Archief - GSM kwijt: wat doen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wafel

Legacy Member
Hallo,

Mijn gsm is vermoedelijk verpletterd door een auto nadat hij uit mijn zak was gevallen terwijl ik aan het fietsen was. Ik heb dit pas later ontdekt , teruggegaan, en kon enkel nog de batterij en toetsenbord vinden. Mijn kaart is dus kwijt.

Een nieuwe gsm zal ik zowiezo moeten kopen, maar wat met de kaart ? Twas een Pay& Go van Proximus.

1. Het is mogelijk om hetzelfde nummer aan te vragen als ge de papieren nog hebt, nietwaar ?
2. Moet ik mijn kaart laten blokkeren ? Mijn PIN weten ze niet en de gsm stond zeker niet aan, want de batterij heb ik los teruggevonden.
3. Kunnen ze alle gegevens die op mijn oude kaart stonden kopiëren naar mijn nieuwe ?
4. Ik ga zowiezo 25 € moeten betalen voor een nieuwe kaart ?
5. Is er een goeie gsm die ik kan kopen binnen de prijscategorie van 120€ ? :p

Dank bij voorbaat :)

Stancke

Legacy Member
Ik zou SIM-kaart toch laten blokkeren voor de zekerheid.
Voor GSM-advies zou ik naar Aankoopadvies gaan onder Software
Ik dacht dat het mogelijk was om hetzelfde GSM-nummer te behouden
Ze gaan die gegevens niet kunnen kopieren daar ze die SIM-kaart niet in handen hebben.
Je zal zowiezo 25€ moeten betalen voor nieuwe SIM-kaart

SweetEmmaRose

Legacy Member
1. Ja ge kunt uw nummer behouden
2. Nee da hoeft ni, maar mag
3. Nee want de andere sim is verloren, al je gegevens zijn weg.
4. Ja, 25€ die je dan als krediet terugkrijgt (ni?)
5. Kijk is in de winkel :)

bludgeoned

Legacy Member
Stancke zei:
Ik zou SIM-kaart toch laten blokkeren voor de zekerheid.
Voor GSM-advies zou ik naar Aankoopadvies gaan onder Software
Ik dacht dat het mogelijk was om hetzelfde GSM-nummer te behouden
Ze gaan die gegevens niet kunnen kopieren daar ze die SIM-kaart niet in handen hebben.
Je zal zowiezo 25€ moeten betalen voor nieuwe SIM-kaart
sim idd blokkreren
Nummerbehoud is mogelijk indien je de papieren nog hebt, (waar je puk en pin opstaan).
Ik heb die € 25 niet moeten betalen (jij wel mss?)

menlor

Legacy Member
mobistar is toch makkelijker en goedkoper dan proximus.
Ga mobistar center binnen, zeg u nr en naam en ge krijgt een simkaart met u resterend krediet en voila :)
meer is da ni en ge moet niks betalen

Moloch

Legacy Member
wa is iemand anders met u kaart als hij/zij de pin er nie van weet?

Moloch

Legacy Member
ik :p

al een paar jaar een abbo bij mobistar, hebbek 15€ om te verbellen, meer is zelf betalen, minder is mee naar de volgende maand, veel bonussen (op een gegeven moment belde ik zelf volledig gratis), veel acties, altijd bereikbaar, gene downtime, enz

Wafel

Legacy Member
Mja, maar met abonnement ga ik niet beginnen denk ik, ik ken mezelf ;)

SweetEmmaRose

Legacy Member
ik raad base aan :p
maar das alleen omda wij base unlimited ebbe :p

kweni check is welke provider de mensen hebbe waar ge t meeste naa r belt/smst

Time

Legacy Member
SIM blokkeren is totaal niet nodig als je dezelfde nummer opnieuw aanvraagt. Je kan zelfs het saldo dat op je oude kaart stond laten overzetten. Ik ben mijn gsm in september verloren, zelfde nummer gekregen, saldo dat k nog had (35€) meteen overgezet.
Enigste wat ik nodig had was het boekje van die oude simkaart. Allemaal volledig gratis en op nog geen 5 minuten geregeld.
Wafel zei:
4. Ik ga zowiezo 25 € moeten betalen voor een nieuwe kaart ?
SweetEmmaRose zei:
4. Ja, 25€ die je dan als krediet terugkrijgt (ni?)

Niet dus, je saldo wordt overgezet en simkaarten op zich zijn altijd gratis, bij Proximus toch.

Wafel

Legacy Member
Lol, ik denk proximus, kpeis dak gewoon mijn kaart ga behouden.

Kheb juist naar die van Proximus gebeld, blijkbaar kunnen ze Pay&Go niet blokkeren, maar moet ik zo snel mogelijk naar een verdeelpunt gaan van Proximus en daar zou ik gratis een nieuwe SIM-kaart krijgen met mijn resterend krediet op.

MinM

Legacy Member
zelf ook proximus

euhmm je kan je sim card gratis terug krijgen
alle krediet is wel verloren dat je aangezien je krediet verbonden was met het sim card number
of indien je dit kan bewijzen... bv zoals met een print screen van my pay & go
gewoon weten wanneer je het laatst hebt herladen en op welke manier

makkelijk te checken op je my pay en go account op proximus.be
gewoon eerste beste belgacom winkel of action shop binnen stappen en dit vragen
vorige keer ook meegemaakt
laatste keer herladen op 10/3/2007 via 1-2-3 online

ik had ook wel een print screen bij van mijn begin pagina van my pay and go account
hielp zeker

Terror Factor

Legacy Member
Uw krediet gaat ni verlore en ge moet geen nieuwe kaart kope.
Mijn gsm was gestolen, en ik ben gewoon me mn boekje met puk en pin enz op naar de proximuswinkel gegaan. ze hebbe me een nieuwe sim gegeve me hetzelfde nummer en hetzelfde krediet als er nog opstond.

Gsm laten blokkeren was ni zo simpel, dan moest ge eerst naar de politie gaan en een pv late opstelle enz, en ja, ik had mijn imeinummer enz van mn gsm ni meer,dusja :/

Terrorist_Hell

Legacy Member
Je kunt je gsm laten blokkeren door de IMEI code (*#06#) door te geven aan je provider of politie. Indien 'n andere persoon je gsm gebruikt (ev. met 'n andere simkaart) stuurt de politie een 'sms-bombardement' zodat ie in feite onbruikbaar wordt. Ook de Yunu-code kan van pas komen. Deze code moet ingegeven worden van zodra men van simkaart verandert. In feite loont het dus nooit om 'n gsm te stellen aangezien de dief zonder de Yunu-code niks beginnen of wanneer 'n sms-bombardement wordt verstuurd.

Nuja, in uw geval maakt dit totaal niet uit, gewoon ter informatie :)

democracy02

Legacy Member
ik ben ook m'n gsm verloren en zit bij base.
die kerel van base zei dat ik € 10 moet betalen voor nieuwe simkaart + nummerbehoud...

maar omdat ik voor € 30(incl. 30eur belwaarde) een nieuw simkaart met nieuw nummer kan kopen, ga ik wss. een nieuw nr. kopen...
dan gooi ik geen € 10 op straat.

als je een gsm zoekt met camera, zou ik gaan voor de Nokia 3110 classic (die zal binnenkort uitkomen, dus nog even geduld).. .
indien zonder camera de Nokia 1112 :p

ik ga voor de 1112 aangezien ze mijn geliefde 1100 niet meer verkopen, snif

Blood_Raven

Legacy Member
5: Sony Ericsson K300 heb ik nu.
GSM die het het langste al overleeft heeft bij mij. (Ik kreeg 1 gsm per jaar kapot en deze GSM is nu al ouder dan 1 jaar)
Enigste nadeel is da die stickskes na nen tijd afgaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan