Archief - Hoe een carnavalgroep opstarten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oxS

Legacy Member
Wel,

ik moet toegeven dat ik gebeten ben door de carnavalmicrobe en wil nu dus zelf een carnavalgroep oprichten om volgend jaar mee te gaan ..

Ik besef dat daar heel wat geld voor nodig is, maar dacht daarvoor aan inschrijvingsgeld, sponsors & bv een eetfestijn ..

Nu, wat ik meer wil weten, hoe begin je vooral aan zo'n carnavalwagen? Hoe geraak je aan zo'n onderstel, kostprijs daarvan ..

Zulke concrete zaken, zoek ik wel beetje hulp mee?

Timmie

Legacy Member
bij een lokale boer een oude aanhangwagen kopen/krijgen en er zelf aan beginnen werken met kameraden

veel meer meot dat niet zijn :)

Plut0r

Legacy Member
Gewoon veel kenissen hebben.
Carnaval is een en al vrijwilligerswerk

Japser

Legacy Member
oxS zei:
Wel,

ik moet toegeven dat ik gebeten ben door de carnavalmicrobe en wil nu dus zelf een carnavalgroep oprichten om volgend jaar mee te gaan ..

Ik besef dat daar heel wat geld voor nodig is, maar dacht daarvoor aan inschrijvingsgeld, sponsors & bv een eetfestijn ..

Nu, wat ik meer wil weten, hoe begin je vooral aan zo'n carnavalwagen? Hoe geraak je aan zo'n onderstel, kostprijs daarvan ..

Zulke concrete zaken, zoek ik wel beetje hulp mee?

nu da de carnavals periode voorbij is gewoon oude dinges opkopen van andere groepen (is goedkoop) en zo u eigen "char" maken.
van waar zijt ge eigenlijk ?
en ik zou ook me veel vrienden een marginaal cafeetje zoeken en daar elke week gaan drinken ... (die gaan u dan wel goe sponseren)

sneax

Legacy Member
Zoals Timmie zegt, gewoon me kameraden beginnen spelen en ge ziet wel waar ge eindigt. Zo gaat da toch bij de meeste voor zover ik weet! Op den duur ziet ge wel waar dat naartoe evolueert.

Boris Barowski

Legacy Member
begin klein, bouw niet van den eerste keer een mega-praalwagen :p
gij moet zeer enthousiast zijn om al u vrienden, kennissen en iedereen die nog maar van u gehoord heeft mee te trekken :)

[B]Rocketeer

Legacy Member
Wij zijn vant jaar ook pas begonnen met carnavalsgroep.
Vragen bij lokale boer ofzo of ge zijn kar moogt lenen.

En dan nog iemand vinden die deze kan voortrekken met nen tractor ofzo.


Voor de rest: begin idd simpel. Probeer gene mega praalwagen te maken.
Dit gaat enkel als ge vrienden/kennissen hebt die al veel ervaring hebben in dit soort zaken opbouwen.

Een muziekinstallatie huren + groep vindde ook genoeg zaken voor.


Zien da ge aan geld geraakt om uwe praalwagen te maken.
Verkoopt iets, doet een etentje, een fuif,...

Ook zien of iedereen op een gemeenshappelijke dag kan komen werken.
Want als dit al niet lukt, begin er dan niet aan. Er zal veel tijd inkruipen.

Voor de rest: contacteer de karnavalscommitee van uw gemeente/stad.
Zij zullen u zeker meer kunnen vertellen over inschrijvingsgeld (da ge krijgt van hun), verzekeringen, of ge er goed aan doet om u als verenining bij de gemeente in te schrijven,...

Zorg voor genoeg drank tijdens de werken ;)
Vant weekend doen wij voor het eerst mee. We gaan voor de pure fun.
Prijzen zullen we toch niet meepikken, daarvoor zijn we niet professioneel bezig.

We hebben geen echte praalwagen, eerder een feestwagen :)

Ddarkness

Legacy Member
Et eerste jaar zouk nog geen eetfestijn organisere ofzo, niemand kent u enzo. Wel naar activiteite enzo al gaan van andere groepen me pull ofzo aan van ulle groep tan notere ze da en kome ze ook naar ulle eetfestijn en uitnodiginge versture me 1 of 2 kaarten bij naar die groepen.
Enja voor me isimo te werke zijn der cursusse te volgen.
wij gaan nu voort eerst me isimo werke, beginne aan ons 4de jaar, eerst me gazette gewerkt.

En begint nie te groot, want daar komt ambras van.
Ons eerste jaar ware we just me genoeg om mogen mee te doen me wagen.
Et tweede jaar ware we me et dubbel en tan is der ambras ontstaan en is den helft weer vertrokke :/

edit: Wa ge wel kunt doen om geld int bakske te krijge is wafels ofzo verkope, ge gaat in den aldi ofzo een doos wafels verkope en dan gaje van deur tot deur en familie en andere vriende kopen ook wel e pakske en op jaarmarkte gade ook is rond me zo van die wafels.
Ge verpakt die per 3 ofzo en ge plakt daar ulle naam en logo op.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan