Archief - Geld op internationale rekening storten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik heb net een poster aangekocht op ebay (Duitse verkoper) en aangezien Paypal geen optie was moet ik het geld gewoon overschrijven op zijn rekening. Ok, geen probleem denk ik dan maar ik snap echt niets van die gegevens. Via mijn KBC online is het geen enkel probleem voor mij op geld te storten op de rekening van vrienden/ouders/etc maar zo'n internationale rekening is precies net iets anders:

Meine Bankdaten:
Christin Brachvogel
Hypovereinsbank Erfurt
BLZ: 82020086
Kto: 358265022

IBAN: DE21820200860358265022
BIC: HYVEDEMM498


Dat zijn zijn gegevens. Ik vermoed dat ik die zo mag laten staan aangezien elke koper van hem die gegevens krijgt toegestuurd. Bij mijn KBC online moet ik volgende velden invullen:

  • Memodatum
  • Bedrag
  • Rekening opdrachtgever (maar daar staan mijn gegevens al)
  • Rekening-naam-adres-begunstigde
  • Mededeling
  • OGM (wat dat ook mag wezen...)
  • Geef uw paswoord

Hopelijk kan iemand mij vooruit helpen. Indien het hier niet mag, mijn excuses!

Groetjes,
Vince

Burny

Legacy Member
Bij een internationale overschrijving moet je alleen IBAN en BIC invullen. Bij mij (Dexia online) is dat dan ook een ander formulier als een nationale overschrijving. Dat zal bij Fortis ook wel zo zijn denk ik.

Block

Legacy Member
eu overschijvingen kiezen in de linkerkolom

OGM: zit gij niet op het verkeerd scherm? Binnenlandse overschrijvingen ofzow?
OGM: overschrijving met gestructureerde mededeling

^^VooDoo^^

Legacy Member
Als je het niet zeker weet ga je gewoon morgen naar de bank en zullen zij dat wel in orde brengen en terwijl vraag je hoe het moet voor de toekomst hé :p

Normaal gezien als je iban, bic en naam van die kerel invult is da voldoende, hiertoch bij fortis ...

VinceFeet

Legacy Member
Thx voor de snelle replies guys! Ik zou sowieso naar de bank gegaan zijn maar ik zit vanavond al op kot dus als ik langs mijn kbc-boer wou gaan moest ik wachten tot volgende week.

Plus het feit dat ik een ongeduldig iemand ben die die betaling zo snel mogelijk wil uitvoeren zodat m'n pakketje zo snel mogelijk voor de deur staat. :p

In ieder geval, harterlijk bedankt en ik zal het meteen is een keertje uitproberen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan