Archief - De invloed van de zeestromen op de opwarming van de Aarde.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
Aangezien ik niet direct goede bronnen vind voor mijn literatuurstudie, kom ik ten rade bij jullie. Ik zou heel dit onderwerp behandelen, aangezien mijn leerkracht aardrijkskunde er vorig jaar zo veel over zaagde. ;)

Bedankt!

eXorikos

Exorikos

Legacy Member
Garmir zei:
Is dit geen huiswerk?
Ja, dit is een huiwerk, maar ik vraag alleen maar of jullie bronnen weten, of mag dit ook niet? Dan verwijder ik het wel.

D@SîR0

Legacy Member
ik zou u aanraden om contact op te nemen met het KMI of een ander klimatologisch instituut dat zich met dit onderwerp bezig houdt

Avondland

Legacy Member
De golfstroom speelt een belangrijke rol, om je op weg te helpen.

Exorikos

Legacy Member
Avondland zei:
De golfstroom speelt een belangrijke rol, om je op weg te helpen.
Dat was waar mijn leerkracht toen ook op door bleef hameren, maar een echte uitleg heeft de man nooit gegeven.

Ik heb net een mail terug gehad van het KMI, waarin die mij direct voorstelt een afspraak te maken met een klimatoloog volgende maandag en ze vraagt mij ook om mijn werk mee te nemen. Probleem: ik heb les, ik heb nog niks van materiaal (daarvoor mailde ik net...), het is een korte literatuurstudie. Daarvoor ga je toch geen klimatoloog lastig vallen irl, ofwel?
Het is wel een uitstekende informatiebron...

Bontus

Legacy Member
Ik weet dat de straat van gibraltar ook belangrijk is voor de mediterrane klimaathuishouding.
Waarom ben ik momenteel efkes kwijt, maar dacht dat het ook iets te maken had met het zoutgehalte van het water dat fluctueert als er meer poolijs smelt.

Exorikos

Legacy Member
De man had het ook over de gesteenten in de zee.

Maar zou ik die klimatoloog persoonlijk gaan spreken?

blue water

Legacy Member
Exorikos zei:
Dat was waar mijn leerkracht toen ook op door bleef hameren, maar een echte uitleg heeft de man nooit gegeven.

Ik heb net een mail terug gehad van het KMI, waarin die mij direct voorstelt een afspraak te maken met een klimatoloog volgende maandag en ze vraagt mij ook om mijn werk mee te nemen. Probleem: ik heb les, ik heb nog niks van materiaal (daarvoor mailde ik net...), het is een korte literatuurstudie. Daarvoor ga je toch geen klimatoloog lastig vallen irl, ofwel?
Het is wel een uitstekende informatiebron...

Ik veronderstel dat dit een soort eindwerk is in je laatste jaar secundair onderwijs?
Indien dit zo is, stuur gewoon een mail terug en leg je situatie uit. Hij/zij zal dat wel begrijpen.

Dergelijke personen zijn meestal blij dat ze daar iets over kunnen vertellen aan jongeren.

TIP: Maak nooit een eindopdracht of literatuurstudie aan de hand van informatie op het internet zoals Wikipedia, gebruik dergelijke sites enkel als leidraad en zoek de juiste diepgaande informatie op in boeken / uit gesprekken met professionals / vanuit officiële websites.

Gromme

Legacy Member
Ik zou met die Klimatoloog gaan praten. Kennis opdoen vanuit een proffessionele bron, beter kan het toch niet?

Exorikos

Legacy Member
blue water zei:
Ik veronderstel dat dit een soort eindwerk is in je laatste jaar secundair onderwijs?
Indien dit zo is, stuur gewoon een mail terug en leg je situatie uit. Hij/zij zal dat wel begrijpen.

Dergelijke personen zijn meestal blij dat ze daar iets over kunnen vertellen aan jongeren.

TIP: Maak nooit een eindopdracht of literatuurstudie aan de hand van informatie op het internet zoals Wikipedia, gebruik dergelijke sites enkel als leidraad en zoek de juiste diepgaande informatie op in boeken / uit gesprekken met professionals / vanuit officiële websites.
Ik heb 'm terug gemaild, maar nog geen antwoord ontvangen.

Het is een literatuurstudie voor P&O, 1ste bach Ingenieurswetenschappen. :)

D@SîR0

Legacy Member
als ge die richting doet, dan zou ik al zeker die les skippen en met die man gaan praten. Doe al wel wa opzoekwerk, en zorg ervoor dat ge de grote lijnen kent. stel daar dan wat gerichte vragen rond en pik eventueel in op dingen die hij zegt. Ge hebt nen expert vast die u waarschijnlijk tot het kleinste detail kan uitleggen en gij twijfelt of ge ermee door zou gaan ??? moest ik zo iemand vast hebben gekregen voor mijn eindwerk (integratie van ICT in het bank en verzekeringswezen) ik zou die vragen stellen totdat die nix meer wil zeggen :p

Exorikos

Legacy Member
Ik ben nog maar een verlegen en dom schachtje, he ;) Ik mag de man morgen eens bellen. =)

D@SîR0

Legacy Member
schacht: akkoord, verlegen: ook nog akkoord, maar als ge dom zijt, wat zit ge dan op 1e bach te doen :p

take a leap en verstom uw lector/prof of tenminste uw medeleerlingen. 1 tip: ge kunt ni hoog genoeg mikken op unif, want als ge denkt dat het wel voldoende is, wees er dan maar zeker van dat het niet voldoende is. gedaan met taakjes maken voor't middelbaar, this is the real shit.

Avondland

Legacy Member
Miechels zei:
De film "The day after tomorrow" eens gaan huren? :p
Nogal fantasievolle film me dunkt. Het smelten van ijskappen is een proces van eeuwen, in de film lijkt het een kwestie van een paar dagen en ineens komt een gigantische vloedgolf NY overspoelen. Doch héél leuke film om naar te kijken. :D

Silvester

Legacy Member
Prachtige film imo idd... echt realistisch is natuurlijk iets anders :)

D@SîR0

Legacy Member
Avondland zei:
Nogal fantasievolle film me dunkt. Het smelten van ijskappen is een proces van eeuwen, in de film lijkt het een kwestie van een paar dagen en ineens komt een gigantische vloedgolf NY overspoelen. Doch héél leuke film om naar te kijken. :D
om nog maar te zwijgen van hun tripje naar het middelpunt van de aarde :rofl: teveel jules verne gelezen me dunkt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan