Archief - Datacenters in Belgie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

X1C3W5

Legacy Member
Sorry als deze thread in het verkeerde forum staat, vond namelijk geen forum omtrend hosting/servers.

Ik zoek dus ergens een datacenter voor server co-location. Woon in Limburg, dus hoe korter bij, hoe beter.

Ken momenteel alleen maar fdcservers.net maar dat is juist iets te ver voor mij.

Liefst geen datacenters die zich alleen op bedrijven focussen (waar je vlug al misschien 500eur+ de maand gaat betalen voor 100Mbps en een plaatsje in hun datacenter).

FLT

Legacy Member
LCL of Interxion zijn de enigste die ik ken.
LCL in Brussel & Antwerpen. Interxion Brussel dacht ik.

Mediamonk

Legacy Member
Realroot... hmmm een hoop miserie noem ik dat. als ze down ligge dan kunde fluiten achter service. ik zou je toch aanraden een ander optie te nemen lol.

ClayDavis

Legacy Member
Zattevrienden draait daar op, die site ligt bij mijn weten ni zoveel down dus das toch een mooie reclame voor hen :)

Mediamonk

Legacy Member
Tja ik spreek ook uit ervaring .. dus jah .. zal wel van rack afhangen zekers...

Ik had een 3000 leden per dag en een chatserver bij hen. Maar ik was overgestapt van Lazernet omdat realroot die zou overgenomen hebben.. ik heb zelfs nog de screenshots van de downtimes..

QplQyer

Legacy Member
Block zei:
www.dommel.be, waarom is de fysieke afstand zo belangrijk? Eens hij goed draait kan je toch alles vanop afstand?
En dan loopt er iets mis (RAM kapot, update die het booten verhindert), wil je hardware toevoegen, ..., en ben je een hele dag kwijt om je server terug up te krijgen omdat hij zover staat. Toch wel veel handiger om één dichtbij te hebben hé.

Tyfius

Legacy Member
Wil je zelf rechtstreeks in een datacenter plaatsen (LCL, InterXion, ...)? Dit is namelijk een heel pak duurder dan gebruik te maken van bedrijven waar jij rackspace kan huren (benesol, realroot, clearmedia, ...).
Indien je wilt gebruik maken van bedrijven die rackspace verhuren vond ik de titel een beetje misleidend, en de antwoorden ook.

0n3Liner

Legacy Member
Scarlet heeft heel goeie service qua datacenter, realroot van wge blijven, eigenaar is *****zak en je zal dus ook in't zak gezet worden :)

Gamerke

Legacy Member
Mijn server staat momenteel gecoloceert bij Benesol en ik ben er zeer tevreden over. Zeer weinig tot geen downtime. Benesol heeft haar racks staan in het InterXion datacenter te Zaventem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan