Archief - Games importeren/online bestellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thondermonst

Legacy Member
Halla allemaal,

ik heb een algemeen vraagje, hopelijk zit ik hier goed. Ik game al tientallen jaren en kocht mijn games meestal gewoon in de winkel zoals iedereen. Nu zou ik eens een game, meer bepaald Guitar Hero III voor de Wii willen importeren/online aankopen. Ik zie dat die pas eind november in België verkrijgbaar is terwijl die in de US al uit is. Dus vroeg ik me af of ik dit niet online kon bestellen / importeren, en dus wat vroeger me stierlijk belachelijk maken met mijn plastieken gitaartje.

Mijn vraag is dus, waar kan ik terecht, liefst met betaling via overschrijving. En mijn tweede vraagje (dat mij nu ineens te binnen schiet, ik ga dus nog op zoek naar info), hoe zit dat dan met NTSC/PAL, mijn tv is NTSC en PAL-capable maar hoe zit dat met mijn Wii?

Alvast bedankt voor de suggesties,

T.

KO

Legacy Member
Uw Wii komt waarsch uit Europa en is dus PAL...
Als je een game importeert uit de USA heb je de NTSC versie... Wat dus niet zal werken.

Crashtestdummy

Legacy Member
kvraag mij nu af wa de reden is dazze een pal versie te maken vo europa en ntcs voor amerika? :unsure:

moestet nu 1 systeem zun vu gjil de wereld ton zoutet toch simpeler zijn?

GeTa

Legacy Member
Dude87 zei:
kvraag mij nu af wa de reden is dazze een pal versie te maken vo europa en ntcs voor amerika? :unsure:

moestet nu 1 systeem zun vu gjil de wereld ton zoutet toch simpeler zijn?

Ntsc en pal zijn 2 verschillende soorten kleurentelevisiestandaarden. (damn, wat een woord)
De ene wordt in amerika gebruikt en de andere in europa en een groot aantal andere landen.
Een spel gemaakt voor amerika zal dus op de 1 of andere manier aangepast zijn aan hun standaard.

Het komt er dus gwn op neer dat de amerikaanse televisie's op een verouderd principe werken. Het zou inderdaad makkelijker zijn moest amerika de overstap maken naar PAL, maar dat kost geld natuurlijk.

whacker

Legacy Member
In the USA and many other countries in the western hemisphere, a video format called NTSC (National Television System Committee) is used. In terms of general digital video editing, the full resolution is approximately 720 x 480. The frame rate is 29.97 fps, which is very close to (but not the same as) 30 fps.

In many European countries, video formats called PAL (Phase Alternating Line) or SECAM (Système Electronique Couleur Avec Mémoire) are used. In terms of general digital video editing, the full resolution of these formats is approximately 768 x 576. The frame rate is exactly 25 fps.

Voor de nieuwere systemen (waar HDMI of Component gebruikt wordt) zou dit in principe niet mogen uitmaken (tenzij uw device het niet aan kan natuurlijk).

thondermonst

Legacy Member
Merci voor de respons, game is gereseveerd/besteld en zal 10 of 11 november geleverd worden. Nog effe luchtgitaren dus...

whacker

Legacy Member
Guitar Hero op PS2 rulet (of rockt?) trouwens, hopelijk ook op de Wii.

Stancke

Legacy Member
whacker zei:
In the USA and many other countries in the western hemisphere, a video format called NTSC (National Television System Committee) is used. In terms of general digital video editing, the full resolution is approximately 720 x 480. The frame rate is 29.97 fps, which is very close to (but not the same as) 30 fps.

In many European countries, video formats called PAL (Phase Alternating Line) or SECAM (Système Electronique Couleur Avec Mémoire) are used. In terms of general digital video editing, the full resolution of these formats is approximately 768 x 576. The frame rate is exactly 25 fps.

Voor de nieuwere systemen (waar HDMI of Component gebruikt wordt) zou dit in principe niet mogen uitmaken (tenzij uw device het niet aan kan natuurlijk).

USA = 29.97FPS
EUR = 25FPS

Wil dat dan zeggen dat een aflevering in Amerika 50min duurt en in Europa 55min?:D

coap

Legacy Member
Stancke zei:
USA = 29.97FPS
EUR = 25FPS

Wil dat dan zeggen dat een aflevering in Amerika 50min duurt en in Europa 55min?:D

tuurlek ni :s duurt evenlang alleen krijgen de amerikanen meer "fototjes " te zien
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan