Archief - Gezocht Info over slaapbank

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElGargamel

Legacy Member
Fora, tips, persoonlijke ervaring, weet ik het,

Googlen heeft mij niet echt verder geholpen, ik ben vooral gestoten op 2e Hands verkoopsite's.

Ik zoek een slaapbank voor op mijn kot. Matras dat daar aanwezig is, is waardeloos. Vandaar het idee voor de slaapbank, dan heb ik ineens een zetel en een 2 persoonsbed (met 2 in 1 persoonsbed slapen is het echt niet...)

Ik word gesponsord voor 100€ en de rest is zelf bij te leggen. Ik heb al liggen rondneuzen op de site van Ikea. Maar graag had ik nog wat extra info (links van andere fora, of eigen ervaring) gehad van andere mensen hier. Ik moet er dus wel 5 dagen van de 7 op liggen slapen. Vandaar, ik wil dus wel iets degelijks in huis halen, maar het mag ook gn stukken van mensen kosten.

Uiteindelijk is het wel belangrijk dat ik is iets test, maar zijn er echt dingen/merken die af te raden zijn (bepaalde producten bij ikea?).

edit: gevarendriehoek aan thread is een abuus, ik krijg hem nt meer weg :p

Peeceefobie

Legacy Member
Al es gaan kijken in de kringloopwinkel? :unsure:

He kunt zo zelf der es opligge voor te proberen é :p

televetforum

Legacy Member
Ikea is dikke brol.
Na 3 jaar moogt ge die zetel wegsmijten.
Ik heb een goeie slaapbank, met een heel handig systeem.
Gewoon kussens ervan en trekken aan het handvat.
Bed vouwt zicht vanzelf uit, terug inplooien is gewoon duwen en alles gaat vanzelf.
Heeft een matras van 12cm dik.
Koste wel 2000 euro, maar kwaliteit betaal je :à

virtualdude

Legacy Member
televetforum zei:
Ikea is dikke brol.
Na 3 jaar moogt ge die zetel wegsmijten.
das de bedoeling van Ikea zeker.

Das gwn meubels die kort meegaan maar meestal wel modern zijn.

Jerryboy

Legacy Member
Ik heb er één van ikea, een 3zit die je op enkele seconden kan openvouwen. Ik was eerst ook ni echt zeker dat ik er goed op zou slapen maar hij zit en ligt fantastisch goed

Die zetel gaat trouwens al heel wat jaren mee en is zeker geen slechte kwaliteit hoor. Volledig ijzeren frame, dus niet van die vezelplaat gevallen die makkelijk stuk gaan. Ikea heeft brol maar er zit ook wat goed materiaal tussen.

'k geloof dat ik er destijds €250 voor betaald heb.

Insomnia187

Legacy Member
idd ikea bestaat niet uit alleen maar brol.
Maar voor een deftige slaapbank, betaal je toch al veel geld. Een slaapbank is daardoor ook niet bedoelt om elke dag op te slapen, eerder voor gasten ofzo. Dus een goedkope slaapbank is niet echt aan te raden. Heb je al eens gedacht voor gewoon een betere matras te kopen? Zo duur is dat niet. Heb me het laatst één gekocht in de aldi, en heb er geen spijt van. Was ook voor op kot.
Mvg

ElGargamel

Legacy Member
Jerryboy zei:
Ik heb er één van ikea, een 3zit die je op enkele seconden kan openvouwen. Ik was eerst ook ni echt zeker dat ik er goed op zou slapen maar hij zit en ligt fantastisch goed

Die zetel gaat trouwens al heel wat jaren mee en is zeker geen slechte kwaliteit hoor. Volledig ijzeren frame, dus niet van die vezelplaat gevallen die makkelijk stuk gaan. Ikea heeft brol maar er zit ook wat goed materiaal tussen.

'k geloof dat ik er destijds €250 voor betaald heb.

Weet je nog welk merk?

ElGargamel

Legacy Member
Insomnia187 zei:
idd ikea bestaat niet uit alleen maar brol.
Maar voor een deftige slaapbank, betaal je toch al veel geld. Een slaapbank is daardoor ook niet bedoelt om elke dag op te slapen, eerder voor gasten ofzo. Dus een goedkope slaapbank is niet echt aan te raden. Heb je al eens gedacht voor gewoon een betere matras te kopen? Zo duur is dat niet. Heb me het laatst één gekocht in de aldi, en heb er geen spijt van. Was ook voor op kot.
Mvg

mr met een twijfelaar of 2 persoonsmatras zal mn kotruimte al snel opgevuld zijn.
afin, ik ga alleszins zaterdag eerst nog is alles opmeten, dan kan ik extra creatief wezen

Insomnia187

Legacy Member
Ik wil gewoon zeggen, dat je best rekening houdt dat die dingen niet altijd comfortabel zijn. Heb ook zo'n ikea slaapbank (zitbank 2 personen uitklapbaar). Heb er 100euro voor betaald, en heb er 1x opgeslapen en daarna nooit meer. Nu gewoon gebruikt als zetel. Als je dan toch een slaapbank neemt, neem dan een goeie.

dognose

Legacy Member
260€ @ domo leuven,
nog steeds zeeeer content van
volwaardig 2persoonsbed (lattebodem en niet op de grond)
en volwaardige zetel (enkel spijtig dat er geen armsteunen aan zijn)

maar was zen geld dubbel en dik waard

Jerryboy

Legacy Member
Ik weet niet of ze die van mij nog verkopen bij ikea, op de website is hij in ieder geval niet te vinden. Maar ben er een paar maand geleden nog geweest en toen stond ier er nog.

Type of benaming weet ik niet meer en staat er blijkbaar ook ni echt op maar hij ziet er zo uit:

http://users.telenet.be/granny/brol/zetel.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan