Archief - Eindafrekening elektriciteit (NUON)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

astragtuner

Legacy Member
Vandaag mijn envelop opengedaan met de eindafrekening, en ik wist zeker dat ik ging terugtrekken maar helaas....moet een goeie €460 bijdragen
De nieuwe voorschotfactuur gaat van €76 naar maar liefst €126

De meterstanden op mijn factuur komen totaal niet overeen met mijn meterstanden die ik aflees.
Kheb wel een brief gekregen (tijdje geleden) om zelf de meterstanden door te geven, maar ben dit totaal vergeten.

Heeft er dit nog iemand meegemaakt, en kun je hier alsnog iets aan doen, of ben ikzelf in fout door de meterstand niet tijdig door te geven.

Ik heb nog enkele dagen tijd om mijn rekening te betalen...

astragtuner

Legacy Member
Nog iets vergeten melden....
Vorig jaar betaalde ik €50 voorschot en na eindafreking moest dit normaal rond de €60 liggen.
Dus na mijn opleg kreeg ik toen de nieuwe voorschot factuur van €76.
Dus maw van €50 naar €125 op één jaar tijd????....dit is toch niet normaal.
En het moet wel passen dat ik vandaag een artikel in de Humo gelezen heb over kloteklanten. En nu weet ik precies wat ze ermee bedoelen

russian

Legacy Member
astragtuner zei:
Vandaag mijn envelop opengedaan met de eindafrekening, en ik wist zeker dat ik ging terugtrekken maar helaas....moet een goeie €460 bijdragen
De nieuwe voorschotfactuur gaat van €76 naar maar liefst €126

De meterstanden op mijn factuur komen totaal niet overeen met mijn meterstanden die ik aflees.
Kheb wel een brief gekregen (tijdje geleden) om zelf de meterstanden door te geven, maar ben dit totaal vergeten.

Heeft er dit nog iemand meegemaakt, en kun je hier alsnog iets aan doen, of ben ikzelf in fout door de meterstand niet tijdig door te geven.

Ik heb nog enkele dagen tijd om mijn rekening te betalen...

Je kan beter even contact opnemen met consumentendienst van Nuon. 't Is maar een telefoontje eh.

Optec

Legacy Member
Best schriftelijk je standen doorgeven en een nieuwe afrekening vragen.

astragtuner

Legacy Member
ja, dat was ik zeker van plan
Daarnet met mijn schoonbroer gebeld, die heeft vroeger nog bij Nuon gewerkt, en die zei dat ik waarschijnlijk wel mijn opleg moest betalen, maar dat het zeker geen probleem zou mogen geven om mijn voorschotfactuur aan te passen

Optec

Legacy Member
Gebaseerd op hun data zou je tstijdse nu 114€(460:12 +76) moeten bedragen.
Als je de standen niet doorgeeft wordt er een schatting gemaakt.

Maar eens mooi briefke schrijven. Een verdubbeling lijkt me nogal overdreven of je moest "plantjes" zijn beginnen kweken:D

Laurens-

Legacy Member
Eens die plantjes rijp zijn zal hij met de opbrengst gerust een dubbele verdubbeling kunnen permiteren :D

astragtuner

Legacy Member
Heb vanmorgen gebeld...mijn probleem uitgelegd en ik kon zonder problemen mijn meterstand doorgeven en ik ging een nieuwe afrekening krijgen.
De persoon aan de andere kant van de lijn was supervriendelijk en had alle begrip voor mijn probleem. :)

EagleEye

Legacy Member
Jij bent hier gewoon reclame aan het maken voor Nuon ja! ;)

Allez, goed dan da het gewerkt heeft :)

freste

Legacy Member
ja, dat is normaal, als je geen meterstanden doorgeeft wordt je meterstand geschat op basis van je vorige verbruiken. meestal is dit in je voordeel, maar soms, zoals hier dus blijkbaar, in je nadeel.

Suphafly

Legacy Member
als ge net den humo hebt gelezen dan zou de hoop al in mijn schoene zitten :p

russian

Legacy Member
astragtuner zei:
Heb vanmorgen gebeld...mijn probleem uitgelegd en ik kon zonder problemen mijn meterstand doorgeven en ik ging een nieuwe afrekening krijgen.
De persoon aan de andere kant van de lijn was supervriendelijk en had alle begrip voor mijn probleem. :)

De opmerking van poster nummer twee was nog niet zo dom :p.

Optec

Legacy Member
russian zei:
De opmerking van poster nummer twee was nog niet zo dom :p.


= ikke poster nr 2 ?? :applause:
Aangezien het hier om centen gaat geef ik geef toch de voorkeur, na telefoontje , aan een schriftelijk/mail bevestiging.

En wanneer kan je oogsten? :D

whacker

Legacy Member
Ik ben anders 200 euro kwijt aan electrabel (lang verhaal over een nieuwe huurder in mijn oud appartement), blijken allemaal kosten te zijn die ik niet kan recupereren. Ik verander dus zeer binnekort van energieleverancier.

Optec

Legacy Member
whacker zei:
Ik ben anders 200 euro kwijt aan electrabel (lang verhaal over een nieuwe huurder in mijn oud appartement), blijken allemaal kosten te zijn die ik niet kan recupereren. Ik verander dus zeer binnekort van energieleverancier.

Klacht indienen, ombudsman, Vreg ...niet opgeven.

bludgeoned

Legacy Member
Optec zei:
= ikke poster nr 2 ?? :applause:
Aangezien het hier om centen gaat geef ik geef toch de voorkeur, na telefoontje , aan een schriftelijk/mail bevestiging.

En wanneer kan je oogsten? :D
Hij heeft het over zichzelf

Selderijstok

Legacy Member
Familielid van ik moet zogezegd 1800€ opleggen :crazy: . Blijkbaar is ze dus nie de enigste

Kingskawn

Legacy Member
Welke energieleveranciers zijn beter dan Electrabel? Met beter bedoel ik goedkoper.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan