Archief - Graveren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

speckie1987

Legacy Member
Vraagje

Is het soms mogelijk om in een plaatje waarin reeds een naam gegraveerd is een andere naam te graveren? Het is niet zo diep dat de naam gegraveerd is ?

Ik dacht wss door weg te schuren lichtjes dat dat normaal wle moet lukken?

Racemaniac

Legacy Member
hangt er wss van af wat voor plaatje, de meeste graveerplaatjes da ik ken hebben een dunne laag vanboven waar door gegraveerd wordt zodat het gegraveerde deel goed opvalt, dan gaat da natuurlijk niet
als het echter heel oppervlakkig is zonder speciale lagen en zo, is da mss wel mogelijk

speckie1987

Legacy Member
Racemaniac zei:
hangt er wss van af wat voor plaatje, de meeste graveerplaatjes da ik ken hebben een dunne laag vanboven waar door gegraveerd wordt zodat het gegraveerde deel goed opvalt, dan gaat da natuurlijk niet
als het echter heel oppervlakkig is zonder speciale lagen en zo, is da mss wel mogelijk

het is van een armband maar ik kan niet zeggen van zo ziet hij eruit want voor de moment kunnen we er niet aan

twoen

Legacy Member
speckie1987 zei:
het is van een armband maar ik kan niet zeggen van zo ziet hij eruit want voor de moment kunnen we er niet aan

krijgt ge de brandkast niet open mss?

Chickenlal

Legacy Member
Gewone plastieken graveerplaatjes hebben een dun laagje bovenaan. VB. Wit bovenaan op zwart plastiek. Als je dan graveert krijg je witte achtergrond met zwarte letters. En als je dat dan gaat afschuren gaat dat laagje weg zijn hé en gaat het gewoon zwart op zwart zijn.

Maar als het van een armband is zal het misschien goud zijn? Dan kunt ge da denk ik wel afschuren, maar of ge da schoon blinkend ga krijgen terug, dunno ze :p

Arifiene

Legacy Member
Owla, oppassen daarmee, ge moet da stuk per stuk laten beoordelen bij juwelier ze.
Mijn ma heeft ooit ne gouden armband gevonden opt strand met ne naam in, en de juwelier kreeg da ook niemeer weg. Die zei ook letterlijk dat het van de dikte en de materie afhangt.
(En nee we hebben dieje armband ni afgegeven bij de flikken )

Chickenlal

Legacy Member
Tis misschien gemakkelijker om gewoon u naam te veranderen :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan