Archief - Hoe zet je een chauffage aan?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

foenN

Legacy Member
Hoi,

't begint weer koud te worden dus dacht ik van "effe" de verwarming op te zetten. Nu blijkt dat dit gene gewone klus is :)
Wij hebben hier op ons kot elks een gasvuurke maar niemand van ons gebouw slaagt erin om het aan te zetten.

http://users.pandora.be/tand/SP_A0021.jpg

Weet iemand welke knoppen we nu moete drukken/draaien?

Amaryllis

Legacy Member
Misschien eerst eens zien of het gaskraantje wel open staat? En dan is er een knop die je ingedrukt kunt houden en een ontstekerknop. Paar keer de ontstekerknop induwen (andere knop ingeduwd houden, ook als het waakvlammetje brandt nog enkele seconden ingedrukt houden) en dan de temperatuurknop opendraaien. Knop met het bolletje op is meestal om de waakvlam weer uit te doen.

foenN

Legacy Member
gaskraantje staat open, denk ik
die draaiknop, moet dat op N blijven staan of iets anders?

Metalheart

Legacy Member
op de knop duwen onder het zwarte bolleke en deze blijven indrukken , dan uwen draainknop met N op iets zetten gelijk 3 of 4 (thermostaat) zodanig dat het vuurtje kan aanslaan.
En als laatste moet ge de ontsteking indrukken , zo nen schietknop , keihard induwen , dat geeft een vonkske , ge krijgt een waakvlammeke en uiteindelijk zal uw vuurken aanslaan. Pas dan moogt ge de knop onder de zwarte knop loslaten

Peeceefobie

Legacy Member
mss kan je daarvoor es bellen naar je huisbaas, weet he zeker dat het ok is en dat he niks kapot gemaakt ebt :)

.TiTipower

Legacy Member
kheb hier geen verwarming nodig, kzet gewoon men pc, xbox360 en tv op :p

ComputerVISTA

Legacy Member
foenN zei:
gaskraantje staat open, denk ik
die draaiknop, moet dat op N blijven staan of iets anders?

Als het echt niet wil lukken, doe jezelf een plezier en bel een vakman op of als het een huurhuis is je huisbaas. Misschien is er iets kapot waar je geen weet van hebt... En gas is zeer gevaarlijk.

Mr zappa

Legacy Member
Als niemand het aankrijgt staat wellicht de hoofdkraan dicht, zou dan toch effe de huisbaas bellen alvorens we u vanavond op het 7 uur nieuws zien in uw ondergoed in de dakgoot omringt door vlammen :D

Dennoman

Legacy Member
Michiel, prutsbol! Een vuurke stoken zei ik! xD
(Wij hebben een voorgeschiedenis btw xD)
@ TiTiPower, lol, en dan den elentriekrekening gepresenteerd krijgen xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan