Archief - Euphony consultant

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeroenrams

Legacy Member
Zoals op de website van Euphony te zien is werken ze met consultants voor het verkopen van hun producten. Mij als student leek dat wel interessant om een centje bij te verdienen, maar wss heb ik wel enkele addertjes onder het gras ofzo gemist.
Nu heb ik daarnet telefoon gekregen en heb ik een afspraak gemaakt met een persoon om daarover eens te praten.
Maar ik wou eens vragen of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben omdat ze dat nu doen, gedaan hebben, van plan zijn, iemand kennen die dat doet,...
Wat zijn de voor -en nadelen van zo'n systeem? Want je bent ook zelfstandige (dus met btw nr, houdt dit gevolgen in voor de belastingen ofzo?)
Ik werk daarbovenop als student elke zondag 5 uur, kan ik dit blijven doen als ik dat verkoopwerk als zelfstandige doe?

FuLcRuM

Legacy Member
Je verkoopt contractjes wanneer je wil en je zal betaald worden op comissie.
Je kan ook andere mensen onder jou laten verkopen en op hun verkopen krijg je ook nog eens een procentje.

Het is héél interessant om te doen als je jonger bent en een commercieel talent bent, er kruipt wel wat tijd in maar een verdienste van € 2000 is wel makkelijk haalbaar.

Ik heb dit zelf nog een tijdje gedaan in bijberoep gedaan en ik pluk daar nog maandelijks de vruchten van...

Genious

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Je verkoopt contractjes wanneer je wil en je zal betaald worden op comissie.
Je kan ook andere mensen onder jou laten verkopen en op hun verkopen krijg je ook nog eens een procentje.
Is dat geen pyramideconstructie? :wtf:

jeroenrams

Legacy Member
Ik vermoed dat ik niet al teveel zal verkopen, ik gok 1 à 2 contractjes per maand in het begin. Als ik de smaak te pakken zou hebben ofzo dan kan het zijn dat ik dat wel meer doe.
Maar zoals die persoon zei aan de telefoon kon ik verkopen zo veel of zo weinig als ik zelf wil. Dus ik veronderstel dat als ik per jaar niets of maar enkele contracten verkoop dat eigenlijk ook perfect kan?

Wat me vooral interesseerd is of ik:
1) Mijn 5 uur per week kan blijven werken in de lokale gb en er toch nog iets van geld aan over te houden. (kwestie van zeker te zijn van inkomsten, als student toch altijd handig :))
2) De belastingen volgend jaar niet gaan afkomen met een hoge som belastingen.
3) Ben ik als ik zelfstandige nog ten laste van mijn ouders? Of ben ik enkel niet meer ten laste als ik een bepaald bedrag aan inkomsten verdien? (dit maakt een groot verschil in belastingen dat zij moeten betalen)

Emerxill

Legacy Member
Als ge zelfstandige wilt worden moet ge een btw-nr aanvragen. En da is volgens mij ook nie gratis. Ben nie heel zeker maar volgens mij kost zelfstandige worden geld. Dus moet ge zien dat dat bedrag al terugverdiend is eh :) Het zullen wel geen duizende euro's zijn ma toch.

Anyway, over da Euphony gedoe zou ik et u niet aanraden. Die bron staat zo goed als droog en is het imo nu telaat om daar nog in te stappen om er iets fatsoenlijk te verdienen. De mensen die er van et begin zijn ingestapt verdienen er nu natuurlijk wel nog aan...

Der zijn nog alternatieven zoals Hamburg Manheimer, werkt dezelfde manier: contractjes verkopen, meerbaald verzekeringen. Maar die bron is ook aant opdrogen :)

zweebee

Legacy Member
die manne hebben da aan mij & een maat ook gevraagd in de tijd (vermits dat wij veel contact hadden in het "pro" gaming gebeuren)

hebben het niet gedaan omdat ge een franchise moet betalen van meer dan 100 euro forfaitair bij aanvang & dat het eigenlijk een pyramidale vazallenstructuur was.
klonk allemaal heel goe, maar heel nep tegelijkertijd

FuLcRuM

Legacy Member
zweebee zei:
die manne hebben da aan mij & een maat ook gevraagd in de tijd (vermits dat wij veel contact hadden in het "pro" gaming gebeuren)

hebben het niet gedaan omdat ge een franchise moet betalen van meer dan 100 euro forfaitair bij aanvang & dat het eigenlijk een pyramidale vazallenstructuur was.
klonk allemaal heel goe, maar heel nep tegelijkertijd

De gouden jaren zijn daar voor voorbij, maar geloof mij het was de moeite...

En iedere 3 maanden prijzen voor de beste verkopers met een hele show er rond.
En die prijzen waren niet niets: reizen, auto's, ...

Er nu nog instappen is moeilijk; maar niet onoverkomelijk en je kan altijd wel "slachtoffers" vinden hoor...

el shorty

Legacy Member
als zelfstandige moet je inderdaad een btw nr hebbe ndat je moet betalen. Verder, aangezien je student bent:
-geen kindergeld meer
-geen studiefinanciering meer ( je bent immers al werkende, idem voor voorgaande)
- aangezien je zelfstandige hebt heb je moeite om een werkloosheidsuitkering te krijgen later...
-...

Ik zie het nut er niet van in om het als nieuwkomer op de arbeidsmarkt te doen

jeroenrams

Legacy Member
Nu ik dat zo lees heb ik de afspraak met die persoon maar afgezegd. Ik denk niet dat het dan zo interessant is voor mij.

Gromme

Legacy Member
als ik me niet vergis krijg je een opleiding bij mannheimer (bvb) en als je mensen onder je wilt dan verschaffen zij de btw-nr. voor je.

maxdevis

Legacy Member
el shorty zei:
als zelfstandige moet je inderdaad een btw nr hebbe ndat je moet betalen. Verder, aangezien je student bent:
-geen kindergeld meer
-geen studiefinanciering meer ( je bent immers al werkende, idem voor voorgaande)
- aangezien je zelfstandige hebt heb je moeite om een werkloosheidsuitkering te krijgen later...
-...

Ik zie het nut er niet van in om het als nieuwkomer op de arbeidsmarkt te doen

niet helemaal waar, aangezien je het statuut van student-zelfstandige kan aanvragen (dus met behoud van kindergeld en al de rest, mits een aantal beperkingen natuurlijk)

Emu

Legacy Member
Niet dat Euphony u bedriegt, maar geloof me, als je de uren die je er in steekt uitrekend en al de moeite verdien je uiteindelijk iets van een 2 euro per uur (en dan moet je al redelijk goed zijn). Voor mij is het dat persoonlijk niet waard.

FuLcRuM

Legacy Member
Emu zei:
Niet dat Euphony u bedriegt, maar geloof me, als je de uren die je er in steekt uitrekend en al de moeite verdien je uiteindelijk iets van een 2 euro per uur (en dan moet je al redelijk goed zijn). Voor mij is het dat persoonlijk niet waard.

En kijk nu naar mij: ik strijk nog maandelijks een redelijk groot bedrag op en ik ben er al een jaar mee gestopt...

Zolang de mensen die ik aangebracht heb klant blijven, blijf ik dat opstrijken :)
Een vriendin en ik hebben in de zomer van 2004 samen een opbrengst gehad van € 6000.
Natuurlijk hadden wij daar onze trukjes voor :)
Het overgrote gedeelte hebben wij op 5 dagen verdiend...

Vrallie

Legacy Member
Ik zou het persoonlijk niet doen en niet omdat het nep is maar omdat het nie echt de moeite meer is. Degene die er in het begin bij waren en die zich hebben ingezet plukken er idd de vruchten van nu, maar al de rest zal daar nog weinig aan verdienen imo, ge moet ook rekenen dat in tegenstelling tot toen er veel mensen al niet meer moeten weten van mensen die aan de deur komen om zaken te verkopen, en vroeger was euphony (en dan vooral de vaste telefonie) overduidelijk de goedkoopste op de belgische markt waardoor het simpel was om te verkopen, nu daarintegen is die markt zo verzadigd dat het in mijn ogen tijdsverlies zal zijn.

roslar

Legacy Member
Ik heb het ook nog willen doen. Maar het probleem is dat het al uitgemolken is. Wie wil er dat nu kopen? :d

FuLcRuM

Legacy Member
wij hebben zo in Sidmar in Gent rond geweest (connecties zijn zo handig) en toen hebben we daar héél goed aan verdiend! (zie eerdere post)...

En wie wil dat nu? Nog véél mensen hoor... Het hangt er vanaf hoe je het aanbrengt...

U specifiek concentreren op Belgacomklanten en je komt er wel ;)

BloodSeaker

Legacy Member
FuLcRuM zei:
En kijk nu naar mij: ik strijk nog maandelijks een redelijk groot bedrag op en ik ben er al een jaar mee gestopt...

Zolang de mensen die ik aangebracht heb klant blijven, blijf ik dat opstrijken :)
Een vriendin en ik hebben in de zomer van 2004 samen een opbrengst gehad van € 6000.
Natuurlijk hadden wij daar onze trukjes voor :)
Het overgrote gedeelte hebben wij op 5 dagen verdiend...


Ha! Ik heb uw website dan gemaakt waar ge uw rapporten en zo kunt opvragen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan