Archief - Franstalige radiofrequenties in Leuven?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

downset818

Legacy Member
Hey, wat voor Franstalige zenders kan men in Leuven eigenlijk krijgen? Iemand die frequenties kan geven? Voor er een of andere plezante mij naar google linkt, ik heb gekeken, maar ik vind alleen lijsten met frequenties voor Nederlandstalige posten.

Vintage Hifi

Legacy Member
FM 95,6 is Classic21 (Rockmuziek)
En de meeste frequenties van Franse posten zitten rond de 90.

-etienne-

Legacy Member
als ik naar rgr probeer te luisteren wordt deze vaak verstoord door een franse zender. Dus in de buurt van 105 moet er ook nog eentje zijn.

Kan je niet gewoon je radio laten zoeken via RDS? Want ik ontvang er een 5-10 tal gok ik.

[TFT]Poky

Legacy Member
zei de man van aalst, wat weet gelle daar eigelijk van verfransing af.

Die jongen vraagt vriendelijk ne franse radio post ik zie niet in wat dat met verfransing te maken heeft

WolCoM

Legacy Member
Skyrock? Hier is dat 94.30 , maar Kortrijk ligt wel mijlen van Leuven. Nuja, ge weet nooit. :)

Genious

Legacy Member
mebbe naar Franse online radio's luisteren, zal prolly beter zijn voor de geluidskwaliteit. :unsure:

downset818

Legacy Member
Silvester zei:
Nederlandstalig ftw imo ;), minder verfransing...

Eigenlijk studeer ik Frans en ik ben niet al te content van de hoeveelheid "alledaags" Frans die wij krijgen. Voor we onnozele conclusies gaan trekken.

Feignasse

Legacy Member
Die Walen hebben echte superzenders, hun Franse troep komt er tot ver over de taalgrens nog helderder door dan Vlaamse zenders. Dat zowel in Vilvoorde als in Leuven :sop:

ComputerVISTA

Legacy Member
Genious zei:
mebbe naar Franse online radio's luisteren, zal prolly beter zijn voor de geluidskwaliteit. :unsure:

Online beter dan via een antenne? Nah... niet echt ^^

Mr. M

Legacy Member
classic 21 is idd de enige waar ik direct kan opkomen, maar mss vind ge hier en daar nog wel (een eventueel gestoorde) franse post

maar nog niet echt achter zitte zoeke eigelijk

classic 21 valt trouwens nog redelijk hard mee imo (al ben ik ni echt een radioluisteraar)
maar als ge in leuven zit is er maar 1 post he, Radio Scorpio :) (106.0 FM)
dat is een studentenradio maar imo van de beste radio die ik al heb gehoord (gewoon het feit dat ze praktisch elk soort muziek draaien, tot dingen die totaal niet mainstream zijn toe en dat is imo het belangrijkste, van die andere radiozenders zijn er toch al veel te veel)

Project Loony

Legacy Member
Pure F.M. op 101.4 Mhz.

De enige Franstalige radio die te pruimen valt.

(En we zitten in Leuven verdorie! Vlaanderen den Leeuw! ^^)

servi

Legacy Member
Ulixes zei:
Die Walen hebben echte superzenders, hun Franse troep komt er tot ver over de taalgrens nog helderder door dan Vlaamse zenders. Dat zowel in Vilvoorde als in Leuven :sop:

idd zelfs hier in duffel ( ten noorden van mechelen) kan ik heel wat franse posten ontvangen :wtf:

RaPmAn

Legacy Member
WolCoM zei:
Skyrock? Hier is dat 94.30 , maar Kortrijk ligt wel mijlen van Leuven. Nuja, ge weet nooit. :)

Dat valt in Leuven niet te ontvangen, spijtige zaak maja ik luister bijna altijd via webstream naar Skyrock.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ulixes zei:
Die Walen hebben echte superzenders, hun Franse troep komt er tot ver over de taalgrens nog helderder door dan Vlaamse zenders. Dat zowel in Vilvoorde als in Leuven :sop:
Dat komt zo precies over alsof het zou moeten stoppen aan de taalgrens :D...

-etienne-

Legacy Member
absoluut niets tegen het feit dat je hier franse zenders kan ontvangen, integendeel. Maar wel als de Nederlands-talige zenders leiden onder het feit dat de franse te "sterk" signaal uitzenden, dit mogen ze zelfs niet, en daardoor de NL-zenders minder goed ontvangen. RGR heeft al jaren problemen hiermee, terwijl zij in hun recht zijn.

maxdevis

Legacy Member
op tuner.be kan je er al behoorlijk wat vinden, maar dat zijn enkel de grote radio-stations.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan