goederen dat je kan invoeren. Zou robotonderdelen niet onder elektronica of iets dergelijks vallen?

Ik zal eens horen wat ik daarvan te pakken kan krijgen om op de site te zetten.
Telefoonnummer zal binnen 30 secs in uw pmbox zitten.

grtz

QplQyer

Legacy Member
De kosten voor iets te kopen buiten de EU zijn als ik mij goed herinner:
6% op het totaal (verzendingkosten en kostprijs pakket) voor importkosten.
En 21% btw op de kostprijs van het product (ook op tweedehands goederen :/).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan