Archief - buitenlandse overschrijving KBC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

E-riko

Legacy Member
Hoi hoi,

kzit met een vraagje voor de KBC-online users onder ons...
Ik heb een bestelling gemaakt op internet, betaling naar Nederlandse rekening, en kreeg dan mail met de nodige gegevens om de overschrijving te doen.
Nu, als ik online overschrijving naar hun rekening nummer wou doen, kan dit niet, die optie voor Europese Overschrijving is niet-klikbaar :ironic:
Moet ik dat nog appart laten activeren opdat ik een europese overschrijving zou kunnen doen ofzo?

en dus anaf vandaag heb ik 7 dagen de tijd om te betalen, anders wordt de bestelling geanuleerd :oink:

dus kbc-gebruikers, laat maar weten e! ;)
alvast bedankt,
E-riko.

RevenGe.be

Legacy Member
Mijn vader gebruikt ook KBC-online.. En bij hem ging da ook nie.. Dus hij's da int kantoor gaan doen. Ge moet sowieso nkr naar t kantoor denk ik om da te laten activeren.

Frado2005

Legacy Member
ga nara tkantoor met genoeg gegevens, laat he daar overschrijven, en activeer het dan van den eerste keer.
Wel raar dat dat niet gaat van de eerste keer :s
Bij mijn jongerenrekening bij fortis kon ik dat zelfs al :/ ( wel nie hoger dan 500euro blijkbaar, hoewel het er in het contract niets van limitaties stond)

Epyon

Legacy Member
Dat staat normaal standaard aan hoor, maar KBC heeft blijkbaar een fout in hun systeem waardoor dat 'afslaat'. Zelf maak ik ook geregeld gebruik van buitenlandse overschrijvingen (ook bij KBC), maar plots kon ik het ook niet meer. Naar het kantoor moeten gaan omdat terug te activeren. Ze verstonden het daar ook niet :p .

russian

Legacy Member
Epyon zei:
Dat staat normaal standaard aan hoor, maar KBC heeft blijkbaar een fout in hun systeem waardoor dat 'afslaat'. Zelf maak ik ook geregeld gebruik van buitenlandse overschrijvingen (ook bij KBC), maar plots kon ik het ook niet meer. Naar het kantoor moeten gaan omdat terug te activeren. Ze verstonden het daar ook niet :p .

Geeft ook weinig blijk van kunde. Geeft wel vertrouwen dit :D.

Epyon

Legacy Member
Om in een landelijk kantoor achter de balie te staan moet je nu ook niet meteen een diploma burgerlijk ingenieur hebben hé .

russian

Legacy Member
Epyon zei:
Om in een landelijk kantoor achter de balie te staan moet je nu ook niet meteen een diploma burgerlijk ingenieur hebben hé .

Ik had het voornamelijk op de fout in het systeem :p. En zo'n projecten worden wellicht wel geleid door ir's :p.

Jebac

Legacy Member
Ge moet gewoon naar KBC bellen (zoals ik heb gedaan) ze activeren dat en na 5 min kan je er gebruik van maken.

E-riko

Legacy Member
hmm, probleempje, denk ik :eek:

http://www.aviationmegastore.com/in...ation.php?shopid=LM46dad41913f851209fc3ff7cad
daar staat dus voor die giro-betalingsmethode als gegevens:
IBAN: NL08PSTB0008490489
BIC: PSTBNL21

en voor gewone overschrijving:
IBAN: NL19RABO0127749780
SWIFT: RABONL2U

dus ik heb gewone overschrijving gedaan, geen giro, en ik denk dat ik bij een betaling eens een ibannummer mbt tot giro-betaling gecombineerd heb met een swift nummer voor gewone overschrijving...
gaat de betaling vanzelf niet door indien de gegevens niet overeenkomen?

en ook onduidelijk: bij kbc vraagt men bic nummer, maar bij die gegevens van overschrijving zie je geen bic, alleen swift toch? dus heb ik die swift maar ingevoerd :ironic:
Maar het probleem is dat ik de iban van giro gecombineerd heb met de swift/bic van de gewone overschrijving

zal die betaling door die fout automatisch niet doorgaan ofzo?
kan ik de status niet volgen van die betaling, al dan niet toegekomen, geldig, enz...
er is allersinds nog niets van mijn rekening afgegaan dusja...

:help:

Frado2005

Legacy Member
Ik kan alleszins zeggen dat je het verkeerd gedaan hebt.. BIC= SWIFT
Je had moeten een van de 2 nemen, en uit eigen veiligheid zou ik de gewone manier genomen hebben
Dus de IBAn die eindigt met 80 en de Rabobank SWIFT code.
Hoe dat geld terug te krijgen, best naar KBC gaan? Maar normaal zou die betaling na controle niet mogen doorgaan.
Wel niet echt slim he, 2 verschillende banken combineren..

Preske

Legacy Member
Epyon zei:
Om in een landelijk kantoor achter de balie te staan moet je nu ook niet meteen een diploma burgerlijk ingenieur hebben hé .

die hebben daar eigenlijk bitter weinig mee te zien
das de fout van al die indiërs aan wie ze die programmering hebben geoutsourced.

E-riko

Legacy Member
frado2005 zei:
Ik kan alleszins zeggen dat je het verkeerd gedaan hebt.. BIC= SWIFT
Je had moeten een van de 2 nemen, en uit eigen veiligheid zou ik de gewone manier genomen hebben
Dus de IBAn die eindigt met 80 en de Rabobank SWIFT code.
Hoe dat geld terug te krijgen, best naar KBC gaan? Maar normaal zou die betaling na controle niet mogen doorgaan.
Wel niet echt slim he, 2 verschillende banken combineren..


idd, kwas verward :$ :sop:

en de telehelpdeskk heeft gezegd dat er een systeem is ingebouwd die kijkt of die twee overeenkomen, dus ze zullen dan wel zien dat het niet het geval is zeker, maar kga toch nog es bellen om te vragen of bij een correcte verrichting het bedrag direct van de rekening gaat...

want er is bij mij niets afgegaan en er is ook geen verrichting van die aard te zien in mijn afschriften, dusja kveronderstel dat de betaling niet is doorgegaan omdat het niet correct is, en kzou dan opnieuw een poging willen ondernemen, maar ik ben niet zeker of die betaling eventueel later nog wordt verwerkt en wil geen risco nemen dat ik 2x betaalt heb :s

dusja als iemand zou kunnen zeggen of je direct kan zien bij geldige betaling dat er geld is afgegaan, of datta normaal is datta vertraagd gebeurt, laat maar weten :)

Frado2005

Legacy Member
internationale overschrijvingen gaan niet even snel. Bij Fortis duurt dat iets lagner voor het zelfs verschijnt bij Te verwerken verrrichtingen. Na 1 dag is het overesgeschreven, meesta lde volgende werkdag. Max 2 werkdagen

E-riko

Legacy Member
frado2005 zei:
internationale overschrijvingen gaan niet even snel. Bij Fortis duurt dat iets lagner voor het zelfs verschijnt bij Te verwerken verrrichtingen. Na 1 dag is het overesgeschreven, meesta lde volgende werkdag. Max 2 werkdagen


ok,

mijn 2 (niet correct uitgevoerde) bestellingen bij LHS zijn vandaag van mijn rekening afgetrokken zie ik.
En heb gisterenavond ook een 3e bestelling gedaan (op de juiste manier ) en die is ook sinds vandaag van mijn rekeningafschrfiten te lezen.

Maar heb van geen 1 van de 3 (ook niet van de correcte) een bevestingsmail teruggehad van LHS van ontvangen betaling...(zoals zij stellen op hun website)

mijn vraag is nu: is het normaal dat die bevesting van betaling niet direct is verstuurd vanaf het moment dat de betaling bij mij is geregistreerd? of is het niet noodzakelijk zo dat vanaf dat betaling bij mij geregistreerd is, dat hij ook direct zijn betaling ontvangen heeft en dus die bevesting van betaling kan sturen?
dus kan het zijn dat er vertraging is tussen mijn registratie en zijn ontvangst van betaling?

ferre

Legacy Member
nadat het geld van u rekening is gegaan duurt het nog een dag of 2 dagen ofzo eer het bij de buitenlandse rekening (in dit geval LHS) aankomt, dus jij panikeert hier enorm, je zou beter eens alle info op de site van kbc moeten nakijken, en ook dat combineren van 2 banken en rekeningnummers is toch ongelooflijk dom ?
een buitenlandse overschrijving kan gemakkelijk 4dagen ofzo in beslag nemen (eerst moet het geld van u rekening en dan op de buitenlandse rekening) het gaat niet zo snel als VISA of paypal hoor...

E-riko

Legacy Member
ferre zei:
nadat het geld van u rekening is gegaan duurt het nog een dag of 2 dagen ofzo eer het bij de buitenlandse rekening (in dit geval LHS) aankomt, dus jij panikeert hier enorm, je zou beter eens alle info op de site van kbc moeten nakijken, en ook dat combineren van 2 banken en rekeningnummers is toch ongelooflijk dom ?
een buitenlandse overschrijving kan gemakkelijk 4dagen ofzo in beslag nemen (eerst moet het geld van u rekening en dan op de buitenlandse rekening) het gaat niet zo snel als VISA of paypal hoor...

http://www.aviationmegastore.com/in...ation.php?shopid=LM46dad41913f851209fc3ff7cad

zo staat het er
ene keer bic ene keer als swift
als je dit voor de eerste keer doet en je bent nogal impulsief van karakter...
allé kweet niet, maar een foutje is in die context toch rap gemaakt, of niet soms :ironic:

E-riko

Legacy Member
en derbij, mijn bank heeft mij gezegd toen ze de verrichting zelf gezien hebben, dat normaal gezien het bedrag wordt teruggestort

E-riko

Legacy Member
ok, die foutieve betalingen zijn uiteindelijk toch gecorrigeerd geweest :)

EternalSilence

Legacy Member
E-riko zei:
Hoi hoi,

kzit met een vraagje voor de KBC-online users onder ons...
Ik heb een bestelling gemaakt op internet, betaling naar Nederlandse rekening, en kreeg dan mail met de nodige gegevens om de overschrijving te doen.
Nu, als ik online overschrijving naar hun rekening nummer wou doen, kan dit niet, die optie voor Europese Overschrijving is niet-klikbaar :ironic:
Moet ik dat nog appart laten activeren opdat ik een europese overschrijving zou kunnen doen ofzo?

en dus anaf vandaag heb ik 7 dagen de tijd om te betalen, anders wordt de bestelling geanuleerd :oink:

dus kbc-gebruikers, laat maar weten e! ;)
alvast bedankt,
E-riko.

ga gewoon naar het kantoor en laat het vandaar overzetten.

heb gisteren ook gestort op iemand zijn rekening, maar die kan wel internationale betaling doen.

je moet dit wel degelijk aanvragen ofzo aan de bank om dit te kunnen doen, die internationale betalingen.

en ja, het duurt minstens een WERKdag, max 3 WERKdagen tegen dat het geld is overgebracht.
hoewel het geld direct van je rekening verdwijnt doet het er dus nog een tijdje over om op de andere rekening te staan.

mocht blijken dat je het verkeerde rekeningsnummer hebt opgegeven, dan kun je (als je snel bent) nog altijd je geld terug laten storten op u rekening
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan