Archief - Doorverbind problemen met gsm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Featherfoot

Legacy Member
Hallo iedereen,

De topictitel is een beetje slecht gekozen, maar ik kon het niet direct op een andere manier uitleggen.

Het zit dus zo; mijn moeder heeft hierthuis een plantencentrum. Aangezien zij de enige is die daarvoor instaat hier kan zij niet steeds bij haar kassa zijn om de mensen te helpen. Zij loopt regelmatig rond door heel het plantencentrum en aangezien dit nogal groot is heeft ze niet altijd gehoord of gezien dat er iemand door de poort binnenkomt gereden.

Nu heeft zij een systeem laten installeren dat een signaal laat horen dat er iemand door de poort rijdt. Er wordt ook automatisch gebeld naar mijn moeder haar gsm. Zo wordt zij gewaarschuwd dat er klanten zijn. Tot hiertoe is het allemaal goed.

Nu, als dat systeem belt is dat eigenlijk een gesprek. Mijn moeder neemt dan natuurlijk niet op, aangezien dat weer meer geld kost en dat opbellen door het systeem kost ook al geld. Als ze dat een paar keer heeft gedaan krijgt ze telefoon + bericht van 1230 ( een nummer dat je waarschuwt als er berichten zijn op de voicemail. ). Die berichten zijn dan telkens het signaal van dat systeem. ( Gaat zo van tu - tu - tu - tu ).

Wat is nu precies mijn vraag? Wel, mijn moeder zou graag van die 1230 meldingen afgeraken. Is dat mogelijk om die dingen af te zetten, zodat je dat nietmeer aankrijgt.

Ook wil zij eigenlijk een ander gsmabbonement, aangezien haar huidige nogal veel kost. Ze zit nu bij proximus, welk precies weet ik niet juist. Bellen doet ze niet zoveel ( ze wordt opgebeld, maar zelf bellen gebeurt zelden met die gsm).
Is er een andere mogelijkheid?

Bedankt op voorhand,
FeatheR

Stimpy

Legacy Member
als je opgebeld wordt kost dat je toch niets
en ik denk dat je voicemail kan uitzetten hoor, bel eens naar 1230 en daar kan je ergens je instellingen wijzigen, die vrouwenstem zegt dat wel

Cyclone

Legacy Member
dus elke keer als daar iemand voorbijkomt moet jij een gsm gsprek van enkele seconden betalen...:wtf:
lijkt me wel heel duur op den duur...

Op een of andere manier die voicemail proberen uitschakelen is de beste oplossing denk ik

Featherfoot

Legacy Member
Cyclone zei:
dus elke keer als daar iemand voorbijkomt moet jij een gsm gsprek van enkele seconden betalen...:wtf:
lijkt me wel heel duur op den duur...

Op een of andere manier die voicemail proberen uitschakelen is de beste oplossing denk ik

Het is niet echt het gesprek aangezien mijn moeder direct op afleggen drukt nog voor ze hem heeft opgepakt. Maar de verbindingskosten van dat systeem naar de gsm van mijn moeder zijn het die het zo duur maken.

M1tch

Legacy Member
verbindingskosten ? is dat niet alleen bij base?

ik vind het trouwens maar een ingewikkeld en duur systeem voor een simpel doel

protnie

Legacy Member
wrm doe je niet zoals je in sommige gewone winkels hebt als je voorbij de deur (of poort in uw geval) voorbij loopt (rijdt in u geval) dan een gerinkel gaat van een bel in de winkel zelf maar dan bv op verschillende plaatsen die overal in de winkel te horen zijn.

Featherfoot

Legacy Member
protnie zei:
wrm doe je niet zoals je in sommige gewone winkels hebt als je voorbij de deur (of poort in uw geval) voorbij loopt (rijdt in u geval) dan een gerinkel gaat van een bel in de winkel zelf maar dan bv op verschillende plaatsen die overal in de winkel te horen zijn.

De winkel zelf ( het binnengedeelte ) is vrij klein. Mijn moeder loopt voornamelijk buiten rond en dat is ongeveer 10000m² groot.

GhO$T

Legacy Member
kwestie van welke formule nemen kan ze beter overstappen naar pre-paid, abbo is zotte kost als je amper zelf belt.

GvR

Legacy Member
Het kost geld omdat ze inhaakt denkt ik.. Dan kom je automatisch op de voicemail terecht. Systeem laten instellen da het maar 10sec belt ofzo en dan zelf stopt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan