Archief - Gebruik jij social bookmarkingtools?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gebruik jij social bookmarkingtools zoals del.icio.us, ekudos,NUjij,digg,...


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten.

Matti

Legacy Member
Hi all,

Wij vroegen ons af of jullie gebruik maken van social bookmarkingtools zoals del.icio.us, digg, stumble, ekudos...

zie voorbeelden:
http://img504.imageshack.us/img504/4013/socialnewsnlv2xa7.gif

Wat is social bookmarking (bron: wikipedia)
Social bookmarking is een methode om via internet bookmarks ofwel favorieten te delen. Het concept is een combinatie van:

* het vastleggen van favorieten
* het toekennen van tags ofwel trefwoorden aan die favorieten
* het delen van deze informatie via een website.

Social bookmarking biedt een alternatief voor algemene zoekmachines. Waar deze uitgaan van algoritmes om relevante informatie te tonen, staat bij social bookmarking de gebruiker aan de basis van de resultaten en is het uitgangspunt het delen van kennis. Bij populaire zoekbegrippen als ziektekostenverzekeringen en hypotheken hebben zoekmachines grote moeite om relevante sites te tonen door het grote aantal websites waar zoekmachine-optimalisatie belangrijker is dan de inhoud van de site. Social bookmarking heeft hier de potentie wèl relevante informatie te tonen.

Bart Religion

Legacy Member
Eerste keer dat ik er van hoor. Klinkt wel intressant

ULTRAnumb

Legacy Member
dus das zo gelijk
de meest gebookmarkede dingen worden voor zoekmachines meer bezocht fzo
of ist gwn u lijstje favorieten delen en da komt op ne site enal
keiveel pornosites daartusse wrs :p

pinow

Legacy Member
Pf nee, ik voel niet de behoefte die dingen te delen met anderen :p

En als ik iets nodig heb, zal ik zelf wel zoeken ;)

Frado2005

Legacy Member
nee, nooit van gehoord en zal het nooit doen. En wat is het nut? Mits wat zoeken op google ed vind je ook wat je nodig hebt...

tgc_9012

Legacy Member
Ik zit elke dag op digg maar ik doe dat niet om bookmarks te vinden :confused:

systech

Legacy Member
Ja, ma das ook enkel omdak websites maak en zo ... en da die dingen wel broodnodig zijn vo SEO ;)

Hmgrwngd

Legacy Member
Omnistalker zei:
keiveel pornosites daartusse wrs :p

" ahzo ... M'n beste maat is een liefhebber van bestialiteit "


Laat maar dus... :p
Some things are better left unknown

Licargon

Legacy Member
Kdacht eerst dat ge myspace enzo bedoelde :P

Mr neu, nooit gebruikt.

ULTRAnumb

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
" ahzo ... M'n beste maat is een liefhebber van bestialiteit "


Laat maar dus... :p
Some things are better left unknown

da had ik al door toen hij mij zo'n site gaf :eek:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan