Archief - digitaal canvas

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

den Acid Burn

Legacy Member
ik heb ooit eens ergens iets gelezen over een digitaal canvas.
basically een lcd scherm dat ge aan de muur kunt hangen met wat geheugen in waarop ge dan eigen fotos en dergelijke op kunt laten afspelen.

iemand enig idee waar ge zo een scherm kunt kopen?

als dat moeilijk te verkrijgen is (of te duur) maak ik zelf wel iets :)

grtz

ComputerVISTA

Legacy Member
Bedoel je OLED? Een scherm zo dun als een blad papier en ook plooibaar?

wouter_dc

Legacy Member
Ik heb er ook al van gehoord. Ik meen me te herinneren dat het uitgebracht is door Philips. Ik zal meteen even zoeken.

PCVista: ik denk dat Acid Burn een fotokader bedoelt, dat dienst doet al lcd schermpje. Basically gewoon een fotokader met scherm binnenin dat dan foto's laat zien vanuit het geheugen.



EDIT: Bedoel je dit? http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/6244
Eerste hit bij google op "Philips fotokader" ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Achja, sony heeft dat ook, je schuift er een geheugenkaartje in en die foto's worden dan op het lcd schermpje vertoont?

DSK

Legacy Member
Philips heeft die iig, verkopen ze hier soms in Photo-hall naar m'n weten

simpele duif

Legacy Member
kost een 200tal euro en is eigenlijk maar een klein kaderke

Reptiel

Legacy Member
yup en het kader komt nog warm ook, hebben er een paar in onze winkel staan.
En heel veel functies geeft het nu ook nog niet echt.

Geef het nog wat ontwikkelingstijd en binnen een jaar ofzo is dat HET eindejaarsgeschenk !!
Want het geeft wel iets, en het valt door veel mensen wel op, tot ze de prijs horen :-)

Reptiel

Legacy Member
virtualdude zei:
het blijft maar brol/gadget
als het goed verder ontwikkeld wordt, is dat alles behalve een brol gadget.
Veel mensen vinden het een prachtig iets en denk aan al de boma's.
Geef ze dat + een SDkaartje met foto's van de familie op en ze worden gek!!!

Messias.

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Bedoel je OLED? Een scherm zo dun als een blad papier en ook plooibaar?
Dat is niet wat OLED inhoudt. OLEDs zijn Organische LED's, en geloof me vrij, allesbehalve plooibaar. Jij hebt het over e-ink, verschillende bedrijven (zoals Philips), hebben eigen prototypes en eigen namen daarvoor.

den Acid Burn

Legacy Member
idd e-ink bedoel ik niet.
hebben jullie mss ook enkele links naar reviews van die philips fotokaders ofzo?

als dat scherm te klein is ga ik wss gewoon een mooi afgewerkt lcd scherm halen dat niet misstaat aan de schouw en een vga kabel van 30m en dan verbind ik het rechtstreeks met men desktop.

Messias.

Legacy Member
den Acid Burn zei:
als dat scherm te klein is ga ik wss gewoon een mooi afgewerkt lcd scherm halen dat niet misstaat aan de schouw en een vga kabel van 30m en dan verbind ik het rechtstreeks met men desktop.
Ik denk dat je hetzelfde kan bereiken met een oude laptop en een beetje creativiteit en handigheid. En goh, ik heb ooit zo'n "casemod" gezien, maarja, vind zo'n link maar eens terug hé.

ComputerVISTA

Legacy Member
Messias. zei:
Dat is niet wat OLED inhoudt. OLEDs zijn Organische LED's, en geloof me vrij, allesbehalve plooibaar. Jij hebt het over e-ink, verschillende bedrijven (zoals Philips), hebben eigen prototypes en eigen namen daarvoor.


Had ooit eens ergens een filmpje gezien over oled en dat was weldegelijk wat ik beschreef alsook als ik google, nuja zal zelf wel wat zoeken van wat wat is.

Messias.

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Had ooit eens ergens een filmpje gezien over oled en dat was weldegelijk wat ik beschreef alsook als ik google, nuja zal zelf wel wat zoeken van wat wat is.
OLED-schermpjes kan je terugvinden in je GSM, digitale camera, hippe mp3speler, ... Binnenkort ook in grote televisietoestellen enz enz.

ComputerVISTA

Legacy Member
Messias. zei:
OLED-schermpjes kan je terugvinden in je GSM, digitale camera, hippe mp3speler, ... Binnenkort ook in grote televisietoestellen enz enz.


Weet ik, zoalsook al in grotere formaten van auto radio's en etc... en wat ze daar vooral bewezen was dat het zeer plooibaar was (oprolbaar en dus niet vouwen hé)

Messias.

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Weet ik, zoalsook al in grotere formaten van auto radio's en etc... en wat ze daar vooral bewezen was dat het zeer plooibaar was (oprolbaar en dus niet vouwen hé)
"Since this [OLED] is typically carried out on glass substrates, these displays are also not flexible, though this limitation is not inherent to small molecule organic materials."


Hence wel typically. Het kan dus zijn dat jij het over een techniek hebt die ik nog niet ben tegengekomen, waar ze een flexibele substraat gebruiken.

ComputerVISTA

Legacy Member
Google eens als je wilt op Bv. afbeeldingen, dan zie je zelf voorbeeldjes. Ik meen me hier echt niet te vergissen. Maar 't kan altijd natuurlijk maar dit was me net goed bijgebleven door dat het kon of ik moet me serieus mispakken van naam.

KingKain

Legacy Member
Wij hebben hier zo ne fotokader van Philips, werkt me SD kaartjes en heeft ook intern geheugen, LCD schermke heeft ne vrij grote kijkhoek
nadeel: da wordt op den duur wel warm, en tis redelijk duur ook
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan