Archief - Eénmalige uitzondering op de geluidsoverlastregel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WhiSpEr

Legacy Member
Ahoi,

ik heb mij laten wijsmaken dat er zoiets bestaat als een éénmalige uitzondering op de geluidsoverlastregel (zijnde dan specifiek voor evenementen zoals fuiven etc. die 's nachts doorgaan). Dus dat je in principe na 4u kan doorgaan zonder dat de politie alles lamlegt.

Weet iemand daar iets meer over te vertellen? Of is dit gezever?

NL-=Chielio=-

Legacy Member
ik zou zeggen, bel het bureau bij jou in de stad / dorp. Vaak ligt dit per gemeente net iets anders.

Vraag er naar en je weet zeker dat je het goede antwoord hebt.

WhiSpEr

Legacy Member
NL-=Chielio=- zei:
ik zou zeggen, bel het bureau bij jou in de stad / dorp. Vaak ligt dit per gemeente net iets anders.

Vraag er naar en je weet zeker dat je het goede antwoord hebt.

Moet ik daarvoor bij de gemeente zijn of bij de lokale politie of ... ?

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
vraag het eens, ze zullen jou wel doorsturen naar de juiste instantie

hatetn

Legacy Member
tbeste is het aanvragen dan kunnen ze u niet stoppen
als gij tenmidden in de nacht veel lawaai maakt en u buren moeten er vroeg uit om te gaan werken zal het niet lang duren voor ze er staan en ge gaat mogen stoppen. nuja ze gaan nu ook nie direct zeggen da ge et moe stilleggen maar wel da ge stiller moe zijn, blijft er overlast ja pecht gehad

Quirinus

Legacy Member
WhiSpEr zei:
Dus dat je in principe na 4u kan doorgaan zonder dat de politie alles lamlegt.

Weet iemand daar iets meer over te vertellen? Of is dit gezever?

Ik herinner mij dat ze met Antwerp Is Burning ooit de boel zijn komen plat leggen toen Tiësto aan het draaien was. Dat was toen wel in een grote tent dus kan me voorstellen dat de buurtbewoners niet konden slapen :D . Het jaar nadien is het op een andere locatie doorgegaan.

TheCrow7

Legacy Member
Zeg nu eerlijk. Om 3 á 4 uur is een fuif toch al aan het minderen, dus waarom dan niet stilaan stoppen ?

Gothrix

Legacy Member
Goafeestjes duren vaak tot de middag erop.
Of langer als het 24 uren of weekend feestjes zijn. ^^

virtualdude

Legacy Member
WhiSpEr zei:
Dus dat je in principe na 4u kan doorgaan zonder dat de politie alles lamlegt.

In principe mag je zelf overdag geen geluid maken al wordt er daar iets meer een gedoogbeleid gehanteerd.
Voor een feest te organiseren ga je papieren,... moeten aanvragen bij gemeente of politie.

Yo-Han

Legacy Member
te luid is te luid ,geen uitzondering daarop...als mensen erdoor echt hun nachtrust moeten laten kan de politie ELKE fuif stoppen ...de van 06h tot 22h regel telt ook niet meer

als ge bvb maar een paar mensen hebt die mogelijks last zouden hebben,kun je ze het beleefd vragen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan