Archief - druiven zonder pitten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Warlock

Legacy Member
yo
zijn druiven zonder pitten genetisch gewijzigd of komt da echt voor in de natuur
tzijn zo van die kleine blauwe en lange smalle witte die allebei zoet en lekker smaken

Bontus

Legacy Member
die zijn wel zo gekweekt door de mens vermoed ik, want ze planten zich alleen voor door ze te verstekken.
In de natuur zal dat nogal moeilijke vanzelf gaan.

e.House

Legacy Member
die druiven zonder pitten zijn idd genetisch gemanipuleerd

Dit komt door de dna combryant? methode waardoor ze dus die dna van die druiven manipuleren en dan terug inplanten waardoor er dus druiven bestaan zonder pitten.

Maar ze zijn idd zeer lekker.

-etienne-

Legacy Member
was dat nie gewoon via natuurlijke selectie? Dat ze steeds enkel die druiven voortkweken met geen of heel kleine pitjes?

Kepa

Legacy Member
-etienne- zei:
was dat nie gewoon via natuurlijke selectie? Dat ze steeds enkel die druiven voortkweken met geen of heel kleine pitjes?
dat is dan niet meer natuurlijke selectie :p

soupii

Legacy Member
Ik heb ook ergens eens gehoord dat druiven zonder pitten minder gezond zijn dan met, klopt dit of is dit gezever?

-etienne-

Legacy Member
Kepa zei:
dat is dan niet meer natuurlijke selectie :p

wel ja, ik bedoel dat ze die niet genetisch manipuleren, maar dat ze gewoon de minst pittige verder kweken ;)

spoelworm

Legacy Member
gbruik van dna manipulatie is nogal omslachtig als je gewoon door het gebruik van hormonen (auxine) tot pitloze of parthenocarpe vruchten kan komen.

PaJaMa

Legacy Member
soupii zei:
Ik heb ook ergens eens gehoord dat druiven zonder pitten minder gezond zijn dan met, klopt dit of is dit gezever?
volgens mij gwn propaganda van greenpeace

Cin

Legacy Member
Druiven in België zijn NIET genetisch gemanipuleerd, dat is trouwens ook niet toegelaten. Deze zijn gewoon zodanig gekweekt door elke keer opnieuw de druif met de kleinste zaadjes te nemen. Uiteindelijk heb je geen zaden meer en worden de druiven verder gekweekt dmv. 'enten' op een andere druivenplant.

Yen

Legacy Member
Ik dacht dat genetisch gemanipuleerd voedsel in Europa strikt verboden is?
Ale ja, overlaatst hadden ze toch een rijstkorreltje gevonden dat gemanipuleerd was (een van de zoveel) en waar ze niet al te blij over waren.

D@SîR0

Legacy Member
C|n zei:
Druiven in België zijn NIET genetisch gemanipuleerd, dat is trouwens ook niet toegelaten. Deze zijn gewoon zodanig gekweekt door elke keer opnieuw de druif met de kleinste zaadjes te nemen. Uiteindelijk heb je geen zaden meer en worden de druiven verder gekweekt dmv. 'enten' op een andere druivenplant.
inderdaad, het gaat hier om genenpool-manipulatie, simpel gezegd: het tegenovergestelde van natuurlijke selectie. de sterkste express wegnemen zodanig dat de zwakkere genen overblijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan