Archief - Domeinnaam

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ByT3 Me

Legacy Member
ik heb een vraag ivm domeinnamen.

Ben namelijk in discussie met iemand daarover en wil weten of ik juist zit.

kennissen van mij heb een winkel in sportartiekelen en laten we die als vb: www.f00tball.be noemen. Hun zaak is ook onder die naam geregistreerd.

nu, een persoon een andere zaakvoerder in dezelfde sport waar ze al geregeld moeilijkheden mee hebben. heeft het domein naam www.f00tbal.be erna geregistreerd. met dus de spel fout van de ontbrekende 'L' .

Deze site is nog niet online, maar hij gebruikt wel die domein naam op bvb ;
2dehands.be om gelijkaardige sport artiekelen te verkopen.


Nu is mijn vraag; of dit eigenlijk mag?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik denk van wel, tis toch ni dezelfde naam dus er is toch geen sprake van copyright volgens mij ;)

bartnijs

Legacy Member
als je kunt bewijzen dat hij het gedaan heeft om te kloten kun je hem aanklagen

Wundagore

Legacy Member
dit had een naam, ik geloof dat microsoft daar niet al te blij mee was.
mss dat iemand anders hier meer weet daarover.

Santa

Legacy Member
Alles wat gebeurd is om iemand te kloten, wat gebeurd is om te profiteren van een ander is aanklaagbaar. Alles wat on-recht-vaardig is, is aan te klagen.

Art. 93 Handelspraktijkenwet: "Verboden is elke met de eerlijke handelsgebruiken strijdige daad, waardoor een verkoper de beroepsbelangen van een of meer andere verkopers schaadt of kan schaden"

Als hij die naam gebruikt om verwarring te zaaien, of om te profiteren van de naam van f00tball.be is da zeker te winnen als je da voor de rechter brengt.

Probleem is dat het nog altijd niet verboden is "per ongeluk" f00tbal.be te gebruiken om "per ongeluk" hetzelfde te verkopen.
Dan moet de advocaat maar wat inventief zijn in zijn betoog he..
Probleem is ook dat het geld en tijd kost om naar de rechter te stappen, deze twee moet je afwegen tegen wat je verliest he (economisch gezien of gewoon principieel).

Valt het op dak Rechten en Economie doe? :unsure:

dJeez

Legacy Member
Wundagore zei:
dit had een naam, ik geloof dat microsoft daar niet al te blij mee was.
mss dat iemand anders hier meer weet daarover.
Dat ging over Mike Rowe met z'n welluidende www.mikerowesoft.com

Je kan er gigantisch veel artikels over terugvinden oa. http://www.cnn.com/2004/TECH/internet/01/19/offbeat.mike.rowe.soft.ap/

Hier in België is de regeling mbt domeinnamen sowieso al verschillend tov de States. Voor geschillen consulteer je best http://www.dns.be/, daar kan je alle regels en relevante informatie vinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan